تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
۰
plusresetminus
پربرکت باد دست‌های پینه بسته‌ پدر که آئینه تلاش روزگار بوده، رنج و زحمت روزگار را به دوش می‌کشد.
"زندگی" با دستان پینه بسته تو، چه طعم ساده‌ای دارد!
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان، روز میلاد باشکوه "حضرت علی (ع)"، در کشور ما - ایران - "روز پدر" نامیده می‌شود.

روز تولدِ مردی آسمانی که تاریخ با همه بزرگی‌اش از خانه کوچک او عبور کرده است، او که علاوه بر بزرگمردی‌اش، برای همه یتیمان و انسان‌های آزاده نیز پدری مهربان بوده است.
 
جنس ابراز علاقه اش فرق می کند. تمام حرف‌های عاشقانه‌اش را می‌شود از عمق چشم‌هایش خواند. مرد است دیگر! مردها حرف دلشان را بر زبان نمی‌آورند، اما در عوض تا دلت بخواهد برای برآورده کردن آرزوهایت، روز را به شب می‌دوزند و دست به سخت‌ترین کارها می زنند تا تو به روی آرامش، لبخندی از سرِ رضایت بزنی.

حتی گاهی در لحظاتی که دلشان می خواهد به خواسته‌هایت "نه" بگویند، با نگاهی گرم و نافذ و لبخندی از سرِ عشق، برخلاف میل باطنی‌اشان پاسخی مثبت به تو می‌دهند، که ترجمه‌اش می شود: "دوستت دارم"؛ "دوستت دارمی" که بدجور به عمق وجود ما هم سرایت کرده است؛ از همان زمانی که با نامِ زیبایش زبان باز کردیم و تا بعدها که محکم‌ترین قسم‌هایمان، جان عزیزش شد.
 
 کسی که داستان عشقش، قصه ای ناتمام است... آری! قهرمان زندگیِ من و تو، کسی نیست جز؛  "پدر"...  
 
به خود آییم و قبول كنیم اگر امروز كمر پدر خم، چین‌های صورتش زیاد و موهایش سپید شده به خاطر غصه‌های ماست، در مقابل مقام پدر زانو بزنیم و تا دیر نشده دستان پر مهرش رابه گرمی بفشاریم و بر پیشانیش بوسه زنیم تا همیشه دعایش راه‌گشای ما باشد.
 
می‌دانم كه همه قدردان پدران و مادران هستند اما بدانید آنچه والدین از فرزندان خود انتظار دارند فقط باز كردن در خانه به نشانه محبت به روی آنها است و خدا نكند روزی در خانه پدر و مادر به روی فرزندان بسته شود.
 
آری، پدر اگر نباشد ستون خانه فرو می ریزد، اما وقتی كه هست باورت می شود فرشته‌ها می توانند مرد هم باشند.
 
پدر، ای ستون و تكیه گاه خانه‌ای كه در ظاهر ابهت خود را همیشه حفظ می‌كنی و خم به ابرو نمی‌‌آوری، ای كه دوران جوانی خود را برای چرخاندن چرخ زندگی گذراندی و در این راه لبخند هیچگاه از لبت كوچ نكرد؛ بوسه مهر بر گونه‌هایت كه اینگونه برای تربیت فرزندت تلاش كردی و به او یاد دادی كه مردم روزگار گوناگونند و او نیز آموخت در برخوردها به فراخور باید گوناگون برخورد كند آن‌طور كه دل كسی به درد نیاید.
 
خدایا به پاس حرمت این روزها آنان كه نعمت مادر و پدر بر سرشان هست مستدام بدار و آنان كه از این نعمت محرومند روح بزرگوارشان را قرین رحمت خود گردان.
 
انتهای خبر/پ
https://armanekerman.ir/vdcaeun6w49ney1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما