تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
۰
plusresetminus
از اقدامات برای مقابله با مونسون در کرمان چه خبر؟

استان در حالت آماده باش است/ مردم هشدارها را جدی بگیرند

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با تأکید بر اینکه استان در حالت آماده باش به سر می برد، گفت: مردم هشدارها را جدی بگیرند و از انجام سفرهای غیر ضرور، تردد در جاده، صعود ارتفاعات به دلیل آنکه خطر صاعقه و وزش تند بادهای لحظه ای پیش بینی شده است، حتما پرهیز و خودداری کنند.
استان در حالت آماده باش است/ مردم هشدارها را جدی بگیرند
به گزارش راه آرمان؛ سامانه پر بارش موسوم به مونسون از هند به سمت کشورمان در حال حرکت است و تقریبا طی یک هفته آینده تمامی این استان را در برمی‌گیرد و مسئولان عنوان کرده اند کرمان بین استان‌ها بیشترین اثرپذیری را این سامانه دارد.

مجید سعیدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اعلام هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان گفت: استان در حالت آماده باش به سر می برد و کلیه ستادهای مدیریت بحران شهرستان ها جلسات فوق العاده خود را تشکیل داده اند و یا در حال تشکیل است تا آخرین وضعیت شهرستان را مرور کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: اکیپ هایی از  فرمانداری ها، شهرداری ها و روسای دستگاه های اجرایی نقاطی که امکان بحرانی بودن آنها وجود دارد و آسیب زا هستند را بررسی کنند و یا اقدامات دیگری را انجام دهند.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی عمومی به شهروندان از طرق مختلف صدا و سیما مرکز استان، خبرگزاری ها و رسانه ها در حال انجام است تا بتوانند به مردم آگاهی بخشی کنند؛ همچنین بررسی آخرین وضعیت ماشین آلات و تجهیزات هم در حال انجام است.

سعیدی ابراز کرد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تقسیم بندی ماشین آلات را انجام داده اند و در شهرستان های مختلف ماشین آلات خود را مستقر می کنند؛ همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز مورد تأکید است که فرمانداری ها این کارها را انجام می دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در پاسخ به این سوال که کدامیک از نقاط استان پیش بینی شده است که شرایط دشواری داشته باشند، تصریح کرد: در نقاط جنوب، غرب و جنوب شرق استان بارش بیشتری را دریافت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم هشدارها را جدی بگیرند و از انجام سفرهای غیر ضرور، تردد در جاده، صعود ارتفاعات به دلیل آنکه خطر صاعقه و وزش تند بادهای لحظه ای پیش بینی شده است، حتما پرهیز و خودداری کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcivvaz3t1arp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین