تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۵
۰
plusresetminus
فرماندار راور از اسکان بیش از ۱۳هزار نفر در ستادهای اسکان نوروزی در شهرستان راور خبر داد‌.
اسکان بیش از ۱۳هزار نفر در ستادهای اسکان نوروزی راور
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ رضا عباسی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث‌فرهنگی راور عنوان کرد: از تاریخ ٢۵ اسفندماه سال گذشته تا ١۵ فروردین‌ماه سال‌ جاری، تعداد ١٣هزار و ١۶٠ نفر مسافر نوروزی در ستادهای اسکان این شهرستان اقامت داشته‌اند.

رضا عباسی گفت: آمار مذکور از ستاد میراث‌فرهنگی، آموزش‌و‌پرورش و همچنین زائرسرای سپاه و مجتمع اقامتی زیارتگاه بی‌بی معصومه شهرستان راور دریافت شده است.

فرماندار راور ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان راور یکی از مسیرهای اصلی دسترسی به شهر کرمان بوده و در مسیر زائران حضرت امام رضا(ع) قرار گرفته است بنابراین می‌تواند مسافران زیادی را میزبانی ‌کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در ایام نوروز مسافرانی که قصد سفر به کرمان و شهرهای مواصلاتی را داشتند را به خوبی میزبانی کردیم و امیدواریم با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی در زمینه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیش از گذشته تلاش کنیم تا بتوانیم تعداد بیشتری از مسافران و گردشگران را در این شهرستان اسکان دهیم.

ایمان علوی رئیس میراث‌فرهنگی راور در این‌باره می‌گوید: قریب به هزار مسافر نوروزی از بناهای تاریخی راور دیدن کرده‌اند.

علوی در ادامه گفت: شهرستان راور دارای بناهای تاریخی ارزشمندی همچون یخدان، خانه فخری، برج فیض‌، آبشارها و کاروانسراهای متعدد است و با توجه به این‌که این شهرستان یکی از درگاه‌های ورودی به کویر لوت است بنابراین می‌توان با ایجاد مسیرهای مختلف گردشگری مسافران بیشتری را به سوی این شهرستان سوق داد.

وی با بیان اینکه راور دارای چهار اقامتگاه بوم‌گردی است بیان کرد: برای راه‌اندازی اقامتگاه در مناطق مختلف این شهرستان متقاضی وجود دارد و در این زمینه با آن‌ها همکاری لازم خواهد شد.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcgnw9qqak9w34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما