تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱
۰
plusresetminus
دادستان شهرستان راور گفت: اخلال در نظم عمومی و قدرت‌نمایی با چاقو مجازات سنگبن درپی دارد‌.
قدرت‌نمایی با چاقو مجازات سنگین درپی دارد
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به‌ نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان راور؛ مجتبی استوارزاده از دستگیری و بازداشت فردی که با قدرت‌نمایی با چاقو مخل نظم و امنیت عمومی در شهر راور شده بود، خبر داد.

دادستان راور در تشریح این خبر گفت: طی روزهای اخیر شاهد برخی تحرکات و اقدامات مخل نظم و امنیت عمومی توسط فردی از اراذل و اوباش در شهر راور بودیم که با قدرت‌نمایی با سلاح سرد چاقو در چهارراه های اصلی شهر موجب ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شده و نظم عمومی شهر را با ایذاء مردم مختل کرده بود.

وی افزود: بر اساس گزارشات واصله در خصوص این اقدامات، دستورات قضایی لازم سریعاً برای شناسایی و دستگیری این فرد از سوی دادستانی صادر شد که در کم‌ترین زمان متهم شناسایی و نسبت‌به دستگیری او اقدام شد.

استوار‌زاده اظهار کرد: حسب مورد برای این فرد به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی، ایجاد رعب و وحشت، استفاده از سلاح سرد، قدرت‌نمایی با چاقو و تهدید، پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرای شهرستان راور تشکیل و باتوجه‌به اقدامات هنجارشکنانه و مخل نظم و امنیت عمومی توسط متهم، با صدور قرار تامین مناسب به زندان معرفی شد.

وی ادامه داد: دادستانی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ضابطین دادگستری به‌ویژه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و سایر نهادهای نظامی و امنیتی شهرستان از اقدامات آنان در تامین امنیت مردم حمایت می‌کند.

دادستان راور افزود: براساس قانون افرادی که با چاقو قدرت‌نمایی می‌کنند به حبس از ۶ ماه تا دو سال و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.

وی بیان کرد: به لحاظ حساسیت موضوع برای تحقیقات مقدماتی چنین جرائمی، قضات مقتدر دادسرا زیر نظر دادستانی قاطعانه اقدام می‌کنند و داستانی قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی همکاران شریف قضایی و اداری دستگاه قضایی که خالصانه و جهادی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند، می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پایان با اشاره به اینکه هیچ اغماض و مماشاتی در برخورد با اراذل و اوباش و مرتکبین جرائم خشن نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت عمومی خط قرمز دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی است و بی‌تردید برخورد دستگاه قضایی با این افراد و اراذل و اوباش که با اقدامات خود امنیت عمومی و شهروندان را خدشه‌دار می کنند، کاملاً سخت و بازدارنده است و قطعاً این افراد در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

انتهای خبر/کمساری
https://armanekerman.ir/vdce778zojh8exi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما