تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
۰
plusresetminus
تیم فوتبال بانوان بم بر ریل پیروزی؛

قهرمانی‌های خاتون ۲ رقمی‌ شد

تیم فوتبال خاتون بم تنها تیم بدون شکست لیگ برتر فوتبال زنان ایران پیش‌از پایان بازی‌ها، موفق به کسب دهمین قهرمانی خود در این لیگ شد.
قهرمانی‌های خاتون ۲ رقمی‌ شد
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه خبری «راه آرمان» شاگردان جعفری در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال زنان ایران، با انصراف تیم پالایش گاز ایلام از بازی رو در رو، قهرمانی خود را در این رقابت‌ها قطعی کردند.

مرضیه خاتون را ترک می‌کند؟
جعفری و خاتون بم ( شهرداری بم سابق) در کنار یکدیگر افتخارهای زیادی در فوتبال زنان به‌دست آوردند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از برگزاری جشن قهرمانی خاتون در شیراز ، سکاندار این تیم قصد دارد شاگردان خود را ترک و با خاتون بم خداحافظی کند.



این‌که جعفری کدام تیم کشوری را برای ادامه کار خود انتخاب کرده و استان کرمان را ترک می‌کند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

این دهمین جام قهرمانی خاتون بم در لیگ برتر زنان است و به‌عنوان تنها تیم بدون شکست این فصل، افتخار دیگری را به کارنامه پرافتخار خود اضافه کرد.

تیم خاتون بم همچنین فصل گذشته بدون شکست فاتح جام قهرمانی لیگ برتر شده بود.
دهمین جام قهرمانی خاتون بم با ۹ جام دیگری که در دوره‌های گذشته کسب کرده بود متفاوت است؛ شاگردان جعفری پس از مرگ ملیکا محمدی و مصدومیت بهناز طاهرخانی و زهرا خواجویی در سانحه تصادفی که سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ رخ داد، شرایط سختی داشتند.

این تیم پیش‌از آغاز فصل در مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا با کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می‌کرد و در لیگ برتر نیز با از دست‌دادن سه بازیکن خود با شرایط سختی مواجه شد و تنها با ۱۳ بازیکن به کار خود ادامه داد.

اما در نهایت بمی‌ها به وعده‌ای که ملیکا محمدی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ در ابتدای لیگ داده بود جامه عمل پوشاندند و موفق‌به فتح جام قهرمانی لیگ برتر زنان شدند.

تیم خاتون بم از ۱۷ مسابقه فصل خود ۱۳ پیروزی و چهار تساوی به‌دست آورد تا با ۴۳ امتیاز قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان باشد.

این تیم قهرمانی خود را در آخرین روزهای سال گذشته و مقابل ملوان بندر انزلی در حالی که با یک گل عقب بودبا نتیجه دو بر یک به نفع خود به‌پایان رساند تا با غلبه بر رقیب، فاصله امتیازی‌اش را به عدد چهار افزایش دهد.

قهرمانی بمی‌ها در این فصل با ازدست‌دادن سه ستاره تاثیرگذار خود، مرگ ملیکا محمدی و مصدومیت دو بازیکن دیگر و هم‌چنین کمبود بازیکنی که با آن دست و پنچه نرم می‌کرد، مانند فصول گذشته اصلا ساده رقم نخورد.



زهرا قنبری و چهارمین کفش طلا
زهرا قنبری این ستاره فوتبال زنان و خاتون بم در آستانه رسیدن به چهارمین عنوان خانم گلی‌اش در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان است.

قنبری به‌عنوان برترین گل‌زن باشگاهی و ملی فوتبال زنان، در پست‌های مختلف از جمله هافبک دفاعی، میانی و مدافع میانی هم بازی کرده است.

زهرا در این دوره از مسابقات توانست با ۱۵ گل خانم گلی خود را در لیگ زنان ایران به‌ثبت رساند.
ستاره‌های خاتون برای عنوان خانم گُلی با وجود سارا دیدار با ۱۳ گل و مونا حمودی و نگین زندی هر کدام ۱۲ گل برای مسیر رسیدن به کفش طلای لیگ شانزدهم قدم برداشتند.

تیم خاتون بم با حفظ شکست ناپذیری خود توانست در ۱۳ بازی، ۶۳ گل به‌ثمر برساند که این تعداد بیشترین میزان گل‌زده در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان به‌شمار می‌رود.

خاتونی‌ها جام قهرمانی را چهارشنبه هفته آینده (۲۲فروردین‌ماه) در شیراز، زادگاه مرحومه ملیکا محمدی بالا خواهند برد.

تیم خاتون بم در هفته آخر لیگ برتر مقابل ایساتیس‌کران فارس مسابقه خواهد داد و در شیراز میزبان این تیم خواهد بود که با هر نتیجه‌ای قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان خواهد بود.

خاتون بم با ۱۰ قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ فوتبال زنان ایران است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdchqvnzq23nkzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما