تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۴
۰
plusresetminus
مطالبه کارگران معترض معدن آسمینون منوجان؛

کد کارگاهی بهره‌بردار معدن آسمینون را صادر کنید

کارگران معدن آسمینون منوجان در محل فرمانداری این شهرستان نسبت به تعلل دوماهه در صدور پروانه بهره‌برداری پیمانکار جدید این معدن، دست به تجمعی اعتراضی زدند.
کد کارگاهی بهره‌بردار معدن آسمینون را صادر کنید
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ صبح امروز کارگران معدن آسمینون بعد از گذشت دو ماه از بازگشایی این معدن و خلع ید پیمانکار قبلی بازهم در محل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

درحالی  که خردادماه سال جاری جشن بازگشایی معدن آسمینون با بهره‌بردار جدی توسط کارگران برگزار شده بود اما بعد از گذشت حدود دو ماه از آن جشن، امروز صبح کارگران با حضور در فرمانداری منوجان نسبت به صادر نشدن کد کارگاهی بهره‌برداری از معدن توسط سازمان صمت جنوب کرمان دست به تجمع اعتراضی زدند.

گزارشات دریافتی حاکی از آن است که میان شرکت پارت گوال بهره‌بردار معدن با سازمان صمت جنوب کرمان اختلافاتی بر سر میزان تولید وجود دارد، بنابراین طی مذاکراتی که امروز فرماندار منوجان با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان انجام داد مقرر شده تا در روزهای آینده بررسی طرح شرکت بهره‌بردار انجام شود.

ضمن اینکه گزارش‌هایی هم از عدم صدور راي ديوان عالي كشور به اعتراض علي‌محمدي دريافت شده است، مشخص نيست اين راي تاثيري در صدور پروانه بهره‌برداري دارد يا خير ؟

امیدواریم با صدور کد کارگاهی کارگران معدن هر چه سریعتر به محل کار خود بازگردند.

شایان ذکر است؛ معدن آسمینون از تیرماه ۱۴۰۱ تعطیل شد که بعد از درخواست کارگران مبنی بر خلع ید بهره‌بردار سابق و پیگیری‌های شکرالهی و سراجی فرماندار منوجان این مهم به وقوع پیوست و شرکت پارت گوال توانست برنده مزایده شود . 

حالا سراجی فرماندار منوجان به پیمانکار جدید تاکید کرده که حق کارگران خط قرمز ماست ،حق و حقوق کارگران را باید به طور کامل بپردازند.

انتهای خبر/محمدی https://armanekerman.ir/vdcexp8zxjh8xzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما