تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۴
۰
plusresetminus
بانوی کرمانی با پخت شیرینی خانگی و با همت بلندش کارآفرین شده و موجبات پیشرفت و اشتغال خود و تعدادی از بانوان دیگر را فراهم کرده است.
بانوی کرمانی که با پخت شیرینی خانگی کارآفرین شد
به گزارش گروه اجتماعی راه آرمان، کارآفرینی زن و مرد و سن و سال نمی‌شناسد، کافی است دست به عمل زده و ایده‌های ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کرد، البته شاید مسیر سختی پیش‌رو باشد اما کم نیستند افرادی که با اراده قوی برای خود و دیگران گشایش اقتصادی ایجاد می‌کنند.

در روزگاری که عده زیادی حجاب را مانع پیشرفت زن می‌دانند، نسرین قهاری بانوی باحجاب از شهروندان کرمانی با همت بلندی که دارد، با احداث کارگاه قنادی موجبات پیشرفت و اشتغال خود و تعدادی از بانوان دیگر را فراهم کرده است.

نسرین قهاری بانوی کارآفرین از شهروندان کرمانی در گفتگو با خبرنگار کرمان۱۴۰۰، گفت: بنده ۳۲ سال سن داشته و کارشناس شیمی می‌باشم که تقریبا پنج سال است وارد حرفه شیرینی‌پزی شده‌ام.

وی بیان کرد: شروع کار من از خانه و به‌تنهایی بود که بعدها کم‌کم سفارشات بیشتر شد و اکنون حدود یک سال است که کارگاه دارم و تجهیزات و وسایل مورد نیاز را بیشتر کرده‌ام.

قهاری افزود: تعداد افرادی که به غیر از خودم در کارگاه مشغول به‌کار هستند بستگی به هر فصل دارد اگر تقاضا زیاد باشد و شلوغ باشیم هفت نفر و در غیر این‌صورت سه نفر مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: ما در این کارگاه کلمپه، کماچ سهن، کیک یزدی، انواع قاووت، قطاب و کیک تولد را پخت می‌کنیم؛ در واقع همه نوع شیرینی را می‌توانم درست کنم اما با توجه به این‌که تعداد نیروها زیاد نیست و کارگاه هم کوچک است فرصت درست کردن ندارم.

این بانوی کارآفرین گفت: از سراسر کشور مشتری دارم حتی یک بار هم از خارج از کشور سفارش داشته‌ام و دلیل این موفقیت را علاقه، تلاش، توکل به خدا و پا در مسیر اهل‌بیت گذاشتن می‌دانم.

قهاری تصریح کرد: برای شروع کار از بسیج وام گرفتم و با سرمایه اولیه سه میلیون کار خود را شروع کردم؛ اکنون با هدف اشتغال‌زایی بیشتر و باتوجه‌به کوچک بودن کارگاه قصد افزایش تجهیزات و انتقال کارگاه به محیط بزرگ‌تری را دارم اما هیچ‌ ارگانی همکاری نمی‌کند.

انتهای خبر/کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdcdz50f5yt0sj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما