تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۷
۰
plusresetminus
رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان خبر داد:

خروج از رکود ۸۱ واحد صنعتی در استان کرمان

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان گفت: با برگزاری ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع‌موانع تولید ۸۱ واحد تولیدی راکد و ۳۱۵ واحد نیمه‌فعال، به چرخه تولید بازگشتند.
خروج از رکود ۸۱ واحد صنعتی در استان کرمان
محمدرضا وحیدی در گفتگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص عملکرد این نهاد که در مدت بیش از یک‌سال مدیریت سازمان برنامه‌ریزی کرمان را بر عهده گرفته است، گفت: در سال جاری ۱۱۵ درصد تعهد اشتغال استان برای بیش از ۵۳ هزار نفر انجام و ثبت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: ثبت اشتغال بدون تخصیص تسهیلات کارآفرینی و اشتغال امکان‌پذیر نبوده است و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان در عرصه اشتغالزایی طی یک‌سال در استان کرمان تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بیش از ۸۳ میلیارد تومان از طریق واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای استان فروش رفت که تاکنون ۹۰ درصد آن برگشت داده شده است و این نوع سرمایه‌گذاری برای توسعه استان امری مهم تلقی می‌شود.

وحیدی با بیان ایکه از در دستور کار سال آینده نیز نگاه سرمایه‌ای به املاک مازاد قرار دارد، افزود: چنانچه طرح فروش دارایی‌های مازاد ادارات تداوم پیدا کند می‌توان از محل فروش این اموال مازاد می‌توانیم پروژه‌های نیمه‌تمام  را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان به تعداد املاک شناسایی شده مازاد اشاره کرد و گفت:
تاکنون  ۱۹۶ ملک مازاد در سطح ادارت استان شناسایی شده‌اند و طبق بررسی‌های حاصله دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی بیشترین ملک مازاد را داشه‌اند که برای مولدسازی معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری سه ملک مازاد ادارات به ارزش ۶۵ میلیارد تومان به فروش رسیده که پول آن نیز به استان برگشت داده شده و در پروژه‌ها درحال هزینه‌شدن است، گفت: در سال جدید نیز بقیه املاک را هم که ۱۷۰ ملک ثبت با سند تک برگ شده و به تملک استان درآمده است که در سال آینده فروخته و هزینه آن صرف تکمیل پروژه‌های عمرانی استان خواهد شد.

وحیدی اذعان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات بخش اقتصادی کشور واحدهای تولیدی راکد و یا نیمه راکد است که فعالیت دوباره آنها بر عهده ادارات صنعت، معدن و تجارت استان کرمان است زیرا متولی فعال‌سازی واحد‌های راکد در استان هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه تأکید کرد: در طول سال ۱۴۰۲ طبق گزارشی که صمت ارائه کرده است، تعداد ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان کرمان برگزار شده که ما حصل آن فعال شدن ۸۱ واحدتولیدی راکد و  ۳۱۵ واحد نیمه فعال بوده است.

وی افزود: تاکنون ۲۸ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان رقم خورده است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و زیرساخت شهری نیز تعریف شده است که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.
 
وحیدی عنوان کرد: ۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی نیز برای سال آینده مصوب شده که کارهای اجرایی آن شروع شده است، و مبلغ سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۵۱ میلیون و ۲۵۵ هزار دلار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به طرح‌های سرمایه‌گذاری اشاره و خاطر نشان کرد:  تولید روغن موتور و روغن صنعتی در سیرجان، تولید فرو کروم شهرستان بافت، تولید کنسانتره مس شهربابک، تولید فروکروم در شهرستان جیرفت و تولید دارو در شهرستان کرمان که با ارزشی بالغ‌بر ۳ میلیون و سیصد و ۳۵ هزار دلار است، تصویب و در مرحله اجرایی هستند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تکمیل زنجیره تولید دو طرح کنستانتره مس به ظرفیت ۲۴۰ هزار تن در دست اقدام است و نتایج خوبی حاصل شده است و در سال آینده بنا به تاکید استاندار حداقل ۲۰ برنامه اجرایی دیگر باید داشته باشیم که برنامه‌ریزی و پیش‌نویس مصوبات سال ۱۴۰۳ آماده ارائه در سال جدید هستند.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcg3y9qxak9w74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما