تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
۰
plusresetminus
با دست‌پخت بانوی قناد رفسنجانی؛

طعم شیرین عاشقی پیشکش منازل مردم می‌شود

بانوی قناد رفسنجانی دست‌پخت شیرین خود را با طعم عشق و علاقه به مردم عرضه می‌کند.
طعم شیرین عاشقی پیشکش منازل مردم می‌شود
 گروه اقتصادی پایگاه خبری راه آرمان نجمه برزکار از کارش اینگونه گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اساس یک رخداد سبب شد تا  تصمیم بگیرم که حرفه مورد علاقه خود را دنبال کنم، در اوایل کار با وسایل موجود در خانه و سرمایه اندک شروع به پخت شیرینی‌های خانگی کردم تا کم‌کم با استقبال مردم و دوستان تصمیم بر جدیت این حرفه و آموزش بیشتر گرفتم.

بانوی قناد رفسنجانی افزود: اولین کیکی که در شروع کار پختم یک کیک تولد بود و البته که یکی از پرچالش‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شیرینی  آموزشی برای من، پخت باقلوا ترکی بود.

وی بیان کرد: دوست‌داشتنی‌ترین شیرینی در میان مردم رفسنجان کماچ سهن است چرا که یک شیرینی با قدمتی بالاست و طرف‌داران خاص خود را دارد.



این بانوی قناد ادامه داد: این روزها شیرینی‌های خانگی به لحاظ بهداشت و سلامت و کیفیت مواد مورد استفاده، طرف‌دار بیشتری دارد.

برزکار تصریح کرد: افزایش قیمت مواد اولیه ما قنادها را با چالش‌های خاص خود روبه‌رو کرده چرا که در مقابل قیمت زیاد مواد اولیه، قیمت شیرینی تقریباً ثابت است و با این حال همچنان ما قنادها شیرینی‌های خودمان را با طعم عشق و علاقه به بازار عرضه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک سرپرست خانوار از انتخاب خودم به عنوان یک قناد ناراضی نیستم و جداً از اینکه شاید شیرینی برای بعضی‌ها یک منبع درآمد به حساب بیاید اما برای من یک حرفه و تفریح است.

برزکار گفت: هم اکنون زیر نظر جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو و با مجوز مجوز فنی‌وحرفه‌ای مشغول به کار هستم و بقیه مجوزها برای گسترش کار خود و راه‌اندازی کارگاه نیز در دست اقدام است، در آشپزخانه مشاغل خانگی ثبت‌نام کردم و در این آشپزخانه مشغول هستم.



وی عنوان کرد: یکی از سختی‌های قنادی خانگی این است که در هر زمان از شبانه‌روز مشغول به پخت شیرینی با هدف ارایه شیرینی با کیفیت و رعایت اصل تازه بودن شیرینی هستم، از روز قبل از سفارش در کوتاه‌ترین زمان سعی بر پخت شیرینی برای حفظ تازگی آن می‌کنم.

برزکار افزود: از آنجایی که حرفه شیرینی‌پزی ظریف است، یک قناد موفق باید صرف این که از مواد‌اولیه با کیفیت در پخت شیرینی استفاده کند، از سلیقه و دقت بالا جهت ایده‌پردازی در پخت و تزیین آنها نیز بهره گیرد.

این بانوی قناد گفت: مشوق من در این راه فرزندان و خانواده بود و با توجه به استقبال مردم از شیرینی‌ها در آینده خیلی نزدیک در نظر دارم که با راه‌اندازی کارگاه ، شیرینی و محصولات خود را به خارج از شهرستان ارسال کنم.

وی اظهار کرد :من در حرفه و کار خودم همیشه سعی کردم از دو اصل کیفیت و تازگی پیروی نمایم چراکه بی‌کیفیت بودن مواد باعث خراب شدن زودتر طعم و مزه از همه مهمتر ماندگاری آنها و در پایان از بین رفتن اعتبار خودم می‌شود.

برزکار در پایان خاطر نشان کرد: همیشه سعی می‌کنم در حال آموزش باشم و حرفه خودم را تازه و بروز نگه دارم چرا که این مسئولیت و اهمیت و ارزش من را نسبت به کار و حرفه‌ام به مردم می‌رساند.

انتهای پیام/مژده عباس‌پور

منبع: خانه خشتی https://armanekerman.ir/vdcjmoevhuqetiz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما