تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
۰
plusresetminus
احسان عراقی زاده با بیان اینکه پیش بینی ما این است که از استان کرمان با احتساب زائران پاکستانی و افغانستانی، ۲۵۰ الی ۲۶۰ هزار نفر زائر را باید در ایام اربعین جا به جا کنیم، گفت: ۴۵۰ پرسنل راهداری در قالب ۴۵ اکیپ در این ایام به زائران کمک خواهند کرد و در حالت آماده باش قرار دارند.
پیش ببینی جابه جایی ۲۶۰ هزار زائر از استان کرمان در اربعین حسینی/ آماده باش ۴۵۰ پرسنل راهداری در مناطق حادثه خیز در این ایام
به گزارش راه آرمان؛ احسان عراقی زاده صبح امروز در نشست خبری در خصوص اعزام زائران پیاده روی اربعین حسینی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: از نه ماه پیش آلارم افزایش جمعیت زائران اربعین را به ما دادند و اعلام کردند اربعین پور شور و پر جمعیت است.
 
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه ما در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت نه جلسه داخلی را برگزار کرده ایم، عنوان کرد: روزانه ۱۷۰۰ نفر به زائرین اربعین ما اضافه می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده ایم قیمت بلیط های زائرین به شلمچه را به صورت ثابت در بیاوریم که این کار بسیار سخت بود، ابراز کرد: تلاش کردیم تا بلیط ها را به صورت رفت و برگشت به فروش برسانیم به این صورت که با توجه به لیست سازمان حج و زیارت، زائران برای خرید بلیط به دفاتر و شرکت های مسافربری مراجعه می کنند.
 
عراقی زاده افزود: در بلیط برگشت لوکیشن برای فرد درج و مکان برگشت به فرد پیامک می شود؛ این اقدام موجب می شود تا از ایجاد بازار سیاه جلوگیری شود و زائران در مرز سرگردان نشوند که مسئولیت آنها هم با شرکت حمل و تقل است.
 
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه برخی اعتراض دارند که چرا نمیگذارید افراد به صورت کاروانی برویم و بلیط به صورت تک فروشی است، تصریح کرد: سال های گذشته قیمت فروش بالا می رفت و با تمام سختی ها نرخ ها را ثابت کرده ایم که این اقدام عملا به نفع مردم است.
 
عراقی زاده با تاکید بر اینکه ستاد اربعین بسیار از این اقدام حمایت کرده است و استاندار نیز مسئولان ستادی را مقید کرده اند که با ما هماهنگ باشند، اظهار کرد: سپاه، شرکت نفت، سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه ها با ما کمک کرده اند.
 
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: پیشنهاد دادیم برای پیش ثبت نام اربعین، حمل و نقل ریلی را نیز مد نظر قرار دهند، اما بیش از ۲۰۰ نفر زائر متقاضی سفر ریلی در استان متقاضی نبوده اند و همچنین تعداد متقاضیان کرمانی سفر هوایی بیش از هزار نفر و بقیه ثبت نام کنندگان استان متقاضی سفر حمل و نقل زمینی هستند.
 
وی با بیان اینکه امسال ورود ۵۰ تا ۶۰ هزار زائر پاکستانی را به استان خواهیم داشت، عنوان کرد: ماشین های پاکستانی، انگلیسی هستند و فرمان این ماشین ها در سمت چپ قرار دارد و این مسئله مشکلاتی را به وجود می آورد و البته ماشین های پاکستانی، تعداد بیشتر از حد مجاز سوار می کنند و خودروهای آنها نیز فرسوده است.
 
عراقی زاده ابراز کرد: برای زائران پاکستانی موکب ماهان ایجاد شده و برای سوخت ماشین های آنان، محوطه ایجاد شده است و برای آنکه این زائران، زیارت مزار شهید سلیمانی را داشته باشند با هماهنگی شهرداری از ماهان تا گلزار شهدا حمل و نقل این زائران انجام می شود.

مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه سه مرز شلمچه، چزابه و خسروی برای زائران استان کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: پیش بینی ما این است که از استان کرمان با احتساب زائران پاکستانی و افغانستانی، ۲۵۰ الی ۲۶۰ هزار نفر زائر را باید در این ایام جابه جا کنیم.

وی در خصوص قیمت بلیط خاطر نشان کرد: هزینه بلیط رفت برای هر زائر با اتوبوس چهل و چهار صندلی، 550 هزار تومان و برای اتوبوس های vip این هزینه بین 800 تا 850 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عراقی زاده در خصوص امداد رسانی برای حوادث خاطر نشان کرد: ۴۵۰ پرسنل راهداری در قالب ۴۵ اکیپ در این ایام به زائران کمک خواهند کرد و در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/م

 
https://armanekerman.ir/vdcbw9b8frhb58p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین