تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
۰
plusresetminus
درپی بروز سیلاب در جنوب کرمان سه روستا در شهرستان‌های جازموریان و منوجان تخلیه و ۱۰ راه روستایی مسدود شد.
فایل ویدیو
به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «راه آرمان»؛ درپی هشدار سازمان هواشناسی کشور در دو روز اخیر اطلاع‌رسانی به استان‌های جنوبی شامل کرمان، بوشهر، هرمزگان فارس و سیستان و بلوچستان انجام شده و دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات در حالت آماده‌باش هستند.
 
استقرار ماشین‌آلات لجستیکی مهندسی سپاه ثارالله استان کرمان در شهرستان‌های رودبار جنوب و جازموریان 
 
صبح امروز به‌دنبال بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی استان کرمان جهت پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب سردار ناصر بهروز جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به همراه اسلام حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب و جمعی از جهادگران از روستا‌های حاشیه تالاب جازموریان بازدید و با مردم این مناطق گفتگو کرد.
 
 
رئیس ستاد بحران شهرستان رودبارجنوب: مردم از مسیر روخانه‌ها دوری کنند 
 
در بازدید لحظه به لحظه فرماندار رودبارجنوب از طغیان رودخانه‌های فصلی احتمال شدت طغیان رودخانه‌ها قوت گرفته، مردم و شهروندان از فرزندان خردسال خود که در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند مواظبت کنند.
 
 رئیس ستاد بحران شهرستان رودبار از مردم و شهروندان خواست با توجه به طغیان رودخانه‌ها از نزدیکی خود و فرزندان خردسال به روخانه ها و مسیرهای طغیان رودخانه ها جدا خودداری کنند.
 
دستور تخلیه روستای کروچان شهرستان جازموریان داده شد
 
محمدجعفر جهانگیری فرماندار جازموریان گفت: روستای کروچان جمعیتی بالغ‌بر ۱۲۰ خانوار از توابع شهرستان جازموریان در کرمان از جمله مناطق بحران‌زا و در معرض خطر سیل جهت جلوگیری از خطرات احتمالی باید تخلیه شود.
 
رئیس ستاد بحران شهرستان جازموریان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی اظهار کرد: مردم با دهیار همکاری و تا هوا روشن است، روستا را تخلیه و به مکان‌های اسکان اضطراری در مدارس سطح شهر زهکلوت بروند.
 
 ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان مسدود و برق دو روستا نیز قطع شد
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بارش باران در برخی مناطق استان گفت: بارش شدید باران در جنوب استان راه ارتباطی ۱۰ روستا را قطع کرده است.
 
وی اظهار کرد: همچنین راه ارتباطی سه روستا در منطقه رَمِشک بخش چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه‌گنج مسدود شده که عوامل راهداری درصدد برقراری ارتباط هستند و به محض فروکش کردن آب رودخانه‌ها این مهم محقق خواهد شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: همچنین بارش باران در جنوب استان کرمان برق دو روستای «طبق» و «میل فرهاد» واقع در شهرستان جازموریان را نیز قطع کرده است.
 
منبع: رودبار ما
 
انتهای خبر/پورحیدر
https://armanekerman.ir/vdcfjxdytw6djja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما