تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
۰
plusresetminus
امام‌خمینی احیاگر حقیقت مسیر انسان متعالی‌ است، انسان‌هایی که طاغوت سعی در گمراهی و عدم علم‌آموزی و کسب معرفت برای آنان بود‌.
امام‌خمینی، احیاگر حقیقت مسیر انسان متعالی‌ است
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛

بوی گل سوسن و یاسمن آید
عطر بهاران کنون از وطن آید
جان ز تن رفتگان سوی تن آید
رهبر محبوب خلق از سفر آید
دیو چو بیرون رود فرشته در آید


آری، بوی گل، بوی یاسمن، لاله و زندگی را امام به این امت هدیه داد، بوی طراوت زندگی و طعم شیرین آرامش را او تقدیم امت کرد، امامی که در بهشت‌زهرا سخنش و عشقش مردم بود، صدایش از حنجره مهربانش چون پدری دلسوز فضای بهشت‌زهرا را عطرآگین کرد.

او که به دَمِ مسیحایی خود توانسته بود اقشار مختلف را مجذوب خود کند، دلها را به‌دست آورد اشک‌های برگونه میلیون‌ها عاشق، او که سال‌ها منتظر رویت این سلاله پاک زهرای مرضیه بودند.

حالا دیگر این چهره عزیز را از فاصله نزدیک نظاره می‌کنند، با هزاران امید و احساس آرامش و طعم شیرین آزادی که تاکنون در زیر یوغ طاغوت اسیر بودند.

امروز آن یار از سفر برگشته را زیارت می‌کنند، امامی که بارها فرمودند: من همواره به خلوص شما افتخار می‌کنم، من دعاگوی همه هستم و شما احتمال این را بدهید که اگر به من بگویند خدمتگزار، بهتر‏‎ ‎‏از این است که بگویند رهبر، رهبری مطرح نیست، خدمتگزاری مطرح است.

اسلام، ما‏‎ ‎‏را موظف‌ کرده که خدمت بکنیم، خدمتگزاری مطرح است، بدانید اگر به من خدمتکار بگویید خوشحال‌تر می‌شوم، او که مردم را ولی نعمت مسئولان می‌دانست.

امامی که خانواده شهدا را چشم چراغ این ملت می‌دانست، او که نسبت‌به بسیجی‌هایش می‌فرمود: «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خداوند می‌خواهم تا مرا با بسیجیان محشور گرداند.

امامی که کوچک و بزرگ برای او محترم بودند پیر، جوان، کارگر، کارمند، نظامی، مسئول، زن و مرد او که شخصیت زن را احیا کرد، شخصیت زن که در دوره پهلوی همانند عصر جاهلیت با او برخی رفتار خشن می‌کردند، و او همیشه مانند کالایی دست‌به‌دست می‌شد و اگر در جاهلیت دختران را زنده به گور و در دوران پهلوی آنان را ترور شخصیت می‌کردند، امام این شخصیت را هم‌چون رسول‌اکرم احیا کرد.

امام خمینی احیاگر حقیقت مسیر انسان متعالی‌ است، انسان‌هایی که طاغوت سعی در گمراهی و عدم علم‌آموزی و کسب معرفت برای آنان بود و همیشه در تصویب‌نامه‌های خود بخشی را برای جاهل نگه‌داشتن مردم وضع می‌کردند، شاهد آن بی‌سوادی اکثر ایرانیان در دوره پهلوی بود و جولان‌دادن هزاران مستشار نظامی آمریکایی در ایران و صدها پزشک هندی و پاکستانی و...در سیستم درمان ما و ده‌ها استاد و آموزگار‌فرنگی در سیستم آموزش و پرورش ایران بود، امام این بت‌ها را یک‌جا شکست و یادگیری، علم‌آموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی را امری مهم و ضروری قلمداد کرد.

اگر امروز برقله‌های بلند جهان افتخار جهان‌اسلام هستیم مدیون آن پیر سفر کرده‌ایم، که ۱۲بهمن ۵۷ ایران را با ورود خود عطراگین کرد و این عطر معنویت او اکنون جهان را درنوردیده به‌طوری‌که امام‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب‌اسلامی فرمودند: این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ‌ جای جهان شناخته شده نیست. 


نویسنده: تاج الدینی


انتهای خبر/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcdfj0foyt0sn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما