تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
۰
plusresetminus
استقلال در نگاه امام خمینی(ره) به معنای انزواطلبی نیست بلکه برهم زدن بازی استعمار گران است.
استقلالی که امام به ما داد
به گزارش سرویس سیاسی راه آرمان؛ برخی "استقلال" را به معنای «کمینه‌سازی تاثیرپذیری از دیگران» می‌دانند! این دسته تلاششان این است که دیگران یا بیگانگان کمترین تاثیر را روی آنها بگذارند به همین خاطر چاره را در انزوا و حاشیه‌نشینی و توقف در چهاردیواری خود می‌دانند.
مدل کره شمالی و افغانستان طالبانی اینگونه است. این دسته تا جایی پیش می‌روند که هر گونه ابزار و آلات غربیِ حاصل تجربه بشری را نیز حرام می‌دانند و سعی می‌کنند هیچ چیز بر آنها تاثیر نگذارد که لاجرم به انزوا می‌رسند!
اما امام خمینی (ره) بزرگوار با فهم دقیق و درست از اسلام کلان‌نگر و راهبردی، "استقلال" را به معنای «بیشینه‌سازی تاثیرگذاری بر دیگران» تعریف کردند.
در این نوع استقلال‌خواهی، انزواطلبی و عدم تعامل جایی ندارد، بلکه تعامل فعالانه مبتنی بر «استراتژی مستقل» وجود دارد و تلاش می‌کند با ورود به بازی بزرگان، کنشگری مستقل مبتنی بر ارتقای قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، داشته‌باشد.
استقلال راهبردی ایران انقلابی با هدایت امام خمینی (ره) و پس از ایشان با راهبری مقام معظم رهبری به جایی رسیده‌است که بدون انزوای متحجرانه مقدس‌مآبان احمق که خون دل فراوانی به امام بزرگوار داشتند، به مرتبه بیشینه‌سازی تاثیرات شگرف در بین شیعیان و مسلمانان و مستضعفان داشته و بر قدرت های بزرگ تاثیرات زیادی گذاشته‌است.
البته هنوز راه زیادی تا بیشینه‌سازی مطلوب داریم.
نویسنده: دکتر محمدعلی رنجبر
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcawyn6i49neo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما