تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۳
۰
plusresetminus
نجمه نظری با اشاره به اینکه کارخانه دارزین بم مجوز محیط زیست و ارزیابی را گرفته است، گفت: اما با توجه به تبعات اجتماعی که به وجود آمده و پیگیری هایی که انجام شده است و بر اساس اخبار مندرج در رسانه ها، سرمایه گذار از راه اندازی کارخانه منصرف شده است.
کارخانه شمش و روی دارزین بم مجوز محیط زیست دارد/ تبعات اجتماعی علت تعطیلی کارخانه است
به گزارش راه آرمان؛ در روزهای گذشته خبری در خصوص عدم راه اندازی کارخانه شمش و روی در دارزین بم بر خروجی رسانه های استان کرمان قرار گرفت که علت این امر ماه‌ها اعتراض برخی گروه‌های مردمی عنوان شد که با وجود پیگیری‌های مسئولان، با نظر سرمایه‌گذار، کارخانه شمش و روی در منطقه دارزین بم در شرق کرمان راه‌اندازی نمی‌شود و قرار است محل دیگری برای ایجاد این واحد صنایع معدنی در همان شهرستان در نظر گرفته شود.

نجمه نظری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه کارخانه دارزین بم مجوز محیط زیست را گرفته است و کارخانه مجوز ارزیابی دارد، گفت: اما با توجه به تبعات اجتماعی که این کارخانه داشته و بر اساس پیگیری هایی که انجام شده است، این کارخانه در مرحله راه اندازی پیشرفت فیزیکی ندارد و اصلا این کارخانه ساخته نشده است.

 معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: هر جا که از محیط زیست استعلام شده، نظرات در این خصوص عنوان شده و مجوز را اخذ کرده؛ همچنین زمانی که این کارخانه ساخته شود و شروع به کار کند تمام ضوابط زیست محیطی و حساسیت هایی که وجود دارد، کارخانه باید برای رفع آلودگی، کنترل آلودگی ها را انجام دهد.

وی بیان کرد: از دیدگاه زیست محیطی چون این کارخانه مجوز دارد، مانعی برای احداث آن نیست؛ اما با توجه به تبعات اجتماعی که به وجود آمده و پیگیری هایی که انجام شده است و بر اساس اخبار مندرج در رسانه ها، سرمایه گذار از راه اندازی کارخانه منصرف شده است.

نظری خاطر نشان کرد:  اما از دیدگاه زیست محیطی به دلیل اینکه آن کارخانه مجوز دارد و مقید است ضوابطی را رعایت کند در نتیجه مانعی برای راه اندازی آن نیست اما از حیث تبعات اجتماعی، این مسئله در مراجع دیگر بررسی می شود.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcgq79qwak9xt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین