تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۸
۰
plusresetminus
مالک اژدری گفت: عزاداری ها باید در فضای باز و با رعایت فاصله، ماسک زدن برگزار شوند و از تجمعات جلوگیری شود.
عزاداری ها باید در فضای باز برگزار شوند
به گزارش "راه آرمان"؛ جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان راور صبح امروز با حضور مسئولین شهرستان و همچنین مسئولین هیئت های مذهبی در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

مالک اژدری فرماندار راور در این جلسه گفت: خدا را شاکریم که مکان های مذهبی همیشه در رعایت پروتکل های بهداشتی زبان زد بوده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: کرونا شرایط بسیار حاد و سختی را برای کشور بوجود آورده بطوریکه به گفته پزشکان و کادر درمان در یک سال و نیم گذشته هیچ وقت شرایط به این شکل نبوده است.

اژدری افزود: ظرفیت icu ها و تخت های کرونا پر شده و متاسفانه یک حالت عادی انگاری برای مردم پیش آمده است در صورتیکه تنها با ماسک زدن و رعایت فاصله می توان آمار ها را پایین آورد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا که بر اساس گفته مقام معظم رهبری، هم لازم الاجراست و از لحاظ شرعی واجب است که انجام شوند، عزاداری ها باید در محیط باز برگزار گردد و از هر اقدامی که سبب تجمع می شود خودداری گردد.

اژدری در پایان با اشاره به شرایط سخت کادر درمان از مسئولین هئیت های مذهبی خواست از امروز تا پایان عاشورا نیروی ستاد پیشگیری از کرونا و نماینده مرکز بهداشت باشند و مردم را به تزریق واکسن تشویق کنند تا هرچه زودتر از این پیک نیز عبور کنیم.

سرهنگ شیخ زاهدی سرپرست فرماندهی انتظامی راور نیز گفت: منع تردد بین استانی از امروز عصر آغاز و خودرو ها برگشت داده خواهند شد و اجازه ورود و خروج ندارند.

وی بیان کرد: منع تردد شبانه در چند روز آینده؛ از فردا شب تا جمعه شب به دلیل عزاداری ها استثناً از ۲۲:۴۵ تا ۳:۰۰ بامداد می باشد. و از جمعه شب به بعد ساعت آغاز منع تردد به همان ساعت ۲۲:۰۰ برخواهد گشت.

سرهنگ شیخ زاهدی گفت: در ساعات منع تردد پلاک خودرو ها توسط دوربین ها ثبت و جریمه در نظر گرفته خواهد شد لذا هئیت های عزاداری مراسمات خود را به موقع تعطیل کنند تا همشهریان قبل از ساعت منع تردد به منزل رسیده و شامل جریمه نشوند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام احمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی راور گفت: جان عاشقان اباعبدالله حسین دست ما امانت بوده و به عنوان مسئول هیئت حافظ جان مردم هستیم باید مواظبت کنیم که خدایی نکرده برای کسی اتفاقی نیافتد.

وی افزود: عزاداری هر مسجد یا محله باید در کنار موکب خود و نحو ثابت باشد و هیئت ها اجازه منزل روی و دسته روی ندارد.

حجت الاسلام احمدی گفت: ما باید پیرو مقام معظم رهبری باشیم که می‌فرمایند در عزاداری هایمان آنچه ستاد ملی کرونا می گوید را گوش فرا دهیم.

انتهای پیام/کارگرزاده
https://armanekerman.ir/vdcgqz9quak9x74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما