تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۴
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دانشجوی تراز انقلاب و دانشجوی سلیمانی منش که فکر حاج قاسم دارد و فکور است با نگاه حاج قاسم و با تفکر وی گره های انقلاب را در اقتصاد و..... باز کند.
دانشجوی تراز انقلاب یعنی دانشجوی سلیمانی منش که تفکر حاج قاسمی دارد/ دوره های شمس به مدت هفده روز در سراسر کشور برگزار می شود
به گزارش " راه آرمان " پیش از ظهر امروز گردهمایی شاگردان مکتب سلیمانی در بیت الزهرا (س) با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان و جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان برگزار شد و رسما این دوره آموزشی کار خود را از آغاز کرد.



رضا اسماعیلی کاخ مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در افتتاحیه این دوره در جمع شاگردان این مکتب، گفت: دوره سه روزه کادر سازی و آموزش مکتب حاج قاسم برای دانشجویان سراسر کشور از امروز تا ۱۷ دیماه برگزار می شود که دربرخی استان ها خود میزبان برگزاری دوره هستند و روز آخر را در جوار مزار سردار دلها برگزارخواهند کرد وبرخی هم هر سه روز را در کرمان حضور می یابند.

 دوره شمس  مخفف جمله "شاگردان مکتب سلیمانی "است

وی افزود: دوره شمس که مخفف جمله "شاگردان مکتب سلیمانی "است با ۸ هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهت مقابله با جنگ نرم، تبیین ابعاد مکتب سلیمانی و سیره و سبک زندگی ایشان، ترویج روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در بین جوانان، ترویج روحیه ولایت مداری و مرزبندی با دشمنان، تبیین نقش حاج قاسم در تمدن اسلامی، تبیین نقش این سردار در جبهه دفاع مقدس، جنوب شرق و جبهه مقاومت برگزار می شود.


 
شهید سلیمانی ما قطب نما و راه رسیدن به هدف است

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان نیز درافتتاحیه این دوره، گفت: اگر قطب نما داشته باشید به سمت هدف بروید بی شک مسیر را سریعتر می یابید، بنابراین شهید سلیمانی عزیز ما قطب نما و راه رسیدن به هدفی است که در چهارچوب مکتب اهل بیت دین و عاشورا  خلاصه شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما بر گرفته از اصول دین است، گفت: اسلام آمریکایی فلسفه تولید داعش برای مقابله با اسلام  ناب محمدی است زیرا اسلام آمریکایی به دنبال جلوه دادن اسلام توام با خشونت  بوده و با  وارونه نشان دادن اسلام در مقابل اسلام حقیقی سعی در بی رنگ گردن اسلام ناب محمدی داشت که شهید سلیمانی برای احیای این مکتب اسلامی جان فشانی می کند.
 
وی با بیان اینکه پدر در مقابل ناموس و دختر خودش شکننده است و برای حفط عزت او جان خود را می دهد، گفت:  ۸۸ ۱ هزار شهید دادیم تا نا موس ما حفظ شود، ما ناموس پرستیم.


 
معروفی افزود: سلیمانی به عنوان شیعه واقعی امیر المومنین و بی بی دوعالم فاطمه الزهرا(س) وقتی می بیند دشمنان اهل بیت به حرم مطهر دخترشان قصد تعرض دارند، این شیعه می داند که این دو امام معصوم نگران هستند بنابر این افراد  مومن و مجاهد را جمع می کند و سد بلای اهل بیت می شوند.

ما ناموس پرستیم و این منش را در گودال قتلگاه از سید الشهداء آموخته ایم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: سردار سلیمانی نگذاشت دست نحس انسان های خونخوار، جاه طلب و بی عاطفه به حرم مطهر بی بی سلام الله علیها متعرض شود، ما ناموس پرستیم و این منش را در گودال قتلگاه از سید الشهداء آموخته ایم، حقیقت دین سید الشهداء بود.
 
وی با بیان این نکته که باید مکتب سلیمانی را ترویج دهیم و راه این ترویج در ۵ مولفه است، گفت: نماد سازی، فرهنگ سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی وجریان سازی ۵  اصل مهم ترویج این مکتب است که اگر جریان ساز نباشید و جریانی تولید نشود کار ناتمام است باید با  روحیه عملگرایی، مرد میدانی و تولید فکر حاج قاسمی جریان ساز شوید.



معروفی اذعان کرد: اگر جریان ساز شدید، مصونیت ایجاد می شود و تولید حاج قاسم ها شکل می گیرند این شهید و مکتب وی قطب نمای ما رسیدن به راه است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم را با ۳۰ نظام معرفی کنید، گفت: برای این مکتب  نظام را نوشته ایم که باید همه آنها تدوین و اجرایی شوند،  نباید حاج قاسم را در مقیاس ۷۰۰ متر نحر جاسم تعریف کنیم که خاطره بشود بلکه این شخصیت جریان، مکتب و مدرسه است

حسین معروفی با اشاره به اینکه نباید فقط با خاطره نگاری پیش برویم که اگر چنین شود خطای استراتژیک است، گفت:  مگر می شود انسان اندیشه زیبای دین نداشته باشد و جان دهد؟! عاشورا را زیبا نبینید و در مراسمات و هیات آنها شرکت کند؟مگر می شود به انقلاب و ولایت زیبا نگاه نکند و جان را فدا کند؟ ویا آبرو را خرج کند؟! اندیشه زیبا، عمل فصیح را خلق می کند که این باور ما است.

وی ادامه داد: همان قدرکه آمریکا دشمن سرسخت ماست، همان اندازه و صد برابر آن  ما بیشتر دشمن فقر و محرومیت هستیم جهاد را در میدان می شود دید، اگر سختی ها را دیدید با اندیشه زیبا، آنوقت جان خود را برای لبخند دخترکی که آب را با سختی از مسیری طولانی حمل می کند، تقدیم می کنی و محرومیت را از وی بر طرف خواهی کرد .



نخبگان و فرهیختگان باید کف میدان مکتب حاج قاسم را پیاده کنند

معروفی اذعان کرد: نخبگان و فرهیختگان باید کف میدان مکتب حاج قاسم را پیاده کنند و مطالبه گری باید با منطق و معیار باشد، عین سیاست و انقلابی گری را مطالبه کند و سیاست زده نشود.

وی با بیان اینکه فرماندهی ما نظامی است اما نگاه پدر و فرزندی با دانشجو داریم؛ گفت: از دانشجوی تراز انقلاب و دانشجوی سلیمانی منش که فکر حاج قاسم دارد و فکور است توقع داریم با نگاه حاج قاسم و با تفکر وی گره های انقلاب را در اقتصاد و..... باز کند.
 
حسین معروفی در پایان خاطر نشان کرد: خودمان را وقف کنیم همانگونه که ۴۰ سال سردار سلیمانی خود را وقف انقلاب کرد و از دین خدا دفاع کنیم و الا لباس ها، درجه ها و مسند ها بدون تفکر خدا گونه و خدمت به ناس هیچ ارزشی ندارند.

انتهای پیام/طه https://armanekerman.ir/vdcfcmdyxw6d0ja.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما