تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰
۱
plusresetminus
سه شنبه های مهدوی برنامه فرهنگی که به همت خامین شهدا شهرستان رودبار جنوب هر هفته به نیت نذر سلامتی و ظهور امام زمان(عج) در جوار شهدای گمنام برگزار می شود و در واقع روزی است، که عشق و ایمان و معرفت منتظران با هم ترکیب می شود.
سه شنبه های مهدوی، فرصتی برای خدمت عاشقانه منتظران
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب،در یک روز تابستانی وقتی برای زیارت شهدای گمنام رفتم، در همان لحظه جمعی را دیدم که با گرمای وجودشان مشغول خواندن زیارت عاشورا هستند و از مردم پذیرایی می کنند.

جلوتر که رفتم، بنری با نام"سه شنبه‌های مهدوی" به چشم می خورد که چند کتاب داستان روی آن قرار گرفته است و شخصی در گوشه دیگر مشغول داستان خواندن برای کودکان است.



سه شنبه‌ های مهدوی نتیجه کار جمعی از منتظران است که هر هفته در روز‌های سه شنبه به نیت نذر سلامتی امام زمان (عج) و برای زنده نگه داشتن یاد آن حضرت در بین قشر‌های مختلف جامعه نذری تقسیم می شود.

این حرکت عظیم فرهنگی با شعار "هر کسی به هر میزان که می‌تواند برای سلامتی امام زمان (عج) خدمت کند" توسط جمعی از خادمین شهدا شهرستان رودبارجنوب در قالب خدمت رسانی با نیت مهدوی در حال اجرا است که ساده‌ترین و ابتدایی‌ ترین این خدمات می تواند پذیرایی از مردم باشد.

در برنامه فرهنگی سه شنبه های مهدوی هر کس با هر توانی می تواند خدمتی ارائه دهد ؛ از جمله برگزاری زیارت عاشورا، روایتگری، طب اسلامی،برگزاری کلاس با موضوع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها، و آموزش بازی های محلی، برگزاری کلاس نقاشی و شعر از جمله این برنامه هاست.

قرار هفتگی سه شنبه‌ های مهدوی در جوار شهدای گمنام رودبار جنوب از ابتدای مرداد امسال شروع شده که با استقبال مردم ادامه پیدا کرده است و وقتی سه شنبه‌ها در گلزار شهدای گمنام قدم می گذاری، شوق انتظار را در بین همه افراد می بینی.

حال و هوای مهدویت را از شنیدن صحبت‌های بانوانی که گرد قبور شهدای گمنام حلقه زده اند درک می کنی.

به شوق آمدنش

علی اکبر جرجندی مسئول مجمع جهادگران شهرستان رودبارجنوب،او هر هفته در روز سه شنبه اولین نفر برای انجام تدارکات و بر پایی مراسم در گلزار شهدای گمنام حاضر می شود.



جرجندی مسئول برگزاری طرح سه شنبه‌های مهدوی رودبارجنوب به خبرنگار راه آرمان گفت: در بحبوحه روزمرگی‌ها و نیمه‌ی هفته یعنی سه‌شنبه، یاد و نام امام زمان (عج) را با خدمت و محبت و پذیرایی هر چند اندک و به قدر توان احیاء کنیم و این‌چنین حضور حضرت (عج) را در جامعه یادآور شویم.

وی بیان کرد: ما با شعار "به شوق آمدنش، به شوق لبخندش" اجازه خسته ماندن در راه امام زمان (عج) را به خود نمی‌دهیم و با جذب افراد انگیزه‌ی بیشتر برای ادامه راه می‌گیریم.

وی اضافه کرد: در مسائل فرهنگی نباید انتظار داشته باشیم همان لحظه اثرگذاری داشته باشد بلکه فعالیت‌های فرهنگی جرقه‌ای است که مدت‌ها بعد تاثیرات خود را نشان می‌دهد.

فعالیت سه شنبه‌های مهدوی با عنایت امام مهدی (عج)

علی اکبر با اشاره به  عشق و علاقه به امام زمان (عج) می‌گوید: هرکسی با انجام یک فعالیت معنوی ارادت خود را به امام زمانش نشان می دهد و برای ما جهادگران هم با عنایت امام عصر (عج) فرصتی فراهم شده است که با فعالیت در برنامه فرهنگی سه شنبه‌ها با یاد امام زمانمان از کارهای روزمره خود بزنیم و  اعمال ما به گونه‌ای باشد که امام زمان (عج) از ما راضی و خشنود باشد.


بزرگترین نعمت الهی در هر عصر و زمان، وجود حجت خداوند است که به بیان حضرت امیرالمؤمنین (ع)، زمین خالی از وجود او نخواهد بود و تمام انبیا الهی، ادیان و کتب آسمانی نوید آمدن موعود و منجی آخرالزمان را داده اند.

شاید فکر کنیم، چون امام زمان (عج) خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد منتظران در زمان غیبت امامشان وظیفه‌ای ندارند، اما وظیفه‌ی شیعیان و منتظران در زمان غیبت از هر زمان دیگر حساس‌تر است و چون ظهور امام زمان (عج) بزرگترین انقلاب بشری است، یاران و دوستداران حضرت باید تلاش کنند تا دنیا پی به نیاز وجود منجی عالم بشریت ببرد پس با خودمان شعار سه شنبه‌های مهدوی را تکرار کنیم و به هر میزان که می‌توانیم برای امام زمان (عج) خدمت کنیم که همانا برترین کارها، کار برای امام زمان (عج) است.



انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcbs9b8zrhb5gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما