تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
۰
plusresetminus
در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، به‌همین منظور باید بیش از پیش منش، مرام و تفکر این شهید سعید را تبیین کنیم.
در چهارمین سالگرد شهید سلیمانی باید طرح نو درانداخت
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ منصور الهی در یادداشتی نوشت: رهبری انقلاب سرباز مخلص و ایثارگر خود سپهبد شهید سلیمانی را نه یک رزمنده، سردار یا سرلشکر بلکه فرمودند او یک مکتب بود. یعنی صرفا نباید برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی مراسم یادبود برگزار کرد، بلکه مرام، منش و تفکر این سعید عزیز را برای مردم و آیندگان تبیین کرد لذا در سالگرد شهادتش باید نکات زیر را در نظر گرفت:

۱_ الگوهایی که در مکتب سردار برای جامعه مناسب است را معرفی کرد.

۲_ یک مکتب اصول و معیار دارد و معیار اصیل مکتب این سرباز فداکار اولویتش ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است.

۳_مصداق و نمونه ولایت‌پذیری او دوری از نظرات جریان‌ها و گروه‌هایی که ادعای روشنفکری داشتند و تنها تابعیت و تسلیم در برابر ولی امام و فرمانده‌اش بود یعنی برای اجرای گفتمان امام و رهبری تلاش وافر نمود تا هسته‌های مقاومت مورد نظر حضرت امام را در منطقه و جهان ایجاد نماید و به این ایده مکتب امام راحل جامه عمل پوشاند.

۴_ با مدیریت و سازماندهی محور مقاومت اسلامی در منطقه هم از نظر امام دفاع کرد و هم در جهت صدور گفتمان امام راحل و رهبری انقلاب انجام وظیفه نمود.

۵_در برنامه سالگرد چهارم این شهید شاهد و سرافراز بایستی سنخرانان و رسانه‌ها مجدانه بکوشند منش او در حوزه حکومت ولایی را ترویج نمایند؛ چرا او را می‌توان در مکتب امام از پیشقراولان اسلام سیاسی در منطقه معرفی کرد تا میدان به مروجین اسلام سکولار و غربگرا داده نشود.

۶_باید روحیه از خودگذشتگی و ایثار این شهید قدس را به نسل جوان معرفی نمود چون او در مکتب امامین انقلاب ذوب شده بود و آنحا که می‌فرمود وظیفه من این است که نگذارم کسی ار دیوار انقلاب بالا بیاید و اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی را ملاک عمل قرار نمی‌داد.

۷_دیگر معیار مکتب سلیمانی روحیه مردم‌داری و احترام به خانواده شهدا ولی نعمتان انقلاب بود که در مراسم‌های شهادت ایشان بایستی توسط خادمان و دست اندرکاران در مواجهه با مردم کاملا واضح و روشن باشد.

۸_نکته قابل ذکر دیگر اینکه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر سردار سفر کرده شاخص است. پدر اجرای این فریضه سیاسی اجتماعی و اعتقادی در این ایام منش مکتب آن بزرگ‌مرد را به جامعه از طریف اقدامات رسانه‌ای  و فرهنگی تشریح کرد.

۹_مدیریت موضوع مهم فرماندهی و مدیریت در دوران دفاع مقدس و فرماندهی لشکر پیروز ثارالله و نیروی قدس باید به رزمندگان و سپاهیان و همه نیروهای مسلح جوان یادآوری شود که علی‌رغم جایگاه بالای نظامی در برخورد با زیر دستان همچون پدری دلسوز عمل می‌کرد.
۱۰_شجاعت و جسارت مثال‌زدنی ایشان که از مصادیق مکتب اوست که باید در برنامه‌ها به‌خوبی تبیین شود.

شهید سلیمانی اسطوره بود، ماه درخشنده بود، اما  تکرارشدنی است در صورتی که مروجان و برنامه‌ریزان مکتب وی با تدبیر عمل کنند و با استفاده عنوان نخبه فرهنگی، نظامی و اجتماعی مبانی و معیارهای او را تهیه و تدوین کنند. این شهید عزیز ما تکرارشدنی خواهد بود و نظام ولایی جمهوری اسلامی در آینده شاهد انسان‌های خدوم ولایت‌مدار مکتب سلیمانی خواهند بود که برابر اندیشه و مکتب روح الله سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهند کرد.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcay0n6y49ney1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما