تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب‌ کرمان:

ذخیره‌گاه‌های جنگلی گنجینه‌ای که باید حفظ شود

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب‌کرمان در بازدید از ذخیره‌گاه‌های جنگل گفت: پوشش گیاهی و مراتع در‌ هر‌کشوری جزء سرمایه آن‌ جامعه به‌حساب می‌آیند.
ذخیره‌گاه‌های جنگلی گنجینه‌ای که باید حفظ شود
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ قاسم رحیمی‌نیا مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب‌کرمان به اتفاق حامد صادقی رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت صبح امروز با حضور در جنگل‌های گزوئیه و انارشیطان از اقدامات به‌عمل آمده در راستای حفاظت از این ذخیرگاه‌های ژنتیکی بازدید کرد.
 
 
در حاشیه این بازدید قاسم رحیمی‌نیا با اشاره به‌اینکه جنگل گلپرکی دلفارد با مساحتی بالغ بر ۵٠ هکتار بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه جنگلی انارشیطان در کشور است، گفت: حفاظت از فضای سبز جنگل‌ها و مراتع یک وظیفه همگانی است و بر حفظ گونه‌های منحصر به‌فرد تاکید کرد.
 
 
وی افزود: اقدامات حفاظتی به منظور‌حراست از‌ عرصه‌های منابع‌طبیعی به‌ویژه ذخیره‌گاه‌های جنگلی بیش‌از‌پیش در دستور‌کار منابع‌طبیعی جنوب‌کرمان قرار‌گرفته که امیدواریم مردم عزیز و طبیعت‌دوست هم‌ با‌مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تماس با سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما‌را در‌حراست از انفال یاری‌ کنند.
 
 
رحیمی‌نیا با اشاره به اهمیت‌ حفظ‌ و‌ احیا جنگل‌ها و مراتع گفت: پوشش گیاهی و مراتع جنگل‌ها و فضای سبز در هر کشوری جزء سرمایه‌ها و ثروت‌ آن‌جامعه به‌حساب‌ می‌آیند و حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا‌ می‌کند.
 
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن ابراز خرسندی از بارندگی‌های اخیر در منطقه افزود: این‌بارندگی‌ها نقش‌مؤثری در سبزینگی، شادابی و گلدهی جنگل‌ها و مراتع منطقه دارد.
 
 
وی خاطرنشان کرد: جنگل گزوئیه نیز با مساحت ۸۹ هکتار یکی دیگر از ذخیره‌گاه‌های طبیعی منطقه است که دارای گونه غالب بنه و گونه همراه کیهکم است.

 
منبع: دقیانوس 
 
انتهای خبر/ فلاح
https://armanekerman.ir/vdcbagb8grhbasp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما