تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۸
۱
۱
plusresetminus
رحمان جلالی معاون امنیتی و سیاسی استانداری کرمان گفت: کمبود سیمان به علت تخلف محرز توزیع کنندگان بود زیرا کاهش و یا قطعی برق برای هیچ واحدی رخ نداده بود، بورس سیستم شفافی است که خریداران را به ما معرفی کرده است بنابراین با کسانی که سیمان را خریدند اما در سامانه تجارت نوع توزیع را مشخص نکردند، در تعزیرات حکومتی پرونده برایشان تشکیل خواهیم داد.
کمبود سیمان چالشی که توزیع کنندگان ایجاد کردند/ متخلفینی که سیمان از بورس خریدند اما توزیع نکردند را نقره داغ می کنیم

به گزارش "راه آرمان " ستاد تنطیم بازار استان کرمان صبح امروز در محل سالن پیامبر اعظم کرمان به ریاست معاونین اقتصادی و سیاسی استانداری کرمان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و اتاق اصناف برگزار شد.

رحمان جلالی با بیان اینکه مردم در سه حوزه میوه و تره بار، حوزه کالاهای اساسی، غیر اساسی و مرتبط با کالای اساسی و نان نظارت ها را احساس نمی کنند، گفت: در حوزه کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی باید زیر ساخت های لازم اعم از تیم های بازرسی میدانی و .. را با ارائه طرح و برنامه به استانداری اعلام کنند.

وی ادامه داد: در حوزه کالاهای غیر اساسی و مرتبط با کالاهای اساسی نیز بازرسان صمت باید اقدامات لازم همچون اعلام نرخ نامه ها و نصب آنها در فروشگاه ها و صنوف با اعلام شماره ثبت تخلف به مردم طرحی جامع را ارائه کند تا بازرسی ها برای مردم ملموس باشد.

جلالی به قیمت افسار گسیخته میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: از نظر فروشندگان میوه و تره بار نصب اتکت در میوه فروشی های سطح بی معنی شده است و توجهی به آن ندارند در حالیکه یک تخلف ویژه محسوب می شود و دست دلالان بسیار پر رنگ دیده می شود.

وی ادامه داد: اتکت ها باید به روز رسانی شده و به صورت شکیل و زیبا در مغازه ها بر روی محصولات مورد عرضه میوه و تره بار نصب شوند و اتاق اصناف نسبت به این مساله موظف است تا طرح جامعی برای حل این معضل ارائه کند.


جلالی تاکید کرد: بازرسان شاکی هستند که قیمت ها در حال حاضر مشخص نیست که مبنای نظارت باشد، حتی فاکتورها هم با قیمت ها بسیار تفاوت دارند بنابر این قیمت ها توسط اتحادیه های مورد نظارت صمت باید بروز رسانی شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه میوه و تره بار بازار رها شده است و دلالان حضور دارند،گفت: برای نصب اتکت های قیمت باید سریعا بروزرسانی و اقدام شود و شهرداری و پلیس  هم باید در مقابل دلالان قرار گیرند تا بازار رها شده میوه و تره بار را تحت کنترل بگیریم.


معاون امنیتی استانداری کرمان تاکید کرد: اکنون نظارت ها مثل قدیم نیست که با کت و شلوار برای نظارت وارد شویم بلکه  بازرسی ها  در  میدان و درست بعد از گزارش مردم باید انجام شود که تنها راه آن شکل گیری تیم های واکنش سریع  است نه فقط  در واحد صنفی بلکه به صورت  گسترده باید این  تیم های واکنش سریع شکل گرفته و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در انظار مردم باید تیم های واکنش سریع کاملا محسوس عمل کنند، گفت:  این تیم ها باید همچون پلیس  110 انجام وظیفه کنند همانطور که قرار گاه با حافظان نظام در صمت ، کنترل بازار با تیم های گشت بسیج و جهاد کشاورزی خوب عمل کردند در حوزه واکنش سریع تیم ها نیز باید باید همین جدیت کار کنند.

جلالی ادامه داد: در حوزه میوه و تره بار و کالای اساسی یک شماره ۴ رقمی باید نصب شوند در حوزه ارد و نان هم اداره غله باید سامانه های نظارتی و گزارش تخلف را ارائه کند  چنانچه در گذشته سامانه ها ایراداتی داشته اند اما در حال حاضر  رفع شده و اکنون باید  نظارت ها میدانی تر صورت گیرند. 


معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: در عرصه نان هم اداره غله باید جدی وارد شود تا کیفیت نان مد نظر قرار گیرد زیرا الان کیفیت نان اقناع کننده نیست، گرچه وزن چانه و قیمت نان کنترل شده است اما کیفیت نان هنوز موردگلایه مردم است.


وی ادامه داد: ما تسهیل گر لجستیک هستیم اما کار اصلی متعلق به اتحادیه هاست و باید  در کنار هر ۱۰ واحدی که جریمه می کنیم،  ۵ واحد صنفی که عدالت رفتاری در عرضه دارد نیز مورد تشویق قرار گیرند. 

جلالی ابراز کرد: در هفته گذشته ۳۰ واحد صنفی پلمپ شده است و پرونده تخلف آنها به تعزیرات ارسال شده است، باید مردم بدانند که بازار پلیسی امنیتی نیست اما رها شده هم نیست و ما ناظر بر بازاریم تا نظارت به صورت مستمر و جدی صورت گیرد.


معاون امنیتی و سیاسی استانداری کرمان عنوان کرد: شنبه آینده سه پنل عملیاتی در خصوص عرضه کالاهای اساسی،  غیر اساسی و مرتبط، میوه و تره بار باید از سوی دستگاه های مجری ارائه شود و  سه برنامه جامع، سه سامانه و سه پوستر اطلاع رسانی باید به ستاد تنطیم بازار  تا شنبه آینده عرضه شود.

وی به برگزاری کارگروه سیمان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در خصوص سیمان مشکل ما قطعی برق نبود بلکه مشکل ما توزیع بود، خوشبختانه سامانه بورس شفاف است و  نشان داد سیمان را چه کسانی  گرفته اند. 

جلالی با بیان اینکه در حوزه مدیریت مصرف برق در استان بسیار خوب عمل شده است، گفت: سودجویان از هربه قطعی برق برای بر هم زدن تعادل بازار استفاده کردند زیرا در تولید و عرضه هیچ مشکلی وجود نداشت و دام اصلی توسط توزیع کنندگان پهن شده بود  که تنها هدف  سود جویی بود.

معاون امنیتی استانداری کرمان تاکید کرد: در عرضه سیمان بازرسان صنعت و معدن لیست خریداران  سیمان را از بورس گرفتند و  باید این خریداران در سامانه جامع تجارت ثبت کنند که کجا سیمان خریداری شده را توزیع کرده اند، اما در سامانه سیمبا نحوه توزیع اعلام نشده که باید دید گزارش حاکی از کدام عنوان؛ گران فروشی، احتکار و توزیع خارج از شبکه است، که تعزیرات حکومتی در شنبه  آینده نتیجه را  اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: بعد از گزارش قطعی از نوع گزارش در خصوص سیمان توزیع کنندگان متخلف را که باعث التهاب در بازار می شوند را نقره داغ خواهیم کرد تا من بعد اینگونه با بازار بازی نکنند.

جلالی در خصوص زیاده خواهی برخی معادن در اعلام قیمت های دستوری گفت: مخالف اعلام و تعیین نرخ قیمت به صورت دستوری هستیم زیرا باید طبق قانون آنالیز قیمت بر اساس نوع ماسه، پهنه و همه پلن هایی که مورد محاسبه است تعیین شود و اعلام یک قیمت برای همه معدن درست نیست.

معاون امنیتی استانداری کرمان تاکید  کرد: ۷ صنف را آنالیز قیمت کردیم اما در خصوص  شن و ماسه درخواست اعلام قیمت  دستوری ارائه می شود که به جد با رویه دستوری قیمت معدن مخالفیم، زیرا  صنف را یکبار در سال  تعیین تکلیف می کنیم اما در معدن ۴ بار در سال باید قیمت تعیین کنیم.

سنجری مدیر کل اقتصادی استانداری کرمان نیز در ادامه سخنان جلالی افزود:  اتحادیه شن و ماسه هیچ شفافیت مالی ندارند، و در حالیکه 40 معدن داریم و باید 40 قیمت داشته باشیم، هر ساله سیستم را تحت فشار قرار می دهند تا یک نرخ واحد را تعیین کنیم بنابر این اگر  طبق قانون رفع موانع تولید بررسی شود و  قیمت ها را خود معادن آنالیزو ارائه کنند می توان به یک شفافیت رسید.


جالای ضمن تاکید سخنان سنجری مدیر کل امور اقتصادی استانداری گفت: این اقدام، حربه ایی که  هر ساله قبل و  بعد از عید شن و ماسه ای ها سیستم را تحت فشار قرار می دهند و قیمت را دستوری می گیرند و راحت افزایش قیمت را اعمال می کنند و حتی اگر اجازه هم داده نشود بازهم به حرکت خود ادامه می دادند در حالی که دیگر این رویه مرسوم نخواهد بود،  بنابر این تا تعیین نرخ انالیز شده قیمت، هیچ مبلغ دستوری  را اعلام نمی کنیم، اتحادیه شن و ماسه هم حق افزایش قیمت ندارد و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcipyazut1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فرشاد پیرحسینی
سلام علیک خونه دارم هنور آجر آوردم ولی سیمان کم سکست چه کار کنم بیا برام دارست کن
آخرین عناوین