تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۱
۰
plusresetminus
یادداشت؛

چرا حجاب؟

در پاسخ به چرایی حجاب می‌توان از بالا رفتن ارزش بانوی باحجاب سخن گفت.
چرا حجاب؟
به گزارش سرویس فرهنگی راه آرمان؛ گذشته از مسائل شرعی، احکام دین و بحث قانون، در پاسخ به چرایی حجاب می‌توان از بالا رفتن ارزش بانوی باحجاب سخن گفت؛ تجربه ثابت کرده هر آن‌چه که دست‌یابی به آن سخت‌تر باشد خواستنی‌تر است از این رو زنانی که عفت و وقار خود را حفظ کرده و به راحتی خود را در دسترس مردان قرار نمی‌دهند نزد آن‌ها ارزشمندتر هستند.

زنانی که حجاب دارند وقتی که وارد اجتماع می‌شوند توجهی که به آن‌ها می‌شود بخاطر جنسیتشان نیست بلکه بخاطر شخصیت و انسانیتشان است و از‌ آن جایی که زیبایی ظاهرشان چندان جلوه نمی‌کند حین انتخاب شدن توسط مردان، ملاک انتخاب شدنشان صرفا زیبایی نیست و ملاک‌های دیگری نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

برخلاف زنان باحجاب زنانی که زیبایی‌های خود را به نمایش می‌گذارند، زیبایی آن‌ها در چشم مرد جلوه کرده و به دیگر ملاک‌ها توجه چندانی نمی‌کند و برای تصاحب این زیبایی سطحی و عجولانه تصمیم می‌گیرد اما با گذشت زمان ممکن است این زیبایی از بین رفته و یا برای او تکراری و عادی شود این جاست که از او دل‌زده می‌شود؛ با نگاهی به اطراف خود بی‌شک موارد زیادی از این قبیل که سرانجامشان به طلاق انجامیده است خواهید دید.

حجاب تا حد بسیار زیادی احترام و امنیت نیز به دنبال دارد و کمتر کسی جرات ایجاد مزاحمت برای بانوان عفیف و با وقار دارد اگر چه همیشه عده‌ای بیمار و هوس‌ران وجود دارد که حتی دست از آزار و اذیت زنان با پوشش کامل هم برنمی‌دارند اما درصد ایجاد مزاحمت‌های خیابانی برای زنان باحجاب بسیار کم‌تر است.

عده‌ای هم هستند که حجاب را عاملی برای منزوی شدن زن می‌خوانند و ادعا می‌کنند که زنان باحجاب نمی‌توانند به فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و..‌. ادامه داده و در این زمینه‌ها پیشرفت کنند؛ اما وجود بانوان موفق و نخبه باحجاب مثال نقضی بر این ادعاست.

مریم کوچکی‌نژاد؛ استاد برتر جهان، بهناز حدیرچی که در همكاری با یك تیم تحقیقاتی از سوی دانشگاه ملبورن استرالیا توانست افتخار شركت در كشف و تولید پادتن ایدز از شیرگاو را به خود اختصاص دهد، هاشمیه متقیان قهرمان پارالمپیک و... همه و همه بانوان پرافتخار این سرزمین هستند که با وجود حجاب به این جایگاه رسیده‌اند اما شاید اسمشان به گوش کم‌تر کسی خورده باشد چرا که رسانه‌های غربی آن‌ها را بایکوت خبری ‌می‌کنند تا کسی آن‌ها را نشناسد.

در این نوشته تنها به گوشه‌ای از چرایی حجاب پرداخته شد اما دلایل و آثار حجاب بیش از این‌هاست.

نویسنده: سمانه کارگرزاده

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcb5sb80rhbfzp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما