تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹
۰
plusresetminus
بانوی کارآفرین عنبرآبادی گفت: توانستم زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای ۱۵ بانوی سرپرست خانوار فراهم کنم.
بانوی کارآفرین بانی اشتغال  ۱۵زن سرپرست خانوار شد
 صدیقه بازماندگان رکن‌آباد در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان گفت:  هنر قالی‌بافی و گلیم‌بافی را نزد مادرم آموختم با توجه به علاقه‌ای که به این هنر داشتم کار  گلیم‌بافی، تابلو فرش و فرش را در ابتدا برای خودم انجام می‌دادم اما بعدها کارم را گسترش دادم.

 بانوی کار آفرین بیان کرد: اکنون با کارگاه تولیدی صنایع دستی که دارم زمینه کار را برای دیگر‬ بانوان هم فراهم کرده‌ام.

و در رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله قالی‌بافی، گلیم‌بافی، پته‌دوزی، قلاب‌‌بافی در جنوب استان کرمان فعالیت دارم و با آموزش‌های قالی‌بافی و گلیم‌بافی، باعث ایجاد اشتغال بانوان زیادی شده‌ام.

وی افزود: علاوه بر تأمین معیشت خود، توانستم زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای ۱۵ بانوی سرپرست خانوار فراهم کنم.

صدیقه بازماندگان گفت: قالی‌بافی بهترین فرصت کسب درآمد برای خانم‌ها شغل خانگی است چرا که فرش ایرانی در دنیا یک برند شناخته شده است و مشتری‌های خاص خودش را دارد.

این بانوی کارآفرین عنبرآبادی ادامه داد: در طی این سال‌ها با نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی، اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان، جهاد کشاورزی جنوب کرمان، اداره کل امور عشایری جنوب کرمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد و اداره میراث فرهنگی شهرستان عنبرآباد همکاری دارم.

صدیقه بازماندگان بیان کرد: چندین مرحله به عنوان کارآفرین برتر استان و شهرستان انتخاب شده‌ام سال ۹۲ جز ۵۰ بانوی برتر کشور و در سال ۱۴۰۱ جز ۳۰ بانوی برتر استان انتخاب شدم.

وی افزود: ناگفته نماند که طی این سال‌ها همسرم به عنوان یک حامی و همراه در کنارم بوده است امروز خداوند را شاکر هستم که توانسته‌ام با حداقل امکانات در دورترین مناطق محروم جنوب استان کرمان باعث اشتغال بانوان این خطه باشم.
 
صدیقه بازماندگان در پاسخ به سوال در رابطه با حجاب گفت: ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه‌های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و این، یعنی نهادینه‌سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق؛ بنابراین، تهدید و اجبار، هیچ‌گاه به عنوان اولین راه کار در قرآن کریم مطرح نشده است.

وی خاطرنشان کرد: انسان عفیف، مقامی ارزشمند نزد خداوند متعال دارد و تا جایی می‌تواند اوج بگیرد که هم‌ردیف مجاهدان شهید در راه خدا و فرشتگان به حساب می‌آید، زیرا در عین توان بر گناه، چشم می‌پوشد و پاک می‌ماند.

انتهای خبر/بهادری 
https://armanekerman.ir/vdchxknz623nxzd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما