تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۴
۰
plusresetminus
تحلیلگر مسائل سیاسی کشور مطرح کرد:

حمایت ایران تقویت‌کننده روحیه مقاومت فلسطین

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور گفت: رژیم صهیونیستی امروز هیمنه نظامی خود را از دست داده و در باتلاق طوفان‌الأقصی گرفتار شده است.
حمایت ایران تقویت‌کننده روحیه مقاومت فلسطین
مهدی تقوی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص روز قدس و اهمیت آن در بحبوحه جنگ غزه عنوان کرد: بیت‌المقدس، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

وی ادامه داد: این توطئه از همان اولین سال‌های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین، اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد.

آزادسازی قدس شریف هدف‌گذاری امام راحل بود

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسأله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم‌کاران تاریخ تبدیل کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (س) در اولین فرصت روزی را برای به‌نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به‌عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به‌همین مناسبت صادر کردند.

وی افزود:  امام راحل در این پیام که روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان خطاب به مسلمانان جهان صادر، شد از عموم مردم مسلمان جهان و دولت‌های اسلامی درخواست کرد که برای کوتاه‌کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام کنند.

 تقوی‌رفسنجانی تأکید کرد: بدین‌سان پیام امام راحل با اعلام روز جهانی قدس نور امید را به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون‌ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغال‌گر قدس و آمریکای جهان‌خوار مصمم‌تر و استوارتر کرد.

تعیین روز قدس از سوی امام راحل به مبارزه فلسطینیان اصالت بخشید

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) ادامه داد: پیام ایشان (امام‌راحل) نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین شد و البته به تاریخچه طولانی این مبارزه، اصالت بخشید، صهیونیست‌ها نیز چنان‌که رهبرانشان به دفعات اعتراف کرده‌اند، کسانی نیستند که به اشغال خاک فلسطین و قدس شریف اکتفا کنند و اگر در مسیر توسعه‌طلبی خویش با مقاومت ملت فلسطین و واکنش افکار عمومی ملت‌های مسلمان مواجه نباشند آرزویشان تحقق رؤیای دستیابی به اراضی حدفاصل از نیل تا فرات است.

تحلیلگر مسائل سیاسی اذعان کرد: آنها هنوز از این عقیده دست نکشیده‌اند. ولی اگر دو قرن پس از طرح این رؤیا توسط بنیان‌گذاران صهیونیسم، هنوز صهیونیست‌ها حتی در درون مرزهای فلسطین به‌ثبات و آرامش نرسیده‌اند و برای این شکست هیچ دلیلی جز مقاومت دامنه‌دار و مستمر ملت ستم‌کشیده فلسطین نمی‌توان اقامه کرد و هنوز فلسطینیان ملتی هستند که همواره به حمایت هم‌کیشان خود در سراسر جهان اسلام نیاز دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچون سلف صالح خود با همان نگاه راهبردی به مسأله فلسطین در بیانات مختلف روز قدس را با تعبیرات مختلفی همچون روز نابودی اسرائیل، اتحاد و انسجام اسلامی، پشتیبان امنیت کشور، فریاد امت علیه ظلم، آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان و...توصیف کرده‌اند اما مهم‌ترین و به یادماندنی‌ترین کلام ایشان در سال۱۳۹۴ این جمله بود که «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» و تا مدت عنوان شده به توفیق و فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تأکید کرد: این جمله تاریخی رهبر انقلاب ضمن ایجاد رعب و وحشت در بین سردمداران اسرائیلی زلزله‌ای بر اراده برخی حامیان رژیم صهیونیستی همچون آمریکای مستکبر در منطقه  به‌وجود آورد، از سوی دیگر گروه‌های مقاومت مردمی فلسطین که در طول حیات نامشروع این رژیم غاصب دست از مبارزه برنداشته بودند با مشاهده صلابت و حمایت قاطع جمهوری اسلامی از نهضت آزادی قدس شریف روح امید به شکل مضاعف در آنان دمیده شد.

حمایت قاطع ایران روحیه مقاومت فلسطین را تقویت کرد

تقوی‌رفسنجانی با بیان اینکه صلابت و حمایت قاطع ایران روحیه مبارزه را در مردم فلسطین تقویت کرد، افزود: نتیجه این‌گونه شد و رژیم اشغالگری که آرزوی نیل تا فرات را سر می‌پروراند امروز هیمنه نظامی خود را به‌طور کامل از دست داده و عملیات رعدآسای طوفان‌الأقصی _که نمود خشم ملت مظلوم فلسطین در برابر ظلم‌های مستمر صهیونیست‌های ظالم بود قدرت پوشالی این رژیم را شکست.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور اذعان کرد: این رژیم گرگ‌صفت برای جبران این شکست تاریخی(طوفان‌الأقصی) و بازسازی روحیه شکست‌خورده‌اش، دست به‌کشتار و جنایت گسترده در غزّه زد، جنایت جنگی و به خاک و خون ککشدین مردم مظلوم فلسطین در ماه‌های اخیر که دنیا شاهد آن بوده است در تاریخ بشریّت بی‌سابقه است.

خوی وحشی‌گری رژیم جعلی، کنسولگری ایران را هدف قرار داد

وی ادامه داد: این رژیم جعلی که از ابتدای حیات نامشروع و ننگین خود کانون اصلی تروریسم دولتی بوده است امروزه اقدامات تروریستی خود را گسترش داده و در یک جنایت وحشیانه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله ناجوانمردانه خود قرار داده است که البته از این رژیم صفاک چیزی بیش‌‌از این نیز توقع نمی‌رفت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تأکید کرد: رژیم صهیونیستی که بعد از ۶ ماه نتوانسته کاری از پیش ببرد تلاش می‌کند تا با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه نیز، نوعی فرار رو به جلو انجام دهد و به نوعی با گسترش دامنه جنگ و درگیرکردن کشورهای دیگر معادلات جنگی را که تا به اینجا به ضرر او بوده  را برهم بزند و برای این شرایط باتلاقی یک مفری برای خود فراهم کند.

جبهه مقاومت برتری نظامی دشمن را در چارچوب جنگ نامتقارن از بین برد

تقوی‌رفسنجانی اذعان کرد: اما در نقطه مقابل جبهه مقاومت توانسته برتری نظامی دشمن را در چارچوب جنگ نامتقارن از بین ببرد و هیچ یک از اهداف جنگ غزه را که اسرائیل به‌دنبال آن بوده است اجازه تحقق آن‌ها را نداده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور مدعی شد: نکته حائز اهمیت آن است که نباید کشته‌های این جنگ‌ به‌عنوان شاخص پیروزی یا شکست دو طرف قلمداد شود، چراکه آمریکا در عراق و افغانستان چیزی جز کشتار انجام نداد اما سرانجام این آمریکا بود که مجبور به فرار از صحنه شد بنابراین جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا انجام می‌دهد، نمی‌تواند شاخص پیروزی آن‌ها محسوب شود.

روز قدس اولتیماتومی به رژیم صهیونیستی خواهد بود

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اذعان کرد: با ملاحظه شرایط جدید حاکم‌بر منطقه و تلاش‌های مذبوحانه رژیم ددمنش صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا، روز قدس فرصت ایده‌آلی است برای اعلام انزجار ملت ایران از رژیم صهیونیستی و  اولتیماتومی به آنان که خود را آماده  هر گونه پاسخ نمایند.

مهدی تقوی‌رفسنجانی اظهار کرد: گرچه همواره استراتژی جمهوری اسلامی مدیریت صحنه مبارزه به‌سمت پیروزی نهایی که خاتمه‌دادن به عمر رژیم ظالم صهیونیستی و نابودی کامل این غده سرطانی بوده و در این راستا صبر ایران در برابر جنایت‌های رژیم غاصب اشغال‌گر قدس، استراتژیک بوده اما آن‌هم درحال اتمام است، زیرا با ایجاد شرارت‌های منطقه‌ای در راسک ایران و به شهادت رساندن نیروهای حافظ امنیت و دیگر نقاط از انتقام به‌حق ملت ایران هیچ راه فراری نخواهند داشت.

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود اعلام کردند که دوران بزن و دررو تمام شده است و اگر یکی بزنید ۱۰ تا خواهید خورد و این را ما در موشک‌باران پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الأسد به وضوح دیده‌ایم، بنابراین انتقام شهدای راسک و کنسولگری ایران در دمشق را هم خواهیم گرفت.

صبر استراتژیک ایران هم به‌زودی پایان خواهد پذیرفت

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور تأکید کرد: عدم واکنش سریع ایران به برخی حملات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در منطقه صبر استراتژیک است اما این رژیم غاصب و جنایتکار باید هر لحظه خود را آماده پاسخی دندان‌شکن، انتقامی سخت و پشیمان‌کننده نماید.

مهدی تقوی‌رفسنجانی در پایان خاطر نشان کرد: رژیم غاصب و اشغالگر قدس شریف بداند که غرش طوفان سیل‌آسای خشم ملت‌های مسلمان در روز جهانی قدس امسال با شکل‌گیری اجماع مسلمانان جهان برای یکسره‌کردن کار رژیم صهیونیستی برای آینده‌ای بسیار نزدیک خواهد بود و این‌بار مردم جهان نیز با ایرانیان طوفان‌الاحرار را شکل می‌دهند و این جنایتکاران تاریخ را به زباله‌دان خواهند انداخت.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdci3uazqt1a5z2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما