تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲
۰
plusresetminus
حاج‌قاسم و مکتبش فراموش که هیچ حتی هرگز کم‌رنگ هم نخواهد شد و اکنون نیز با شهادت زائرانش، راهش پرفروغ‌تر و پررهروتر شده است.
قهرمانِ فراموش نشدنی
به گزارش سرویس سیاسی راه آرمان؛ چهار سال از ترور ناجوانمردانه حاج‌قاسم، سردار دل‌ها، همان قهرمان مردم می‌گذرد و او هم‌چنان خاری به چشم دشمنان و قهرمانی برای انسان‌های آزاده جهان است که بر قلوب آن‌ها فرماندهی می‌کند و آن‌ها را از گوشه و کنار دنیا به کرمان می‌کشاند.

حادثه تروریستی در گلزارشهدای بین‌المللی کرمان اثباتی بر گفته فوق است؛ این اقدامِ دشمن حقیر نشان از ترس آنان از زائران حاج‌قاسم داشت.

آن‌ها از ادامه یافتن مکتب سلیمانی هراس دارند و دست به هر اقدام ناشایستی می‌زنند تا او را از دل‌ها و ذهن‌ها پاک کنند، اما باید گفت که کور خوانده‌اند.

حضور هزاران نفر از مردم سراسر استان، کشور و حتی دیگر کشور‌ها پس از حادثه تروریستی کرمان، در گلزارشهدا، در‌ حالی که دشمنان انتظار خالی شدن گلزار شهدا را داشتند، به خوبی نشان داد که این راه و مکتب سلیمانی به قوت خود ادامه خواهد یافت.

حاج‌قاسم به دنبال نام، مقام و شهرت نبود و آن‌چه که انجام می‌داد به عشق مردم و برای کسب رضای خداوند بود، همین ویژگی او باعث شد که خداوند متعال به او عزت ببخشد و تبدیل به یک الگوی جهانی شود.

امروز در ایران کم‌تر خانه‌ای پیدا می‌شود که تصویر حاج‌قاسم بر دیوارش نباشد، علاوه بر آن تندیس او در میدان‌های شهر، نامش بر کوچه و خیابان‌ها، تصویرش در پشت قاب گوشی‌ها و هزاران جای دیگر جلوه‌نمایی می‌کند، که نشان از عشق مردم به او دارد.

حاج‌قاسم در بین دهه‌نودی و دهه‌هشتادی‌ها هم محبوبیت ویژه‌ای دارد که اگر غیر از این بود شمار شهدای دانش‌آموز گلزارشهدای کرمان این‌قدر بالا نبود، آن‌ها به عشق سردار آمده بودند که شهادت نصیبشان شد.

باید گفت که او تنها محبوب دل ایرانیان نبود، حاج قاسم در کل جهان علاقه‌مندانی داشته و دارد، تا جایی که حتی دشمنانش هم نمی‌توانند ویژگی‌های منحصربه‌فرد او را بیان نکنند.

به طوری که حتی اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا گفته بود: ژنرال قاسم سلیمانی دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم.

و یا ژنرال ترائوس، رئیس ستاد مشترک سابق ارتش آمریکا که قاسم سلیمانی را فردی بسیار توانمند و زبده و دشمنی شایسته برای رقیبان و دشمنان خود دانسته است.

حاج‌قاسم مرد میدان‌های سخت بود، او بود که امنیت و آرامش را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم منطقه از فلسطین، سوریه و لبنان گرفته تا عراق، یمن و … رقم زد، حال آنان چگونه می‌توان چنین فردی را فراموش کنند؟

حاج‌قاسم کسی است که فرهنگ مقاومت را به دنیا صادر کرد، اگر امروز حماس شجاعانه در مقابل رژیم جعلی صهیونیست می‌ایستد بی‌شک حاصل همان مقاومتی است که از حاج‌قاسم آموخته‌اند و برای همین است که وقتی اسرائیل در جنگ چندین ماهه با حماس، می‌بیند که هیچ دستاوردی نداشته‌ و آبروی خود را بر باد رفته می‌بیند، برای خالی کردن خشم خود و شاید هم برای پرت کردن هواس‌ها از این مسئله، دست به ترور در گلزارشهدای کرمان ‌می‌زند.

اما دشمنان باید بدانند که حاج‌قاسم و مکتبش فراموش که هیچ حتی هرگز کم‌رنگ هم نخواهد شد و با شهادتش، و اکنون نیز با شهادت زائرانش، راهش را پرفروغ‌تر و پررهروتر کرده‌اند.

نویسنده: سمانه کارگرزاده 

منبع: پایگاه خبری کرمان۱۴۰۰ 

انتهای خبر/ ک https://armanekerman.ir/vdch-6nzw23nxxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما