تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۶
۰
plusresetminus
دبیر حزب موتلفه اسلامی جیرفت گفت: آمریکا با زدن موشک به هواپیمای مسافربری ایران و اعطای مدال مبارزه به فرمانده ناو وینسنس، ذات پلید خود را هویدا کرد.
ذات پلید آمریکا در اعطای مدال مبارزه به فرمانده ناو وینسنس هویدا شد
به گزارش «راه آرمان» در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
 
این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد، زن، کودک، نوجوان و کهن‌سال با وقوع این جنایت فجیع، به شهادت رسیدند.
 
در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ نفر تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.
 
ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود. پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند.
 
اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری و رایانه‌ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.
 
با این حال مقام‌های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و بدین‌سان حمایت رسمی خود را از این جنایت، اعلام کردند.
 
احمد سعیدی گراغانی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت، درخصوص خوی استکباری آمریکا گفت: خوی استکباری آمریکا در همه عالم، از زمان بنیان‌گذاری، زبانزد عام و خاص بود.
 
دبیر حزب موتلفه اسلامی جیرفت افزود: در تاریخ حیات آمریکا، جنایات متعددی همچون شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران، توسط ناو وینسنس آمریکا، ثبت شده است.
 
سعیدی گراغانی درمورد جزئیات حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، بیان کرد: در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، یک فروند هواپیمای مسافربری از تهران به مقصد دبی پرواز کرد که فرود موقتی در فرودگاه بندرعباس داشت و سپس عازم دبی شد.
 
وی افزود: ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرانی با شلیک ۲ فروند موشک، توسط ناو وینسنس آمریکایی به شهادت رسیدند که شامل ۶۶ کودک، ۵۲ زن، ۱۷۳ مرد و ۳۷ نفر اتباع کشورهای یگسلاوی سابق، هند، پاکستان، ایتالیا و امارات است.
 
سعیدی گراغانی حمله موشکی ناو وینسنس آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را ناجوانمردانه دانست و با ابراز تأسف از دادن مدال مبارزه به فرمانده و سربازان ناو وینسنس توسط رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: مطابق قانون آمریکا، مدال مبارزه به افرادی داده می‌شود که حرکت قهرمانی یا خدمات برجسته‌ای داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: سال ۱۹۹۰ روزنامه واشنگتن پُست در مقاله‌ای نوشت که مدال خدمه ناو وینسنس، بخاطر دوره عملیاتی و ماموریتی آنها که بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ میلادی و همینطور اقدامات آنها در تقابل با قایق‌های تندروی جنگی ایرانی بوده است.
 
سعیدی گراغانی اظهار کرد: در سال ۱۹۹۰ میلادی، مدال لژیون لیاقت توسط رئیس جمهور آمریکا به ناخدای ناو وینسنس، بخاطر رفتار به ظاهر شایسته و انجام خدمات برجسته در بین آوریل ۱۹۸۷ تا می ۱۹۸۹ بعنوان افسر فرماندهی ناو وینسنس داده شده است.
 
وی درمورد رفتار دوگانه آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: هرچند هواپیمای مسافربری در آب‌های سرزمینی ایران، هدف موشک قرار گرفت و کشتی و ناوهای آمریکایی هم در آب‌های سرزمینی ایران حضور داشتند، اما آنها برای جمع‌آوری پیکر مطهر شهدای این حادثه، اقدامی نکردند.
 
احمد سعیدی گراغانی حاکمان آمریکا را صهیونیست معرفی کرد و افزود: اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها در گوانتانامو، ابوغریب، افغانستان، سوریه، عراق و فلسطین اشغالی با هدف ایجاد رعب و وحشت است.
 
دبیر حزب موتلفه اسلامی جیرفت، ضمن معرفی آمریکا بعنوان کشوری که از عنوان حقوق بشر، سوء استفاده می‌کند، تاکید کرد: افشای چهره به ظاهر مدافع حقوق بشر آمریکا که درواقع ضدحقوق بشر هست، توسط رسانه‌ها، جزو مصادیق جهاد تبیین است و با گذشت زمان، جنایات آمریکا آشکار خواهد شد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcdzk0fxyt0sk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما