تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان:

کارخانجات را محل برگزاری جلسات رفع موانع تولید کردیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: برای رسیدن به جهش تولید نیاز داریم تا موانع تولید را رفع کنیم بنابراین کارگروه تسهیل را به محل کارخانجات کشاندیم.
کارخانجات را محل برگزاری جلسات رفع موانع تولید کردیم
امیر حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص ابتکار عملی که برای رفع موانع تولید به مرحله اجرایی رسانده‌اند، گفت: سال‌هاست که مدیران بخش تولید برای رفع موانع و مشکلات بخش خود مسیر ادارات مربوطه را طی می‌کردند اما با استاندار کرمان طی یک مشورت تصمیم گرفتیم که این راه را تغییر دهیم.

وی عنوان کرد: سرمایه فیزیکی، مالی و انسانی سه مؤلفه تأثیرگذار برای تحقق رشد اقتصادی محسوب می‌شوند و در صورت نبود سرمایه اجتماعی امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی تقریبا غیرممکن است.

حسن‌زاده با بیان این مطلب که ماموریت کارگروه رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۲، حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط بود، ادامه داد: در سال گذشته تیم اقتصادی استان کرمان تجربیات خوبی کسب کرد و مهم‌ترین آنها، اعتماد به مردم بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان توسعه و رشد اقتصادی را در گرو توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دانست و بیان کرد: این واحدها می‌توانند باعث رشد، پیشرفت و توسعه متوازن کشور شوند بنابراین تصمیم‌سازی شد تا در رویه برگزاری آن تغیراتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: جلسات کارگروه رفع موانع تولید که از طریق اعلام آنلاین واحدها صورت می‌گیرد بعد از بررسی‌های کارشناسانه با حضور بیش از ۹۰ درصدی استاندار کرمان مصوبه گرفته و حل می‌شدند اما بازهم آن‌طور که باید زمان کاهش پیدا نمی‌کرد و چرخه تسلسل‌وار ادامه می‌یافت و فرسایشی می‌شد، بنابراین تصمیم گرفتیم که با دستگاه‌های مربوطه در واحدهای تولیدی این جلسات کارگروه را برگزار کنیم تا هم واحد را از نزدیک به‌صورت میدانی دیده باشیم و هم مشکلات را سریع‌تر رفع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اذعان کرد: برگزاری این مدل جلسات بسیار پربارتر شکل گرفت و بسیاری از مشکلات استانی که مربوط به مدیران داخلی استان می‌شد، در همان جلسه حل شده و برخی هم که باید به‌صورت ملی حل شود نیز خود ما آن را برای ارائه و رفع به وزارت‌خانه می‌بریم.

حسن‌زاده اذعان کرد در سال گذشته بیش از ۳ جلسه این مدل جلسات رفع موانع تولید را در کارخانه روغن نباتی گلناز، روغن خودرو رفسنجان، معدن مس خان خاتون بم و کارخانه اِسلَب را که افتتاح کردیم و در مسیر طرح توسعه نیز مشکلاتی داشت و مرتفع شد، برگزار کردیم و مفید هم بوده است.

وی ادامه داد: معمولا جلسات را در واحدهایی که هم محصول صادراتی خوبی دارند، هم اشتغال‌زایی بالایی داشته‌اند و هم از تنوع تولید خوبی برخوردار بوده‌اند برگزار می‌کنیم تا ضمن رفع موانع تولید، دیگر واحدهای تولیدی استان نیز محصولات داخلی را شناخته و یک هم‌افزایی و تعاملی در خرید و فروش ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به کارخانه روغن نباتی گلناز که آخرین واحد برگزارکننده بود، نیز اشاره کرد و گفت: این واحد روغن خوراکی بسیار مرغوب و با کیفیتی را در جنوب شرق کشور تولید می‌کند و ظرفیتی است که باید در استان از آن به بهترین نحو استفاده برد زیرا هم خط تولیدی خوبی داشت و هم آزمایشگاه کاملا به‌روزی را اداره می‌کرد.

حسن‌زاده ادامه داد: این واحد نیز مباحثی را در خصوص استاندارد و غذا و دارو داشت که تدبیری شده تا مشکلات حل شود و افزایش ظرفیت تولید رقم بخورد، ضمن اینکه به این واحد تولیدی پیشنهاد دادیم که در داخل استان یک نمایشگاه از کلیه محصولات خودشان برگزار کنند و در معرض دید عموم قرار دهند.

وی افزود: از واحد صنعتی گلناز خواستیم که نمایشگاه تهران را نیز برای معرفی محصولات خود با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار کنند و به این صورت مشکل فروش و بازاری که به‌واسطه کاهش تولید و عدم حضور در بازار طی مدتی کوتاه داشته است را مرتفع کنند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: گرچه تمام همت خود را برای رفع موانع تولید به‌کار بسته‌ایم اما برخی مشکلات ملی است و باید با اصلاح قانون آنان را حل کرد که ما نیز پیشنهادات خود را اعلام کرده‌ایم و امیدواریم که در این عرصه نیز اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcb0gb8frhbagp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین