تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
۰
plusresetminus
بانوی موفق قرآنی شهرستان رابر گفت: هیچ لذت و شیرینی یا وابستگی و اُنسی در این دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست.
هیچ لذتی در دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ ماه مبارک رمضان، بهار تولد و ماه شناخت و بهره‌برداری فکری و عملی از قرآن است.
 
از این‌رو باید گفت که بخش اعظم برکات رمضان، دررابطه‌با قرآن است و در این ماه باید بذر دستورهای نورانی قرآن را در مزرعه دل‌ها بکاریم تا رشد و نمو کند و عملا بیمه شود و چنین بهره‌برداری جز از راه انس حقیقی با قرآن به‌دست نخواهد آمد.

 در همین راستا خبرنگار ما گفتگویی اختصاصی با این بانوی موفق قرآنی در شهرستان رابر داشته است.
 
«راضیه مهدی‌پور» حافظ ۲۰ جزء قرآن صاحب سه فرزند در گفتگوی با خبرنگار ما عنوان کرد: من از سال ۱۳۹۳ در بعضی مؤسسات قرآنی شهر کرمان فعال بودم و به‌عنوان مربی حفظ، کودکان و نوجوانان زیادی قرآن‌آموز در خدمت قرآن آموزش دادم که الحمدلله موفق‌به حفظ قرآن شدند.
 
 وی ادامه داد: حفظ قرآن را در نوجوانی زمان مدرسه شروع کردم خیلی علاقه‌به حفظ داشتم و همیشه در مسابقات حفظ شرکت می‌کردم؛ ولی به‌طور تخصصی و پیوسته پس از اتمام دوره دانشگاه در یکی از مؤسسات قرآنی کرمان شروع به حفظ کردم.
 
 «مهدی‌پور» گفت: انگیزه اصلی من برای پرداختن به حفظ باتوجه‌به علاقه زیادی که به قرآن داشتم سخن مقام معظم رهبری که فرمودند؛ ما باید ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم مرا در این راه مصمم‌تر کرد و حفظ را ادامه دادم.

 وی به اساتید و مربیان قرآنی‌اش اشاره کرد و گفت: استاد چناریان، احمدی و رحمانی بودند اما مشوق اصلی من در زمینه حفظ قرآن همسرم بود که همیشه مرا برای کار در زمینه‌های قرآنی و فرهنگی تشویق می‌کرد، تاکنون در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌ام و در مسابقات حفظ استانی نیروی انتظامی در پنج جزء در سال ۱۳۹۹، ۱۰ جزء ۱۴۰۰ و بیست جزء ۱۴۰۱ به لطف خدا رتبه اول را کسب کردم.
 
 این بانوی موفق قرآنی از میزان گسترش فرهنگ قرآنی در شهرستان رابر گفت: به‌نظر من هم اکنون در شهرستان برای حفظ و تدبر قرآن برای سنین کودکان و نوجوانان مؤسسات تخصصی و قوی نیست و باید در این زمینه واقعاً کار شود.
 
 وی از فعالیت‌های خود در زمینه قرآنی یادآور شدو گفت:  حدود هفت ماه است که از کرمان به رابر آمده‌ایم و در پی تأسیس مؤسسه قرآنی هستیم که ان‌شاءالله به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و اگر خداوند توفیق دهند دوباره در خدمت قرآن و همشهریان عزیزم هستیم.

 «راضیه مهدی‌پور» برای حافظان قرآنی توصیه کرد: اینکه اولاً این در گران‌بهایی را که خداوند به شما عطا کرده است را از دست ندهید و با تکرار و تمرین محفوظات از آن مراقبت کنید، در ثانی از ترجمه و تفسیر و فهم قرآن غافل نشوید که این خیلی ارزشمند است.
 
 وی در مورد زیباترین آیه قرآن و پیامدی آن گفت: سوره مبارکه حجر آیه ۴۹ که در این آیه خداوند با تأکید فراوان می‌فرمایند: بشارت بده به بندگانم که من بسیار آمرزنده و مهربان هستم. این آیه بسیار امیدبخش است که هیچ‌گاه ناامید نباشیم چرا که مولا و پروردگار بسیار آمرزنده و مهربانی داریم که همیشه پشت‌وپناه و امید بندگانش است.

 این بانوی فعال قرآنی از مسئولین شهرستان خواست که فعالان قرآنی را حمایت کنند تا با همکاری یکدیگر و با کمک خداوند متعال بتوانیم سخن رهبر عزیزمان را به تحقق برسانیم و جامعه‌ای قرآنی و زیبا داشته باشیم.
 
مهدی‌پور ادامه داد: شکر خدا حافظان زیادی از قشر کودکان و نوجوانانی که مشتاق به حفظ‌کردن قرآن در کلاس‌های مجازی و حضوری شرکت داشتند و موفق به حفظ قرآن یک جزء تا چند جزء شدند.

 «راضیه مهدی‌پور» خاطره‌ای از روی‌آوردن خود به قرآن گفت: من لیسانس زبان انگلیسی هستم و در اوایل فارغ‌التحصیلی در مؤسسات زبان مشغول کار بودم و همیشه احساس می‌کردم گم‌شده‌ای دارم و دنبال یک حس آرامش بودم وقتی رفتم دنبال حفظ و تفسیر قرآن خدا را شکر به آن حس آرامش رسیدم و لطف و صفایی که کلاس‌های قرانی دارند را در هیچ کجا نمی‌توان پیدا کرد.
 
 وی مهم‌ترین دغدغه و هدف از برگزاری کلاس‌های قرآنی علاقه‌مند به حفظ قرآن دانست و افزود: دوست دارم در این دوره آخرالزمان که واقعاً خطرات و تهدیدات فرهنگی زیادی برای فرزندان‌مان وجود دارد قدمی بردارم و با فعالیت‌های قرآنی بتوانم حداقل کاری برای نزدیک‌تر شدن ظهور آقا جانمان امام‌زمان (عج) انجام دهم.

این بانوی قرآنی از برنامه خود برای آینده گفت: راه‌اندازی مؤسسه تخصصی حفظ و تدبر در قرآن از جمله برنامه‌هایم است با تلاوت قـرآن آن را به‌خاطر سپارید، زیرا خداوند متعال دلی را که قرآن را در خود دارد عذاب نمی‌کند.

 وی به‌عنوان سخن پایانی خاطرنشان کرد: هیچ لذت و شیرینی و هیچ وابستگی و انسی در این دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست، ان‌شاءالله خداوند این توفیق را از حافظان قرآن نگیرد و به همه کسانی که دوست دارند حافظ قرآن شوند این توفیق را عنایت کند.
منبع: صبح رابر
 انتهای خبر/
 
https://armanekerman.ir/vdcep78znjh8ezi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما