تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۶
۰
plusresetminus
منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دوازدهم تشریح کرد:

جهش تولید مستلزم ایجاد بازارچه‌های تولیدات داخلی

منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید مستلزم راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی عرضه تولیدات داخلی است که با حذف واسطه‌گری می‌توان از ظرفیت بازارهای بین‌المللی نیز بهره برد.
جهش تولید مستلزم ایجاد بازارچه‌های تولیدات داخلی
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ بهنام سعیدی با اشاره به نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری به «جهش تولید با مشارکت مردم» توجه به زیرساخت‌های جهش تولید را در منطقه جنوب کرمان مورد تاکید قرار‌داد و افزود: در هر منطقه‌ای با توجه به اقلیم و قابلیت‌ها باید در راستای تحقق شعار سال براساس برنامه‌ریزی عمل شود .

وی ادامه داد:  از آنجایی که جنوب کرمان از مزیت‌های مهمی از جمله ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری برخوردار است، می‌طلبد براساس سیاست‌های آمایش سرزمینی شناسایی شوند و اشتغال و اقتصاد فعالان این حوزه‌ها با اولویت بندی مدنظر باشد تا در بازار عرضه دچار سردرگمی نشویم.
 
منتخب مردم جنوب کرمان افزود: باید بررسی چالش‌های آب موردنیاز مورد تاکید قرار داده شود تا از کشت‌های آب‌بر جلوگیری و سیاست‌های کشت جایگزین در منطقه متناسب با اقلیم و منابع آبی ترویج شوند.

سعیدی بیان کرد: مشکل آب در سطح کشور وجود دارد اما در هر منطقه‌ای بر حسب نیاز و ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی باید طبق نظر کارشناسی نسبت به تأمین این زیرساخت مهم تلاش شود و منابع آبی پایدار در ترغیب بهره‌برداران در این بخش‌ها حائز اهمیت است.
 
منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری منطقه را یادآور شد و افزود: به استناد تاکیدات رهبر معظم انقلاب، استفاده از ظرفیت مردمی از دیگر راهبردهای لازم به منظور تحقق اهداف شعار سال و تحول در منطقه است.
 
وی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاری با ارائه مشوق‌های ارزان قیمت، بازار عرضه و تقاضا را پویا خواهد کرد و از طرفی میانگین تغییر در درآمد را در‌پی خواهد‌داشت.
 
سعیدی گردشگری را یکی از مولفه‌های تقویت بخش خصوصی دانست که متاسفانه در برخی از مناطق مورد بی توجهی قرار گرفته و همت ملی را می‌طلبد و گفت: امروزه شاهد هستیم درآمد حاصل از گردشگری در بیشتر کشورها با درآمدهای نفتی برابری می‌کند.

وی افزود: درحالی‌که کشور ما از این نعمت خدادادی برخوردار است، اما زیرساخت‌هایی از جمله ایجاد شهرک صنایع دستی متناسب با استعدادهای روستاییان و عشایر مغفول مانده که باید این مشکلات برای حمایت از تولید داخلی و جامعه هدف تقویت شوند.
 
منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی محصولات کشاورزی با ایجاد زیرساخت و سایر امکانات لازم در جهت صادرات و توزیع مناسب در سراسر کشور را یادآور شد که باید در دستور کار قرار گیرند. 
 
وی افزود: حمل محصولات کشاورزی باید با حداقل هزینه باشد تا قیمت تمام شده بر تولیدکننده فشار نیاورد و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی و راهیابی به دریا می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.
 
سعیدی از نبود صنایع جانبی متناسب با ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان گلایه کرد و گفت: به طور مثال جای سوال است آیا در جنوب کرمان صنایع موردنیاز بخش کشاورزی متناسب با میزان تولید رشد کرده است.
 
منتخب مردم جنوب تصریح کرد: متاسفانه هر‌ساله شاهد رها‌ کردن بخشی از محصولات هستیم زیرا صنایع موجود جوابگوی نیاز واقعی نیستند و این به‌نوبه خود ضربه سنگینی به بنیه تولید و تولیدکننده می‌زند.
 
وی راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی عرضه تولیدات داخلی را متذکر شد و افزود: با توجه به اینکه کاهش و مدیریت هزینه تولید و حذف واسطه‌گری با سیاست عرضه مستقیم کالا به مصرف کننده و در نقش حمایتی حاکمیت از تولید کننده و مصرف کننده تاثیرگذار است.

بهنام سعدی در پایان خاطر نشان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی می‌تواند نقش به‌سزایی‌ را در‌حمایت از تولید داخل و کاهش‌ هزینه ایجاد‌ کند که تحقق این مهم مستلزم مطالعات دقیق در‌جهت شناسایی تولیدات، جانمایی فضاهای مناسب برای ایجاد بازارچه‌های دائمی و بازاریابی مناسب در جهت عرضه مستقیم تولیدات به بازار ملی و بین‌المللی خواهد بود.

منبع: دقیانوس

انتهای خبر/ فلاح 

 
https://armanekerman.ir/vdcdoz0fxyt0ok6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما