تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۴
۰
plusresetminus
احمد وحیدی به بازدیدش از روستای کوثر ریز اشاره کرد و گفت: این منطقه را هم از نزدیک دیدیم، تلاش های نهادهای هلال احمر، بسیج هم کاملا مشهود اما به جهت سرعت و یک دست بودن توزیع امکانات، یک شرکت منطقه ای مسئولیت را بر عهده گرفت تا در روستا مستقر شود و مسائل رو به سرعت بررسی کند.
امکاناتی شامل کف کش و لجن کش وارد  رفسنجان شده اند/  نماینده بنیاد مسکن در روستای کوثر ریز مستقر شده است
ساعتی پیش احمد وحیدی وزیر کشور وارد شهرستان رفسنجان از توابع استان کرمان شد، شهرستان رفسنجان به واسطه معدن مس سرچشمه در کشور برای همه نامی آشناست.

احمد وحیدی وزیر کشور در ابتدای به روستای کوثر ریز رفسنجان رفت و از نزدیک با اهالی این روستا دیدار کرد و در مسجد این روستای سیل زده به مردم دلداری و قول مساعد رفع تمامی مشکلات فعلی را داد.

مردم نگران نباشند، خسارت باغات ارزیابی خواهند شد
وی به مردم این روستا تاکید کرد: برای بررسی سیل رفسنجان به اینجا آمدیم و از نظر هوایی نیز منطقه بررسی شده است.

وحیدی ادامه داد: الان که در روستای کوثر ریز هستیم،شاهدیم که بیشترین آسيب را این روستا دیده، به بخشی از آن آسیب رسیده و بخشی از آن نیز از آسیب عبور کرده است.

وزیر کشور اذعان کرد: خدا را شاکریم که هلال احمر و بسیج از قبل آمده اند و به کمک مردم  شتافته و خدمات رسانی داشته اند، البته واحدهای مهندسی در روستا نیز مستقر می شوند و کف کش و لجن کش برای کمک به اهالی فعال می شود.

وی با بیان اینکه بازسازی منازل را به بنیاد مسکن سپرده ایم، تاکید کرد: این نهاد نیز  خواهد آمد و به منازل تخریب شده کمک شایانی خواهد کرد و به زودی منازل مسکونی دوباره به حالت عادی بر می گردند.

احمد وحیدی ادامه داد: میزان خسارت باغات پسته ارزیابی شدند که توسط جهاد کشاورزی بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی ضمن دلداری به مردم سیل زده عنوان کرد: نگران نباشید؛ مسئولان اینجا حضور دارند و ما نیز  مشکلات را دنبال خواهیم کرد تا به طور کامل برطرف شوند.

نماینده بنیاد مسکن در روستای کوثر ریز مستقر شده است

احمد وحیدی بعد از روستای سیل زده کوثر ریز نیز در شهرستان رفسنجان نیز قدمی زد و از نزدیک به بررسسی مشکلات پرداخت و قبل از حضور در جلسه ستاد بحران شهرستان در جمع خبرنگاران قرار گرفت.

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در شهر سیل زده رفسنجان گفت: پیوستگی بارش های فراوان در منطقه که بر اساس گزارش ۱۲۵ میلی متر بوده است، سبب شده است تا حجم زیادی از روان آبها به صورت سیلاب  از کوه‌های سرچشمه به شهر وارد شود.

وی ادامه داد: ادامه بارش ها در شب گذشته حجم سیلاب را بیشتر و موجب آبگرفتگی شد، بنابر این سفر به رفسنجان را در دستور کار قرار دادیم تا ضمن ملاحضه مشکلات شهری در گسیل امکانات جهت رفع این مشکل با عزیزان بسیج و هلال احمر و ستاد بحران همکاری خوبی صورت گیرد.

امکاناتی شامل لجن کش و کف کش امروز وارد شهر شده است

وحیدی ادامه داد: امکانات امروز وارد شهر شده، لجن کش، کف کش، به واحدهای مهندسی دستور داده شده است تا ضمن استقرار این امکانات، کمک کنند تا زودتر این مشکلی که  برای مردم رفسنجان ایجاد شده است را حل کنند.

وی به بازدیدش از روستای کوثر ریز  اشاره کرد و گفت: این منطقه را هم از نزدیک دیدیم، تلاش های نهادهای هلال احمر، بسیج هم کاملا مشهود اما به جهت سرعت و یک دست بودن توزیع امکانات، یک شرکت منطقه ای مسئولیت را بر عهده گرفت تا در روستا مستقر شود و مسائل رو به سرعت بررسی کند.

وحیدی تاکید کرد: نماینده بنیاد مسکن در این روستا نیز مستقر شد تا آسیب های منازل را ارزیابی کند تا به سرعت کار بازسازی آغاز شود.

وزیر کشور به مدیریت خوب استاندار در بحران ایجاد شده اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که تمام مسئولان و نهادهای اجرایی همچون فرمانداری، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و ارتش و همه عزیزان یکصدا درگیر هستند، تا مشکل را حل کنند.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcayan6e49num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین