تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان:

شتاب علمی ایران ۱۱ برابر شتاب متوسط دنیا است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: امروزه براساس ارزیابی‌های انجام شده، شتاب علمی جمهوری اسلامی ایران، ۱۱ برابر شتاب متوسط دنیاست.
شتاب علمی ایران ۱۱ برابر شتاب متوسط دنیا است
علیرضا منظری توکلی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر سه چشمه فیاض آموزه‌های اسلامی، رهبری و ولایت مطلقه فقیه و حضور مردم پیروز شد که این عوامل موجب می‌شود این انقلاب بعد از گذشت ۴۵ سال، همچنان مانند روز اول پویا و پاینده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ادامه داد: در ۴۵ سال گذشته علی‌رغم همه دشمنی‌هایی که استکبار جهانی با انقلاب اسلامی دارد، اما ملت ایران در زمینه‌های متعدد پیشرفت‌های قابل توجه و چشمگیر داشته اند؛ به‌عنوان مثال امروزه براساس ارزیابی‌های عوامل خارجی و استکباری، شتاب علمی جمهوری اسلامی ایران، ۱۱ برابر شتاب متوسط دنیاست و این مسئله موجب شده است که ما در زمینه‌های متعدد از جمله نانو تکنولوژی و بایو تکنولوژی جزء پنج کشور اول دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه در زمینه پیشرفت‌های علمی در دنیا دارای رتبه ۱۵ هستیم و رتبه اول منطقه را در این زمینه داریم، عنوان کرد: علم باعث برتری و سروری است و مردم ایران نیز از هوش بالایی برخوردار هستند و این مسئله سبب می‌شود، روزبه‌روز در این عرصه پیشرفت کنند.

منظری توکلی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای، پزشکی، نظامی، ساخت موشک‌های مختلف، پهباد و غیره جزء کشورهای اول دنیا است و امروزه به لطف خداوند متعال و با تلاش دانشمندان جهان، توانایی دفاعی ما موجب شده تا دشمنان فکر تجاوز به ایران اسلامی را در سر نپروراندند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار کرد: عمده تلاش‌های دشمن به‌منظور مقابله با مردم در زمینه اقتصادی و فرهنگی است و در این دو عرصه عملیات‌های جدی را آغاز کرده‌اند و تحریم‌های ظالمانه نیز موجب شده است که مردم در زمینه معیشت دچار مشکل شوند اما ملت ایران باتوجه به نجابت، بصیرت و آگاهی که دارند، تحمل کرده‌اند و در‌حال تلاش برای دفاع از کشور خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف ما برای مایوس کردن و مقابله با دشمن، حضور در انتخابات اسفندماه است؛ بنابراین با مشارکت حداکثری در انتخابات حضور پیدا خواهیم کرد تا دشمن به‌طور‌کلی مایوس شود.

انتهای خبر/م

  https://armanekerman.ir/vdcepo8zvjh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین