تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۵
۰
plusresetminus
در اولین روز دهه مبارک فجر و سفر استانی رئيس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان هرمزگان، بهره‌برداری از ۱۰۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در این استان انجام خواهد شد.
فایل ویدیو
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری 《راه آرمان》به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استان هرمزگان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مناطق کشور، طی دو سال و نیم گذشته با روی کارآمدن دولت سیزدهم، به عنوان یک نقطه‌ مهم در توسعه اقتصادی و اشتغال، تلاش‌های بسیاری در حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال انجام داده است.
حالا در اولین روز دهه مبارکه فجر و برگزاری دور دوم سفر استانی رئيس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان هرمزگان، بهره‌برداری از ۱۰۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در این استان انجام خواهد شد.

 

افتتاح فاز یک نیروگاه برق مجتمع آلومینیوم المهدی 

یکی از این پروژه‌ها نیروگاه برق مجتمع آلومینیوم المهدی است که در دو فاز با هدف تامین برق به‌‌ویژه در فصل تابستان و جلوگیری از خارج‌شدن دیگ‌های تولیدی راه‌‌اندازی شده است.
در این باره حمیدرضا فیاضی معاون انرژی آلومینیوم المهدی با بیان این‌که نیروگاه سیکل‌ ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آلومینیوم المهدی هرمزگان دارای دو واحد است که فاز اول این پروژه در حال حاضر تکمیل شده است، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این مجموعه تولیدی افزایش اطمینان از تامین برق مداوم و جلوگیری از ضررهای متعدد ناشی از قطع برق است، به‌خصوص در تیک بار تابستون ها که فشار زیادی از نظر تولیدی وارد می کند به همین دلیل بحث احداث نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: کارهای اجرایی آن به‌صورت ویژه از برج ۵ سال گذشته (مرداد ماه ۱۴۰۱) آغاز شد و درحال حاضر واحد یک آن به اتمام رسیده است. واحد یک که به مدار بیاید در تیک بار تابستون سال آینده ما دیگر محدودیتی برای تامین انرژی مورد نیاز نخواهیم داشت و در ادامه با واردشدن واحدهای دیگر ما می‌توانیم آن برنامه‌های تکمیل خط تولید را در واقع در ادامه ترزیق انرژی به شبکه سراسری را هم در دستور کار قرار دهیم که یک کمک زیادی به شبکه سراسری در تامین برق خواهدکرد.
معاون انرژی آلومینیوم المهدی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی این واحد تولیدی دارای دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت اسمی ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است که در دو فاز تقریبا ۲۳۴/۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.
لازم به ذکر است؛ با تکمیل پروژه و واردمدارشدن هر دو فاز این نیروگاه نیاز این مجموعه به تامین برق به صورت کامل برطرف می‌شود و حتی مازاد تولید برق هم خواهد داشت و این اقدامی بزرگی جهت توسعه این صنعت است.
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdch66nzi23nx6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین