تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۹
۰
plusresetminus
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان افزود: با خودرو‌های دوره گردی که بدون مجوز و در شرایط غیر بهداشتی به فروش ماهی و دیگر فرآورده‌های خام دامی در شهرستان اقدام می‌کنند، برخورد می‌شود.
همشهریان از خرید ماهی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند
به گزارش راه آرمان؛ محمود مقامی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد: خودروهای دوره گرد با توجه به اینکه شرایط مناسب حمل و انجماد در آنها رعایت نمی شود و همچنین تاریخ صید در آنها نامشخص است لذا احتمال فساد در آنها بالاست بنابراین همشهریان محترم از خرید ماهی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند.
 
 
 
وی افزود: ماهی سالم بایستی دارای ظاهر درخشنده و شفاف با جلای فلزی و عاری از مواد لزج باشد،چشمها درخشان،شفاف، روشن و برجسته ، فلسها درخشان، براق و محکم به پوست چسبیده و آبششها دارای رنگ صورتی یا قرمز،مرطوب، محکم، درخشان و عاری از مواد لزج و بوی غیرطبیعی، عضلات محکم و دارای قابلیت ارتجاعی کافی و وقتی ماهی به صورت خوابیده در دست نگهداری شود نباید خم شود و باید محکم و حالت حیات خود را در آب داشته باشد.
 
 
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص نشانه های ماهی منجمد فاسد مطرح کرد: ماهی منجمد فاسد دارای نواحی خشک شده روی پوست و عضله و حتی بعضی از قسمتها بر اثر سرما سوخته است، چشم ها گود و کدر، آبشش ها قهوه ه ای تیره و با بوی بد، سطح داخلی پشت گردن قهوه ای رنگ و اگر ماهی در آب گرم قرار گیرد حاوی بوهای غیرطبیعی است و وجود رنگ زرد در پوست و عضلات بر اثر هیدرولیز چربی و فساد آن می باشد.
 
 
 
وی بیان کرد: در پایان از شهروندان تقاضا نمود تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر در شهرستان که تحت نظارت دامپزشکی اند، تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عرضه فراورده های خام دامی توسط فروشندگان دوره گرد مراتب را از طریق تماس با واحد نظارت دامپزشکی به شماره (۳۴۳۲۲۰۶۳) اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/
 
 
https://armanekerman.ir/vdcipqazqt1arp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما