تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۹
۰
plusresetminus
امام جمعه شهرستان جازموریان گفت: ماه شعبان، ماه آماده‌سازی و فراهم کردن مقدمات حال‌وهوای مناجات‌گونه ماه مبارک رمضان است.
ماه شعبان، مقدمه آماده‌سازی حال‌وهوای مناجات‌گونه ماه رمضان است
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک شعبان‌المعظم گفت: ماه شعبان، ماهی است که پیامبر اسلام(ص) فرمودند « شعبان شهری رحم اللّه من أعاننی علی شهری؛ شعبان ماه من است، خدا بیامرزد کسی که مرا به ماه من اعانت کند.»

امام جمعه شهرستان جازموریان ادامه داد: محتوا حدیث فوق می‌تواند در این قالب باشد که ماه شعبان، ماه آماده‌سازی و فراهم کردن مقدمات حال‌وهوای مناجات‌گونه ماه مبارک رمضان خواهد بود و اگر انسانی بخواهد بهترین فرصت‌ها را از ماه رمضان استفاده کند، کلید حل مسائلی که در ذهنش است، در وهله اول استفاده درست و کامل از ماه شعبان است.

وی بیان کرد: در صلوات شعبانیه می‌خوانیم «شَعْبَانُ الَّذِي حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ؛ ماه شعبان را به رحمت و رضا و خوشنوديت در پوشيده ‌اى»؛ به این معنی است که اگر در ماه شعبان امید به رحمت و رضوان خداوند متعال در وجود انسان‌ها بیدار باشد، انسان به‌خودی‌خود با امید به ماه مبارک رمضان خواهد شد و از آن بهره کافی و وافی را خواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی افزود: باتوجه‌به اینکه ماه شعبان با ولادت سرداران کربلا شروع می‌شود، توسل و تمسک به این بزرگواران رمز ورود به ماه مبارک رمضان خواهد بود؛ چراکه در آن ماه هم میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام را داریم و شب‌های قدر که نقطه عطف زندگی همه ما انسان‌ها خواهد بود.

امام جمعه شهرستان جازموریان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در ماه شعبان باید مدنظر قرار دهیم، احیا شب نیمه‌شعبان، شب میلاد امام زمان(عج) است که می‌تواند برای ما یادآور خاطرات شب‌های قدر باشد.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcft1dy1w6dmya.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما