تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۳
۰
plusresetminus
محمد فلاح گفت: هر بیکار مانند یک بمب ساعتی می تواند در یک جامعه مشکلات زیادی ایجاد کند و هدف مجموعه گهر زمین رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال است
وزارت اقتصاد قلب تپنده هر کشور/ هر بیکار یک بمب ساعتی
به گزارش راه آرمان، محمد فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین در آیین شروع عملیات اجرایی پروژه های این مجموعه در بردسیر با حضور وزیر اقتصاد و دارایی  گفت: وزارت اقتصاد به عنوان قلب تپنده هر کشور است.

وی افزود: هر کاری که تا الان مجموعه گوهر زمین انجام داده است برای ساختن جامعه ای سالم و بدون بیکار است، زیرا هر فرد بیکار مانند یک بمب ساعتی است که می تواند مشکلات زیادی در جامعه ایجاد کند.
 
فلاح از دست دادن زمان به خاطر جلب موافقت محیط زیست را یکی از مشکلات این مجموعه برشمرد و گفت: در سایت سیرجان مشکل اساسی مخالفت محیط زیست  به خاطر نداشتن  زمین برای انباشت باطله است که ما مرتبا پیگیر بودیم ولی به نتیجه نرسیدیم و می دانیم بالاخره به نتیجه می رسیم ولی زمان بر است و از دست دادن زمان برای مجموعه تولیدی خیلی مهم است.

وی تصریح کرد: گهر زمین در بومی سازی حرف برای گفتن دارد و با انجام مهندسی معکوس کارهای خوبی انجام شده است که برای کاهش هزینه و جلوگیری از دوباره کاری اطلاع رسانی و هماهنگی در برپایی نمایشگاه ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گوهر زمین اظهار کرد: در جنوب استان کرمان که به خاطر سیل اخیر مشکلاتش افزایش پیدا کرده در سایر شهرستان ها هم به همین ترتیب مجموعه گوهر زمین اقدامات و خدمات خوبی انجام داده است.
وی افزود: به عنوان مثال سرمازدگی و سیل اخیر خسارت زیادی به محصول  پسته وارد کرد و برای سه سال محصولات کشاورزان را از بین برده است که بهترین کار واگذاری پهنه های معدنی برای کمک به اقتصاد منطقه است.
 
فلاح از وجود قوانین ضد و نقیض که  جرات و جسارت را از مدیران گرفته است گلایه کرد و افزود: تا این  جرات و جسارت به مدیران برنگردد ما نمی توانیم به توفیقات برسیم بنابراین درخواست داریم تا اجازه مطالعه و بهره برداری از توده هایی که در پهنه های معدنی وجود دارد به ما داده  شود.

وی تشریح کرد: مجموعه ما و البته همه ی واحدهای فولادی نتوانستند گندله صادر کنند و الان با کاهش چشمگیر قیمت از  ۲۵۹ دلار به ۱۱۰ دلار مواجه هستیم که برای جلوگیری از این مشکلات باید هیئت دولت  سفرایی را در نظر بگیرد که علاوه بر تخصص، قدرت انجام توافقات لازم و هماهنگی های به موقع را در مسائل اقتصادی داشته باشند.
 
فلاح گفت: افزایش بیش از حد نیروهای دولتی و سنگین بودن بدنه دولت یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان است زیرا برای یک کار کوچک باید اجازه افراد زیادی را دریافت کنیم و متاسفانه برای یک مورد مثلا واگذاری ۳ هزار هکتار زمین به گوهر زمین،  در یک جلسه و  در مجموع موافقت می کنند ولی وقتی که  پخش  می شوند مخالفت می کنند که در نهایت هم با واگذاری این مقدار زمین که لازمه اجرای این پروژه هاست مخالفت شد.

وی در پایان به موفقیت چشمگیر گل گهر در ایجاد اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه های فولادی گهر زمین در بردسیر نیز درمجموع برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۱۳ هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

انتهای پیام/ب  https://armanekerman.ir/vdcaaan6049nu01.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما