تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۲
۰
plusresetminus
یحیی صادقی گفت: همزمان با ولادت کریم اهل بیت در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان برای کمیته امداد به مدت یک هفته طرح اکرام ایتام در سراسر کشور اجرا می شود و در این هفته میانگین روزانه ۶۰ الی ۷۰ هزار پرس غذا ی گرم و ۳۰۰۰ سبد کالا در بین نیازمندان توزیع می شود.
بیش از ۲۲ هزار فرزند یتیم تحت حمایت محسنین و ۳ هزار و ۲۱۴ یتیم فاقد حامی هستند/ توزیع ۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۰۰۰ سبد کالا در هفته اکرام و اطعام ایتام
یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد کرمان در گفتگو با "راه آرمان " در خصوص آغاز هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام  گفت: همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان برای کمیته امداد به مدت یک هفته طرح اکرام ایتام در سراسر کشور اجرا می شود و در این هفته میانگین روزانه ۶۰ الی ۷۰ هزار پرس غذا ی گرم و ۳۰۰۰ سبد کالا در بین نیازمندان توزیع می شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی در روزهای عادی ماه رمضان به میزان ۴۰ هزار پرس غذای گرم و۱۵۰۰عدد سبد کالا بین نیازمندان توزیع می کند اما در هفته اکرام این عدد به دوبرابر افزایش می یابد.

یحیی صادقی تاکید کرد: ۲۲ هزار و ۵۶۶ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند و ۳ هزار و ۲۱۴ یتیم فاقد حامی هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی افزود: تعداد حامیان ایتام کمیته امداد استان کرمان حدود ۴۳ هزار حامی هستند که ۱۴۹ حامی خارج از کشور هستند.

وی به دیگر برنامه های کمیته امداد در هفته اکرام ایتام اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه افتخار آفرینان اشتغال در کرمان ست که شب گذشته با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.


یحیی صادقی ادامه داد: نمایشگاه افتخار آفرینان اشتغال به منظور معرفی و عرضه محصولات مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان در بوستان مادر افتتاح شد زیرا یکی  از برنامه‌های محوری این نهاد ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت از محل اشتغال است و در این زمینه اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۰ در استان انجام شد.

برگزاری نمایشگاهی با ۱۰۰ طرح اشتغال در پارک مادر 

مدیر کل کمیته امداد با بیان اینکه ۱۰۰ طرح اشتغال در عرصه‌های مختلف در نمایشگاه عرضه شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابرشده است.


وی با بیان اینکه تعهد ایجاد اشتغال امسال ۲۴ هزار شغل برای مددجویان و غیر مددجویان ضعیف فاقد درآمد است، افزود: در تمام زمینه‌هایی که بتوان درآمد ایجاد کرد سعی می‌کنیم طرح‌هایی را ایجاد کنیم و بالای ۹۰ درصد مشاغلی که کمیته امداد ایجاد می‌کند بازار آن‌ از قبل تامین شده است.

یحیی صادقی تاکید کرد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۰ برای احداث و تعمیر ۲۹۳۶ واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان هزینه شده است.


مدیر کل کمیته امداد اذعان کرد: ۱۴ هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۰ توسط این نهاد مردمی ایجاد شده است.

بیش از ۱۱۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان

وی افزود: بیش از ۱۱۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در سال ۱۴۰۰ از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، خودکفا و به توانمندی رسیده اند.


یحیی صادقی به دیگر کارهای انجام  شده در سال ۱۴۰۰ گفت: پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان و
پرداخت ۵۰ میلیارد ریال اجاره و ودیعه مسکن به ۲۸۲۸ خانوار تحت حمایت نیز از اقدامات این مجموعه بوده است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اذعان کرد: اهداء ۳۷۰۳ سری جهیزیه به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال به زوج های نیازمند و هم چنین توزیع ۶۶۰۳ قلم لوازم ضروری منزل به ارزش ۳۷۰ میلیارد ریال بین خانواده های نیازمند در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

اعطای۴۴۰ میلیارد ریال وام ضروری به ۸۶۷۷ نفر از نیازمندان کرمان

وی ادامه داد: ۴۴۰ میلیارد ریال وام ضروری طی سال ۱۴۰۰ به ۸۶۷۷ نفر از نیازمندان در استان کرمان پرداخت شده است.


یحیی صادقی از دیگر برنامه های این نهاد را حمایت از تحصیل نام برد و گفت:  ۱۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی طی سال ۱۴۰۰ به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان  پرداخت شده است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی حمایت از سلامتی نسل آینده را نیز از اهم برنامه های این نهاد دانست و خاطر نشان کرد:  ۱۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای درمان سوء تغذیه ۱۹ هزار و ۲۵۰ کودک و مادر مبتلا به سوء تغذیه در استان کرمان هزینه  کرد.

انتهای پیام/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcgt39qtak9xx4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین