تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
۰
plusresetminus
کارشناسان مسائل مذهبی کرمانی در سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به مجاهدت‌ها و اقدامات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها پرداختند.
حضرت زینب (س) بهترین الگو در زمینه جهاد تبیین است
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ امروز پانزدهم ماه رجب، سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها است. پیام‌ها و اقدامات ایشان حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها توانست بر افکار عمومی غلبه پیدا کند و تا به امروز روایت ایشان  از حادثه‌ عاشورا در تاریخ مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت وفات حضرت زینب سلام‌الله‌علیها گفت: برای همگان اقدامات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها برای امام حسین علیه‌السلام و عرصه سیاسی، مشخص و آشکار است، چراکه این اقدامات، پیام‌های بسیار فراوانی در عصر امروز دارد.

امام جمعه شهرستان جازموریان ادامه داد: با توجه به هجمه دشمن در خصوص زنان و انزوای این قشر در فرهنگ اسلام، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با اقدامات خود کارهای بسیار مهم و حائز اهمیتی را انجام دادند که اولین اقدام حضرت، پیام‌رسانی عاشورا بود که این مهم نقش‌آفرینی‌های یک زن را در جامعه حتی در اوج بحران ثابت و معرفی کرد.


حضرت زینب (س) در اوج سختی‌ها کنار امام حسین (ع) بود


وی بیان کرد: زمانی که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها وارد شام شدند، بسیاری از مردم ایشان و اهل‌بیت علیهم‌السلام را خارجی خواندند، اما حضرت زینب سلام‌الله‌علیها ندا دادند، که من معلم تفسیر قرآن هستم که هدف از بیان این مطلب این بود که زن در حوزه تعلیم، تربیت و جامعه‌سازی مهم‌ترین نقش را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی ابراز کرد: در اوج بحران‌ و سختی‌ها حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در کنار امام حسین علیه‌السلام به‌عنوان مدافع بودند و این مهم نشان می‌دهد که زن می‌تواند در بحران، به‌عنوان تکیه‌گاه و مکمل نقش مرد ورود کند و بهترین کار را انجام دهد.

امام جمعه شهرستان جازموریان با تأکید بر اینکه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در حوزه سیاسی نقش‌آفرینی بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند، عنوان کرد: ایشان با خواندن خطبه‌ نسبت به مردم کوفه و کسانی که امام حسین علیه‌السلام را دعوت کرده بودند، بهترین نقش را در اوج بحران سیاسی ایفا کردند؛ بنابراین در فرهنگ اسلام، زن به‌عنوان مکمل حوزه‌های جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد.


حضرت زینب (س) معنویت و بصیرت بالایی داشت


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا احمدی‌نیک ضمن عرض تسلیت ایام وفات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها گفت: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در بین اهل‌بیت علیهم‌السلام جایگاه بالا و ویژه‌ای برخوردار هستند.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها بدون آنکه معلمی داشته باشند، در خصوص مسائل مختلف علم، بصیرت و درک بالایی داشتند، عنوان کرد: ایشان در زندگی دارای معنویت، اخلاق، تدین و تعبد بسیار بالایی بودند.

وی ابراز کرد: زندگی حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در بعد سیاسی بسیار نمود داشت و در واقع بروز و نمود این مهم را در واقعه کربلا شاهد بودیم و اگر مجاهدت‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها نبود، قیام امام حسین علیه‌السلام ابتر و ناقص می‌ماند.


حضرت زینب (س) بهترین الگو در زمینه جهاد تبیین است


حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی‌نیک با تأکید بر لزوم جهاد تبیین در شرایط کنونی جامعه اظهار کرد: بهترین الگو در زمینه جهاد تبیین، حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها هستند که در کربلا و شام بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام، با نطق شیوا و بلیغ جبهه کفر را رسوا و مردم را بیدار کردند.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها بصیرتی است که حضرت نسبت به امام زمان خود داشتند، است، ایشان با پایبندی به امام زمان خود حاضر شدند رنج همه مشکلات را تحمل کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت وفات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها گفت: تکریم و بزرگ‌داشت و قدردانی از حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، تکریم و بزرگداشت فضائل، کمالات و ارزش‌های بلند انسانی که آن حضرت به اوج معنویت و عزت صلابت رسیده بودند، است.


حضرت زینب (س) با مجاهدت‌های خود ارزش‌های انسانی را ارائه کرد


نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قدردانی از برکات آن وجود مبارک که جنس زن، انسانیت و بشریت مدیون مجاهدات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها است.

وی در خصوص مجاهدت‌های این بانوی گرانقدر ابراز کرد: نشان دادن ظرفیت عظیم روحی و عقلی جنس زن نه فقط به کوفیان و شامیان بلکه به همه تاريخ به همه جهان و این خدمت به جنس زن است بر خلاف همه کسانی که در هر دوره‌ای به گونه‌ای زن را تحقیر کرده و تحقیر می‌کنند و برای او نقشی ابزاری در خدمت تلذذ و شهوت‌رانی و زراندوزی قرار می‌دهند و این خدمت جنس زن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی تصریح کرد: حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها نشان داد که زن می‌تواند اقیانوس عظیمی از صبر و تحمل باشد و اینکه زن می‌تواند قله‌ استوار و بلندی از خردمندی و تدبیر باشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها با مجاهدت‌های خود حقیقت ارزش‌های بلند انسانی چون قوت و استواری روح، عزت و شکست‌ناپذیری، صبر و استقامت، عقلانیت و تدبیر را ارائه و نشان دادند.

وی تأکید کرد: تاریخ‌سازی حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها از دیگر مجاهدت‌های این بانوی گرانقدر است که نگذاشت قیام‌الله امام حسین علیه‌السلام در تاریخ گم شود یا خلاف واقع نشان داده شود و این هدایت درست تاریخ و هدایت درست بشر است.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcaian6a49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین