تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
۰
plusresetminus
استاد حوزه و دانشگاه پاسخ داد؛

علل شکل گیری طلاق عاطفی در بین زوجین چیست؟

مریم طباطبایی در خصوص علل طلاق عاطفی با تأکید بر اینکه زندگی باید سراسر مهر، محبت و علاقه باشد و نباید به زندگی سرد و بی روحی تبدیل شود، گفت: یکی از علل این امر آن است که خانم و آقا درگیر فضای مجازی می شوند و تمام وقت خود را متأسفانه در استفاده از گوشی سپری می کنند.
علل شکل گیری طلاق عاطفی در بین زوجین چیست؟
مریم طباطبایی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به آیه 21 سوره روم گفت: خداوند در این آیه فرموده است"و از نشانه های او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید که در کنار آنها آرامش یابید و میان شما علاقه دوستی و مهر باطنی نهاد، همانا در این امر نشانه هایی است برای گروهی که می اندیشند".

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ازدواج باعث تکامل، پختگی و مسئولیت پذیری بیشتر فرد می شود، ادامه داد: ازدواج باید آرامش را در بین زوجین ایجاد کند تا زن و مرد در کنار هم حس خوبی را داشته باشند؛ چنانچه زوجین برخی از مسائل را رعایت نکنند بین آنها طلاق عاطفی ایجاد می شود.

وی در خصوص علل طلاق عاطفی با تأکید بر اینکه زندگی باید سراسر مهر، محبت و علاقه باشد و نباید به زندگی سرد و بی روحی تبدیل شود، ابراز کرد: یکی از علل این امر آن است که خانم و آقا درگیر فضای مجازی می شوند و تمام وقت خود را متأسفانه در استفاده از گوشی سپری می کنند.

طباطبایی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: افراد در این شرایط فراموش می کنند در کنار همسر خود هستند و این یکی از تهدیدات جدی زندگی امروز ماست؛ زمانی را که افراد باید مدیریت کنند تا در کنار خانواده وقت سپری شود، این کار انجام نمی شود و مشاهده می کنیم که خانم و آقا زمان طولانی را به منظور استفاده از گوشی سپری می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی دیگر از علت های طلاق عاطفی ایراز محبت نکردن زوجین به یکدیگر است؛ پیامبر اکرم(ص) فرموده اند هنگامی که زن و شوهر دست یکدیگر را می گیرند خداوند ده حسنه برای آنها نوشته و ده گناه آنها را پاک می کند؛ بنابراین محبت بین زوجین باید خیلی عمیق باشد و این محبت در گفتار و رفتار باید ابراز شود.

وی با بیان اینکه بی حرمتی بین زوجین از دیگر علل طلاق عاطفی است اظهار کرد: زمانی که متأسفانه خانم یا آقا حرمت همسر خود را نگه نمی دارد، زوجین دچار ضربه عاطفی می شوند و بین آنها فاصله ایجاد می شود و هر چه این بی حرمتی ادامه پیدا کند، فاصله بین افراد بیشتر می شوند و این مسئله منجر به جدایی می شود.

طباطبایی با تأکید بر اینکه طلاق عاطفی خیلی خطرناک است، گفت: اینکه صرفا زن و شوهر کنار یکدیگر باشند، مهم نیست؛ بلکه آنها باید با هم باشند و در کنار یکدیگر به آرامش برسند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی دیگر از علل طلاق عاطفی، زیاده خواهی است، ابراز کرد: این مسئله به دلیل درگیری ها و مسائل مادی است که افراد آرام آؤام از همسر خود فاصله می گیرند و تمام هم و غم خود را برای کسب درآمد صرف می کنند.

وی ادامه داد: خداوند در ازدواج خیر، برکات و رزقی را قرار داده است و زمانی که وقتی را برای خانواده گذاشته شود، مطمئنا خداوند برکات آن را در مال و زندگی قرار می دهد.

طباطبایی خیانت را از دیگر علل طلاق عاطفی دانست و خاطر نشان کرد: زوجین باید ایمان خود را تقویت کنند و نسبت به یکدیگر امانت دار و وفادار و نسبت به عهد و پیمانی که بسته اند، پایدار باشند.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdchmqnzw23ni-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین