تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۲
۰
plusresetminus
شهرستان فهرج با جمعیتی قریب به 70 هزار نفر فقط 3 بانک را در درون خود جای داده و همین امر باعث شده خدمات بانکداری به شکل مناسبی به مردم ارائه نشود.
کمبود بانک در شهرستان 70 هزار نفری فهرج
به گزارش راه آرمان؛ شهرستان فهرج در جنوب شرقی کشور و شرقی ترین نقطه استان کرمان واقع شده که در سال 1388 از شهرستان بم مستقل و به صورت واحد به شهرستان تبدیل شد.

این شهرستان طبق سرشماری رسمی سال 1395 دارای 66 هزار و 491 نفر جمعیت است اما با وجود شهرستان شدن امکانات و خدمات مناسبی را برای ارائه به مردم ندارد.

یکی از مشکلات مردم این شهرستان محروم و دورافتاده کمبود بانک است بطوری که فقط 3 بانک را در درون خود جای داده است.

بانک هایی که از زمان بخش بودن این شهرستان نیز بوده اند و هیچ بانک دیگری بعد از شهرستان شدن آن به فهرج اضافه نشده اند.

در حال حاضر فقط 3 بانک ملی، کشاورزی و صادرات در این شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که واقعا زیبنده یک شهرستان 70 هزار نفری نیست.

وجود بانک هایی به مانند مسکن، سپه، رفاه، ملت و ... از جمله نیازهای این شهرستان است که هر چه سریعتر باید نسبت به راه اندازی آن ها چاره اندیشی و اقدام شود.

در حالی که مردم شهرستان فهرج با این مشکل و چالش بزرگ مواجه اند که شهرستان های مجاور گوی سبقت را از فهرج ربوده اند و بیش از این شهرستان در ارائه خدمات بانکداری جلوترند.

باید گفت شهرستان شدن فهرج در برخی از آیتم ها هیچ گونه منفعتی برای مردم این منطقه محروم در پی نداشته است و هنوز اهالی آن برای دریافت خدمات خود را به شهرستان های بم، ریگان و نرماشیر میرسانند و امورات خود را بویژه در حوزه ی بانکداری در این ۳ شهرستان انجام می دهند.

یکی از بانک هایی که مردم در حال حاضر مطالبه راه انداری آن را دارند بانک مسکن است چرا که با توجه به طرح ملی مسکن دولت که از چندی قبل آغاز شده، امورات مربوط به پرونده سازی آن در بانک مسکن انجام می شود و مردم این شهرستان مجبورند با طی کردن مسافت هایی 40 تا 60 کیلومتری خود را به 3 شهرستان همجوار برسانند تا از خدمات بانکداری بهره مند شوند.

این بعد مسافت برای اهالی محروم بخش نگین کویر بیش از سایر اهالی این شهرستان به چشم میخورد و رنج آور است چرا که محرومیت در این منطقه موج میزند و مردم این بخش از حداقل ترین امکانات معیشتی محروم هستند و توانایی تردد در مسیرهای برون شهرستانی را ندارند.

مردم این بخش سال گذشته شاهد افتتاح باجه بانک کشاورزی بودند که بعد از چند ماه بنا به دلایلی تعطیل و تا به امروز از فعالیت مجدد آن خبری نیست.

مسئله کمبود بانک در فهرج از جمله مشکلات مهم این شهرستان تلقی میشود که نارضایتی مردم را بدنبال داشته و میطلبد مسئولین نسبت به راه اندازی چندین بانک مهم و ضروری اقدام نمایند.

انتهای پیام/عباسزاده https://armanekerman.ir/vdca60n6049num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما