تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۲
۰
plusresetminus
عملکرد بانوان ورزشکار ایرانی در این سال‌ها تبدیل به الگو شده‌ است و حفظ پوشش و حجاب شرایطی را به وجود آورده تا هجمه‌های دشمنان ایران اسلامی مبنی بر اینکه حجاب محدودیت است، خنثی شود.
حجاب زنان ورزشکار ایرانی عامل پیشرفت و  الگوی جهانی
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان، کم نیستند بانوان ورزشکاری که هم‌پای مردان در این مرز و بوم تلاش کردند و بارها پرچم مقدس کشورمان را بالا بردند.
 
 افتخارآفرینی‌هایی داشتند که خیلی از آن‌ها برای نخستین بار در تاریخ ورزش زنان کشورمان ثبت شد. در این مسیر پرافتخار هم حرف‌های زیادی شنیدند و موانع زیادی هم وجود داشت اما کم نیاوردند و برای کسب مدال و قهرمانی و نشان دادن یک زن مسلمان ایرانی به جهانیان به راه خود ادامه دادند.
 
موفقیت‌هایی که بانوان کشورمان در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک داشته‌اند بارها چشم جهانیان را به خود خیره کرده و خیلی از آن‌ها سوژه رسانه‌های خارجی بوده‌اند.
 
 از طرفی حضور بانوان کشورمان در میادین رقابت با پوشش اسلامی خود باعث شد تا توجه ورزشکاران مسلمان جهان به این حجاب جلب شود و حتی از پوشش بانوان کشورمان الگوبرداری کنند در این مورد خاص می‌توان به لباس فوتبال و کاراته اشاره کرد.
 
زنان و دخترانی که سال‌ها از حضور در رقابت‌های بین‌المللی به خاطر اینکه حجاب ممکن است به آن‌ها آسیب بزند شانس رقابت با ورزشکاران خارجی را نداشتند حالا به اندازه‌ای به موفقیت‌های چشمگیر جهانی دست یافته‌اند که مسئولان بین‌المللی را به این باور رسانده‌اند این پوشش اسلامی هیچ مانعی برای کسب موفقیت در ورزش قهرمانی نیست؛ نمونه این پوشش‌ها را می‌توان در کاراته، هندبال، فوتبال و فوتسال زنان، وزنه‌برداری و ... دید. حالا این زنان ایران اسلامی هستند که در رشته‌های مختلف مانند تکواندو، دوچرخه‌سواری، تیراندازی و ... تاریخ‌ساز می‌شوند و نام خود را بر سر زبان‌ها می‌اندازند تا با همین پوشش خط و نشان برای رقبا بکشند.

علاوه بر این‌ها، پرچمداری بانوان کشورمان در میادین بزرگی همچون المپیک و بازی‌های آسیایی بارها نشان داده آنها با این حجاب چطور توانسته‌اند رقبای خود را از میدان به در کنند و صاحب مدال شوند.
 
در این میان زنان و دختران جنوب کرمان نیز سهمیه ای داشتند، یکی از این دختران ورزشکار فاطمه زهرا سعید آبادی است که اواخر سال گذشته در لیگ کاراته جوانان جهان در وزن ۵۳ کیلوگرم بر سکوی نخست جهان ایستاد تا بار دیگر به جهانیان ثابت کند که حجاب مانع پیشرفت نیست.
 
دختر ورزشکار جنوب کرمانی تاکنون با حجاب اسلامی خود توانسته ۴ مدال طلای مسابقات قهرمانی ایران و ۲ مدال طلای آسیا را کسب کند.
 
نگاهی کوتاه به عملکرد بانوان ورزشکار کشورمان در این سال‌ها نشان می‌دهد ایرانی‌ها تبدیل به الگو شده‌اند و حفظ پوشش و حجاب شرایطی را به وجود آورده تا هجمه‌های دشمنان ایران اسلامی مبنی بر اینکه حجاب محدودیت است، خنثی شود.
 
 بانوان قهرمان کشورمان با مدال‌آوری در میادین بین‌المللی نشان داده‌اند بین ورزشکار قهرمان بااخلاق با حجاب هیچ مانعی نیست.
 
دشمن از حجاب و پیشرفت زنان ایرانی در میدان‌های مختلف خسته شده و به همین دلیل است که در جنگ ترکیبی حجاب را نشانه گرفته است.
 نویسنده: زینب پورحیدر
انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcjvievxuqetoz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما