تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۱
۰
plusresetminus
حسین معروفی گفت:روحیه صبوری مردم بم را باید به عنوان یک الگو در جامعه تبیین و تشریح کنیم، زیرا در مقابل این مصیبت بزرگ صبری بزرگتر داشتند و خود را تسلیم خدا دانستند.
صبوری مردم بم الگو جامعه شود/ لزوم برقراری توازن در توزیع امکانات در منطقه ی شرق و جنوب استان
به گزارش راه آرمان ،  فرمانده سپاه  ثارالله استان کرمان حسین معروفی عصر یکشنبه در آیین هجدهمین سالگرد زلزله بم گفت: بم در صحنه سیاسی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یکی از مکان هایی است که بیشترین نقش را در پایداری نظام سیاسی و انتخابات های مختلف داشته و همیشه بالاترین رای متعلق به مردم این خطه بوده که نشان دهنده هوشمندی آن ها است.

وی تاکید کرد: نام بم را دارالصابرین گذاشتند و شهادت می دهم بم شهرستان ولایتی، اهل بیتی و عاشورایی است لذا صدای ضجه مردم در عزای اباعبدالله (ع) در کوچه و بازار و چادرها بلند بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: پیروز این صحنه و معرکه الهی، مردم شهرستان بم بودند که در مقابل تمام مصایب با آنکه همه چیز خود را از جمله مسکن، اموال و عزیزانشان را از دست دادند، تحمل کردند.
وی بیان کرد: حتی برخی خانوارها در زلزله بم تا ۲۵۰ نفر جانشان را از دست دادند و در برخی طوایف ما حتی یک بزرگتر هم نبود که کم سن و سال ها با آنها درد و دل کنند.

معروفی اظهار کرد: در هیچ جای کشور اسلامی در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی سراغ نداریم که چنین حادثه ای رخ دهد و اول شخص مملکت یعنی مقام معظم رهبری در کمتر از ۲۳ روز ۲ بار به آن منطقه سفرکنند و عده ای بجای خدمت به مردم بحث جابجایی بم را عنوان کردند، اما مقام معظم رهبری گفتند که بم را احیا کنید.  

وی با اشاره به آغاز سریع بازسازی بم پس از زلزله بیان کرد: در همان روزها شهر بم به ۶ قسمت تقسیم شد و ۶ لشکر از سپاه مسوولیت پاکسازی و از زیرآوار در آوردن مردم بم را برعهده گرفتند.
فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار داشت: متاسفانه هنوز بعد از ۱۸ سال در درون بم جاهایی مشاهده می شود که بخاطر پستی و بلندی زیاد و کوچه های خاکی نیاز به زیباسازی دارد  و این شرایط در شأن مردم نیست.
وی با بیان اینکه در هر جایگاهی که باشیم باید خدمتگذاری مردم را انجام دهیم تاکید کرد: باید توازن در توزیع منابع و  امکانات را نسبت به منطقه جنوب و شرق ببینیم و در همین راستا مقرر شد ۲ قرارگاه یکی در شرق و دیگری در جنوب برای ساماندهی این خدمات ایجاد شود.

معروفی تصریح کرد: موضوع آب با اولویت خاص باید دنبال شود و رفع مشکل کمبود آب در منطقه شرق استان کرمان در دستور کار قرار گرفته که با همت مردم و گروه های جهادی و با کمک مسئولان اجرایی استان کرمان و شهرستان های شرقی حل خواهد شد.

انتهای پیام/بم https://armanekerman.ir/vdci5pazqt1arw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما