تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
۰
plusresetminus
ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همزمان با روز قدس بر حمایت قاطع از مردم مظلوم غزه تأکید کردند.
نقش محوری روز قدس در حمایت از فلسطین
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های اول به‌مانند همیشه سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث و روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام، بیان شد و در خطبه‌های دوم نماز جمعه، مسائلی همچون روز قدس و حمایت مردم ایران از مردم مظلوم غزه و اثر آن در جهان اشاره کردند و مسائلی همچون فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای و قطع ارتباط ایران با آمریکا و راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم غزه مطرح شد.
 

خطیب جمعه شهرستان جیرفت: رژیم منهوس صهیونیستی محکوم‌ به شکست است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم خطیب جمعه شهرستان جیرفت، ضمنن تشکر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: فلسطین و غزه تنها نیست، آمریکا و رژیم صهیونیستی بداند که نابود شدنی هستند.

وی اظهار کرد: رژیم منهوس صهیونیستی محکوم‌به شکست است و مردم همیشه در صحنه کشور عزیزمان ایران اسلامی حامی و پشتیبان مردم مظلوم فلسطین هستند.

خطیب جمعه شهرستان جیرفت افزود: اقدام تروریستی حمله‌به کنسولگری ایران و حمله‌به جنوب شرق کشور توسط آمریکا و رژیم صهیونسیتی طراحی شده است و نظام مقدس جمهوری اسلامی با تدبیر و با صبر این حملات را مدیریت کرد اما اسرائیل به‌دنبال این است که ایران مستقیم به جنگ ورود پیدا کند، اما ایران هوشیار است و با صبر راهبردی پاسخ دندان‌شکن داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم مطرح کرد: رهبر انقلاب اسلامی هوشیار است و می‌داند نقشه‌های شما چیست و خواهید دید چگونه ما آن‌چنان ضربه‌ای به شما وارد می‌کنیم و پاسخ خواهیم‌داد تا برای همیشه شما درس عبرت باشد که به نظام جمهوری اسلامی نگاه چپ نکنید.
 

خطیب جمعه شهرستان رفسنجان: قطعنامه‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در واقع مرگ آن است

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین جهانی تمکین نمی‌کند، سازمان ملل قطعنامه برای آتش‌بس صادر کرد اما اسرائیل نپذیرفت، در واقع سازمان ملل مرگ و نابودی خودش را امضا کرده است.

وی افزود: ۷۶ سال است که مردم فلسطین آواره شدند، حقوق بشر کجا رفته است، کشورهای عربی هم سرشان به‌لاک خودشان است اما با شکست‌های میدانی آمریکا و اسرائیل در منطقه به‌مدت ۶ ماه در مقابل مجموعه‌ای که هیچ ارتش و نیروی نظامی ندارد، چاره‌ای جز انحراف افکار عمومی ندارند که به این نقه شوم هم چنگ‌زده‌اند.

خطیب جمعه رفسنجان تصریح کرد: جنایت در مسکو، حمله به کنسول‌گری ایران در سوریه و شهادت ۱۳ نفر و حمله در چابهار و راسک برای منحرف‌کردن اذهان مردم بود، اما امروز در سراسر ایران اسلامی مردم با شعور و شور در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، به تعبیر قرآن کریم دشمن با دست خودش خانه‌هایش را خراب می‌کند و خود را در دنیا منفور می‌کنند.
 

امام جمعه جازموریان: روز جهانی قدس، نقش محوری در حمایت جوامع اسلامی از آرمان فلسطین دارد

حجت‌الاسلام کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه حمایت از قدس در قاموس انقلاب اسلامی و مردم ایران اسلامی است، اظهار کرد: «روز قدس پشتوانه‌ امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ آحاد مردم بدانند؛ هر یک نفری که روز قد به خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور، امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک می‌کند.

وی ادامه داد: جایگاه آمریکا درحال تنزل است، آمریکایی که روزی با یک تَشَر کشورها را وادار به تسلیم می‌کرد، اکنون سیلی‌خور محور مقاومت در عراق، سوریه و دریای سرخ است، برگزاری مراسم روز جهانی قدس به‌عنوان روز بیعت با فلسطین، نقش محوری در حمایت جوامع اسلامی از آرمان فلسطین و مقاومت در غزه ایفا می‌کند.

خطیب جمعه شهرستان جازموریان تصریح کرد: اجماع‌سازی در مجمع عمومی به‌نفع مردم فلسطین و غزه، و نیز اجماع‌سازی در شورای امنیت به‌حمایت از آتش‌بس در غزه و ناچارشدن آمریکا به استفاده از وتو در برابر اجماع جهانی، نشان از تحول در افکار عمومی جهان به نفع فلسطین است.

حجت‌الاسلام کاظم صادقی گفت: در ماجرای بمباران کنسولگری سفارت ایران در سوریه هر چند سرداران ما به آرزوی ۴۰ ساله خود یعنی شهادت رسیدند اما حق پاسخ‌گویی برای ما محفوظ است.

وی با بیان اینکه در جریان اتفاق در چابهار که توسط تروریست‌ها انجام شد ارتباط برخی گروه‌ها با صهیونیست روشن شد، بیان کرد: در این ماجرا آمادگی نیروهای نظامی ما برای مقابله با تروریست‌ها ثابت شد.
 

خطیب جمعه شهرستان بم: ملت فلسطین پیروز قطعی میدان نبرد خواهد بود

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان کرد: برخی کشورهای عربی و اسلامی پس از گذشت ۶ ماه خونریزی و نسل‌کشی هنوز تامین‌کننده منافع رژیم کودک‌کش اسرائیل هستند.

خطیب نماز جمعه بم بیان کرد: اقدامات جنون‌آمیز رژیم کودک‌کش صهیونیستی از سراستیصال و شکست است،
جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی براساس هوشمندی تقسیم مسئولیت کرده و در این میدان بر اساس صبر حکیمانه و قوه عاقله اقدام می‌کند.

خطیب جمعه شهرستان قلعه‌گنج: روز قدس نشان‌ می‌دهد که امت اسلامی زیربار ظلم نمی‌رود


حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین رضوانی گفت: روز قدس یکی از برجسته‌ترین یادگارهای امام عزیز است، که یک  روز جهانی است اما اولین کشوری که در دنیا از فلسطین دفاع کرد مصر بود اما یک عقب‌گرد انجام داد و پنج ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیمانی در مصر امضا شد که در دنیای عرب بی‌نظیر بود، زیرا اولین کشوری که با تمام توانش از فلسطین دفاع کرد با امضای این پیمان بزرگترین دشمن فلسطین شد.

امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج گفت: انقلاب اسلامی در مقابل رژیم صهیونسیتی ایستاد، در مقدمه‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی دفاع از مسلمانان و محرومان و مظلومان به‌صراحت ذکر شده، انقلاب اسلامی مکتوب کرده که مسئله‌ فلسطین عقیده است و مسئله‌ تاکتیکی نیست.

وی در ادامه گفت: حیات انقلاب، بودنش و اسلامیتش به این بستگی دارد که با جنایت‌کاری مثل آمریکا ارتباط نداشته باشیم، قدر نظام و انقلاب را بدانیم زیرا بهترین انقلابی است که در دنیا ثروت را از مرکز به همه‌ نقاط روستا‌ها آورد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضوانی  خاطر نشان کرد: در این ۴۵سال عمر انقلاب اسلامی به همه نقاط کشور توجه کرد و ما هیچ نیازی به کدخدای دنیا نداریم، خدا با ما است، در همه‌ آیتم‌هاهم  ما رشد داریم، این اقتدار ما است که از آمریکا فاصله گرفته‌ایم.

خطیب جمعه موقت شهرستان ریگان: طوفان‌الأقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست


حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره به جنايت‌های رژیم صهیونیستی در غزه کرد و گفت: درپی جنایت‌هایی که اسرائیل در غزه مرتکب شده، جهان علیه این رژیم جعلی به‌پا خواسته است.

خطیب جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه اسرائیل غاصب می‌داند دنیا دیگر همراه او نیست، افزود: طوفان‌الأقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست، اسرائیل هنوز نتوانسته است این شکست را بپذیرد و نمی‌خواهد زیربار شکست طوفان‌الأقصی برود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از داخل کشورش اعتبار مردمی خود را از دست داده است و می‌بینیم هر روز در اسرائیل علیه کابینه‌ فعلی دولت تظاهرات گسترده‌ در خیابان‌ها برگزار می‌شود.
 

امام جمعه زرند : حماسه طوفان‌الأقصی روز قدس متفاوتی آفرید


حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی خطیب جمعه زرند بیان کرد: با ابتکار امام خمینی(ره) روز قدس به یاد مردمان مظلوم فلسطین نام‌گذاری شد تا یاد و نام آنها زنده بماند، که امروزه شاهد تحقق آن هستیم، حضور پرشور شما امروز طوفان‌الأحراری دیگری خلق کرد زیرا به فرموده امامین انقلاب فلسطین نماد حقانیت دین اسلام است و تنها یک سرزمین نیست، هر کجا که مسلمانی زندگی کند و به ادیان الهی پایبند باشد استکبارستیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم فلسطین بدانند تنها نیستند و ما موقعیتی پیش بیایید به صورت فیزیکی نیز همه در کنار آنها هستیم، حماسه بزرگ طوفان‌الأقصی دلیل تفاوت آن است و برخی از دستاوردهای این حرکت بزرگ  ۱۵ مهرماه اتحاد جبهه مقاومت، توقف فرایند عادی‌سازی روابط با اسرائیل ، شکست سنگین و جبران‌ناپذیر اسرائیل، امروزه کودک‌کشی و حمله‌به مردم بی‌پناه و زنان و ... نشان از استیصال و نابودی آن‌ها دارد.

امام جمعه زرند ضمن تسلیت شهادت مدافعان امنیت در حادثه تروریستی چابهار و جاسک خاطر نشان کرد: استکبار جهانی کمربسته است تا به هر قیمتی که شده است، اسرائیلِ را حتی در حال اضمحلال نگه دارد، اما بدانند که این جنایت انتقام سخت و کوبنده جبهه مقاومت را درپی خواهد داشت.


امام جمعه شهرستان‌ انار: طوفان‌الأقصی شکاف‌های سیاسی و اقتصادی بزرگی برای رژیم صهیونیستی ساخت

حجه‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی سلیمانی گفت: امروز درحالی روز قدس را داریم که منطقه در حال تغییرات اساسی است و جایگاه آمریکا به‌شدت تنزل پیدا کرده است و تحول مهمی به‌نفع فلسطین در مردم غرب شکل گرفته است.

خطیب جمعه شهرستان انار اظهار کرد: طوفان‌الأقصی در این ۶ ماه شکاف‌های سیاسی و اقتصادی بزرگی در رژیم صهیونیستی به وجود آورده است، اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و بعد از آن دست به ترور می‌زنند تا از باتلاق غزه بیرون بیایند.‌ آنها هدفشان کشاندن ايران به میدانجنگ است اما راهبرد ايران صبر همراه با انتقام است.

وی خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله ايران سیلی سختی به صهیونیست‌های غاصب خواهد زد و امروز در سراسر جهان و ایران مردم به‌حمایت از کودکان غزه به خیابان آمدند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، روز محو شدن اسرائیل را جوانان خواهند دید.


خطیب جمعه شهرستان عنبرآباد : ملت ما امروز در میدان روز قدس پاسخ محکمی به دشمنان دادند


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید بامری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: در طول تاریخ اسلام، یهود و نصارا  مخصوصاً یهودیان از بزرگ‌ترین دشمنان اسلام و مسلممانان به شمار می‌روند و امروز می‌بینیم تجلی تفکرات یهود در رژیم اشغالگر قدس تبلور یافته است.

وی افزود: رژیم نژادپرستی که جزبه قتل عام مسلمان‌ها و محو اسلام در سرزمین مقدس فلسطین و محو شریعت اسلام محمدی با شعار از نیل تا فرات را در سر نمی‌پروراند و لحظه‌ای از دشمنی با اسلام و کشورهای اسلامی دست بر نمی‌دارد.

خطیب جمعه عنبرآباد گفت: امام راحل و عظیم‌الشأن فرمودند: همه باید متحد شوند و متحداً در مقابل این جمعیت متجاوز بایستند و عمل کنند و دست غاصب او را قطع کنند.

حجت‌الاسلام بامری گفت: امروز تکلیف همه مسلمین است که قدس شریف را آزاد کنند و شر این جرثومه فساد، یعنی رژیم مفلوک صهیونیستی را از سر بلاد اسلامی قطع کنند.
 

خطیب جمعه شهرستان نرماشیر: فلسطین پیروز میدان خواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر منصفی در خطبه‌های این هفته شهرستان نرماشیر گفت: مردم فلسطین غیرت را به جهانیان نشان‌داده‌اند و از سوی دیگر اسرائیل روبه نابودی است، آب‌شدن اسرائیل روز‌به‌روز بیشتر خواهد شد.
خطیب جمعه نرماشیر بیان کرد: امروز مردم نشان داده‌اند که شهادت‌طلب هستند، حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، شهادت‌طلبی ملت را نمایان کرد، این حضور ملت و حماسه آفرین‌ ها، به دشمنان نشان داد که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم، همبستگی ملت فلسطین و ايستادگی آن‌ها، قطعا اسرائیل را نابود خواهد کرد.

خطیب جمعه شهرستان راور: حضور حماسی مردم موجب ذلت و خواری مستکبران خواهد شد

حجت‌الاسلام زمانی گفت: امروز راهپیمایی روز قدس پشتوانه محکم و بی‌بدیل برای مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین است زیرا حمایت از مظلومان دستور اکید قرآن و اسلام است و بر این اساس نباید در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و غزه ساکت نشست چرا که سکوت در برابر این وقایع ذلت دنیا و آتش آخرت را درپی خواهد داشت.

خطیب جمعه شهرستان راور گفت: آمریکا دشمن قدس و همه ادیان است و اعتنایی به ادیان ندارد و جز منافع خود را نمی‌بیند و جنایات و خیانت‌های رژیم صهیونیستی باعث شد امروز موضوع فلسطین روی میز افکار عمومی دنیا قرار گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درحالی‌که تمام تلاش آمریکا و استکبار جهانی فراموشی تدریجی مساله فلسطین بود اما  امروز خبر می‌رسد که راهپیمایی حمایت از این مظلومان نه تنها در ایران و کشورهای مسلمان بلکه در بسیاری از کشورهای غیرمسلمان هم برگزار شده است.


خطیب جمعه شهرستان رابر: روز جهانی قدس سَمبُل مبارزه با اسرائیل است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی  این هفته، گفت: جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است که سمبل مبارزه با اسرائیل و نماد حمایت از مظلومان در فلسطین و غزه است.

وی افزود: روز جهانی قدس، مراسم تجدید عهد و بیعت با مردم مظلوم فلسطین است و از سویی باز شدن جبهه متعدد علیه رژیم غاصب اسرائیل است و با امکانات نظامی که دارد امروز، دشمن پراکنده و دچار جنگی فرسایشی شده است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: روز به روز دامنه این حملات گسترده‌تر می‌شود اما ناتوانی انگلیس به‌طور واضح و مشخص را در برابر یک کشور فقیر و ضعیف با اراده با ایمان دیدید و اینکه در دنیا چطور آبروی آمریکا ریخته شد البته آنها بی‌آبرو بودند و اما از نظر خودشان هیمنه‌ای داشتند که آنهم در دریای سرخ ریخته شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین برکات حمله طوفان‌الأقصی اتحاد شبکه تمام محور مقاومت است این شبکه با صبر راهبردی و منظم‌ به حملات خود ادامه داد و با هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ این پیام را به‌دنیا مخابره کرد که اگر کمک مالی،سیاسی و نظامی به رژیم غاصب می‌کنید باید تاوان و هزینه آن را در منطقه بپردازید.

خطیب جمعه فاریاب: روز قدس، خیزش جهانی به سمت ظهور و لیلة‌القدر تاریخ اسلام است


حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه فاریاب بیان کرد: چرا امام راحل روز جمعه‌ آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس قرار داد؟ باید گفت؛ براساس آموزه‌های دینی ما، هر مسلمانی در هر جای دنیا مورد ظلم و ستم قرار گیرد، ملّت ایران به‌عنوان یک تکلیف دینی و شرعی از مظلوم حمایت می‌کند.

وی افزود: روز قدس امسال از جهات مختلف با سال‌های گذشته متفاوت است زیرا  شعار امسال طوفان‌الأحرار است، این شعار به‌ابتکار سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح شد.

خطیب جمعه فاریاب عنوان کرد: طوفان، به معنای باد شدید و تند است و طوفان‌الأحرار یعنی قيام همه‌ آزادگان عالم اعم از مسلمان و غیرمسلمان علیه رژیم کودک‌کش صهیونیست، طوفان‌الأقصی نیز عملیات نظامی نیروهای حماس بود که رژیم صهیونیستی را به لبه پرتگاه نزدیک کرد و بی‌شک طوفان‌الأحرار کار را تمام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در پایان خاطر نشان کرد: روز قدس، خیزش جهانی به‌سمت ظهور و لیلة‌القدر تاریخ اسلام است، به فرموده رهبری این روز پشتوانه‌ امنیت کشور ما هم تلقی می‌شود.
 

امام‌جمعه شهرستان بافت : رژیم صهیونیستی درحال افول و نابودی است

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده اظهار کرد: آنچه که به‌نظام ضربه می‌زند کم‌کاری و بی‌دقتی مسئولین است و اگر مردم در فعالیت اقتصادی ورود کنند موفق می‌شویم.

وی با بیان اینکه روز قدس با سال‌های گذشته متفاوت است، گفت: طوفان‌الأقصی همه انسان‌های آزاده را بیدار کرد و ملت ایران بارها اعلام کرده طرف‌دار انسان‌های مظلوم است.

حجت‌الاسلام محمدزاده عنوان کرد: رژیم صهیونیستی درحال افول و نابودی است و برای نجات خود هر کاری انجام می‌دهند، انتقام سخت از رژیم صهیونیستی گرفته شده است و دشمن دنبال این است ایران میوه قدرت خودش را کال بچیند اما پاسخ ایران به‌موقع، قاطع و با خردمندی خواهد بود.

امام‌جمعه شهرستان بافت با بیان اینکه وعده الهی نابودی اسرائیل است، خاطر نشان کرد: فلسطین اشغالی در محاصره شبکه مقاومت قرار گرفته است و ورود درگیری مستقیم در حکم نجات از این باتلاق است.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdchzvnzi23nkid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما