تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
۰
plusresetminus
پس ما طوفان را به سوی آنان فرستادیم، باز هم تکبّر و سرکشی کردند و گروهی مجرم و گناهکار بودند.... از آنان انتقام گرفتیم و در دریا غرقشان کردیم.
فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمُ الطُّوفَانَ
به گزارش سرویس سیاسی راه آرمان، فرعونیان گفتند: ... به تو ایمان نمی‌آوریم.
پس ما طوفان .... را به سوی آنان فرستادیم، باز هم تکبّر و سرکشی کردند و گروهی مجرم و گناهکار بودند.
میگویند طوفان یعنی امواج کوبنده و باران فراوان. چه فرقی می‌کند طوفان از باران چشم‌های دخترکی یتیم در گوشه بیمارستان باشد یا از آه پسرکی پابرهنه در میان آوارها؟
طوفان می‌تواند از سیلاب اشک‌های آن زنی باشد که قنداقه خونی بچه‌اش را روی دست گرفته یا از فریادهای آن مرد بدن پاره پاره طفلش را جمع می‌کند.
چه فرقی می‌کند؟ طوفانی در راه است.
 
و هرگاه عذاب بر آنان فرود آمد، گفتند: ... اگر این عذاب را از مابرطرف کنی یقیناً به تو ایمان می‌آوریم ...
طوفان از آیات خدا است. آیاتی که به سرکشان هشدار می‌دهد و خونخواران را می‌ترساند. اما آنها که به جرم و گناه خو کرده‌اند متنبه نمی‌شوند. سخن آنها از حقوق بشر و آزادی گوش فلک را کر کرده است. اما دندان‌هایشان به دریدن آن کبوتر و زیتونش، خو کرده است.
 
پس هنگامی‌ که عذاب را تا مدتی ... از ایشان برطرف کردیم، به دور از انتظار پیمانشان را می‌شکستند.
آنها نه تنها دست از خون خواری بر نمی‌دارند. بلکه پیمان می‌شکنند. صلح را به بازی و انسانیت را به سخره می‌گیرند. گمان می‌کنند آن موشک‌های چند تنی می‌تواند مانع طوفان شود.
 
نهایتاً به سبب اینکه آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل و بی خبر بودند، از آنان انتقام گرفتیم و در دریا غرقشان کردیم.
طوفان عذاب الهی است. چه فرق می‌کند تیغ انتقام از میان مجاهدین لبنان باشد یا یمن؟ چه فرق می‌کند دست کدام مسلمانان گردن گردکشان را می‌زند؟ چه فرق می‌کند شیشه عمر ظلم را آن قهرمان فلسطینی می‌شکند یا ایرانی؟ طوفان که بیاید هیچکس را یارای مقابله با آن نیست.
 
و به آن گروهی که همواره ناتوان و زبونشان شمرده بودند، نواحی شرقی و غربی آن سرزمین را که در آن برکت قرار داده بودیم، بخشیدیم؛ و وعده نیکوتر و زیباتر پروردگارت به پاداش صبری که بر سختی‌ها و بلاها کردند تحقّق یافت، و آنچه را که همواره فرعونیان ... می‌افراشتند، نابود کردیم.
آری! وعده پروردگار محقق می‌شود. طوفان فریاد مظلومان کاخ ظلم را ویران می‌کند. آن خون‌های به ناحق ریخته گردابی خواهند شد که ستمکاران را می‌بلعد. زمین به مستضعفان به ارث خواهد رسید. آن مرد می‌آید و در آن زمان عشق محقق می‌شود.
 
دل نوشته ای بر سوره اعراف آیات 131 تا 138
 
 انتهای پیام/ محمدنعیم رستمی https://armanekerman.ir/vdcai0n6649nem1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما