تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۳
۰
plusresetminus
صبح امروز هفتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان در محل استانداری کرمان برگزار شد.
اردوگاه موقعیت شهید کازرونی در اهواز ظرفیت پذیرش ۸۰۰ نفر را دارد/ افزایش تعداد سفر ناوگان اتوبوسی کرمان برای اعزام زائرین اربعین
به گزارش راه آرمان؛ هفتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان صبح امروز با حضور اعضای این ستاد در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

حمید شمس الدینی با بیان اینکه از چند روز گذشته کار اعزام به حالت روان در حال انجام است، گفت: روزانه از اعزام سه دستگاه اتوبوس به مرزها، ۷۰ الی ۸۰ دستگاه اعزام می شوند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان با تاکید بر اینکه گذرنامه چالش جدی است که زائران با آن مواجه هستند، عنوان کرد: بیشترین درخواست ها در حوزه گذرنامه داشته ایم و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری کرمان بازدیدهای سرزده از اداره گذرنامه و پست داشته اند.

مدیر کل امنیتی و اتتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه اردوگاه شهید کازرونی در حال پذیرش است، ادامه داد: در روزهای اخیر، در مرز مهران دچار مشکل شده بودیم و همچنین اختلالاتی در گرانی اتوبوس در عراق شاهد بودیم که با پیگیری دوستان این مشکلات در حال رفع شدن است.

رحمان جلالی با بیان اینکه کار و فعالیت برای اربعین حسینی، اتفاقی فرای وظایف قانونی در حال رقم خوردن است که این مسئله جای تقدیر دارد، گفت: اولین اولویت ما در حوزه حمل و نقل بود و قرارگاه ای در این زمینه تشکیل شد که تاکنون سه جلسه در این زمینه برگزار شد، و همچنین تعزیرات به صورت میدانی ورود کرده است.

مدیر کل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ابراز کرد: آماری از شرایط حمل و نقل از سراسر استان داشته ایم که استان کرمان در این زمینه خوب عملکرد است اما تا نقطه ایده ال فاصله دارد.

وی بیان کرد: به صورت میدانی بازدید سرزده از اداره گذرنامه و پست انجام شد که کارها به صورت روال عادی در حال انجام است و پیشنهادم این است که با توجه به اینکه قرار است در کرمان گذرنامه به صورت موقت صادر شود، بنابراین یکی از مراکز واکسیناسیون را برای این امر در اختیار گذاشته تا از تب و تاب شرایط کاسته شود.

عبدالعلی روانبخش در خصوص اهم اقدامات حوزه گذرنامه و پلیس راه گفت:  روزانه سه هزار و  ۳۰۰ فقره پاسپورت تمدید شده می شود و تاکنون حدود ۱۶ هزار گذرنامه در استان کرمان تمدید شده است؛ تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برای رفع نقص مراجعه می کنند، ثبت نام برای نظامیان و نظام وظیفه 600 نفر انجام شده و ۴ هزار گذرنامه موقت از تهران ارسال و امروز به استان تحویل داده شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: تعداد پنج دستگاه اتوبوس زائران پاکستانی که از زاهدان حرکت کرده اند، اسکورت شده اند.

جعفری مدیر کل اداره پست استان کرمان با اشاره به اینکه جلسات ستاد اربعین را از تاریخ پانزدهم تیر ماه تشکیل داده ایم، گفت: از تعداد روزانه ۳۰۰ فقره ارسال گذرنامه به ۱۷۰۰ فقره افزایش داشته ایم و از تاریخ ۲۶ مراد ماه ارسال روزانه ۶ هزار گذرنامه در استان افزایش پیدا کرده است و تعداد باجه ها از سه مورد به ۱۲ باجه افزایش داده ایم.

احسان عراقی زاده گفت: روز یکشنبه ۲۱ سفر به مرزها انجام شد اما پس از برگزاری جلسات قرارگاه، تعداد مسافرین به  ۲۶۰۰ مسافر و تعداد سفر به ۷۳ مورد رسید و دوشنبه ۸۳ سفر انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد: هم اکنون قیمت اتوبوس های وی آی پی،  ۸۷۵ هزار تومان، اتوبوس های چهل و چهار نفره، ۵۹۷ تومان و اتوبوس های سی و دو نفره، ۶۸۵ تومان اعلام و تصویب شده است.

ناصر بهروز با بیان اینکه سیستم حمل و نقل متولی دارد و راهداری، متولی این امر است، اظهار کرد: سپاه در سطح کشور  ۴۵۰ دستگاه اتوبوس و ۲۵۰ دستگاه مینی بوس را مأمور به کار برای ستاد اربعین کشور کرده است که از این تعداد شش دستگاه برای کرمان فعالیت می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: اردوگاه اهواز ظرفیت پذیرش ۸۰۰ نفر را با رعایت فاصله فیزیکی برای خواب دارد و آب و زیر ساخت های این اردوگاه تأمین شده است و البته مسئله خدمات دهی در زمینه تغذیه باید تقویت شود.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcd5n0foyt0xs6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین