تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱
۰
plusresetminus
محسن روحی گفت: تالار مرکزی شهر کرمان تا پایان سال در دی ماه و یا بهمن ماه افتتاح خواهد شد.
افتتاح تالار مرکزی شهر کرمان تا پایان سال ۱۴۰۱/ اولویت های اداره کل بر اساس عدالت فرهنگی است
به گزارش راه آرمان؛ محسن روحی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اولویت هایی را قطعا در دوره جدید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مد نظر دارد و دنبال می کند، گفت: اولین موضوع در اداره کل، عدالت فرهنگی است که در این زمینه اولین نکته تکمیل پروژه های ناتمام فرهنگی است.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: شش پروژه فرهنگی ناتمام در سطح استان داریم که پنج مورد از این پروژه ها در مناطق و شهرستان ها محروم واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه تالار مرکزی شهر کرمان تا پایان سال در دی ماه و یا بهمن ماه افتتاح خواهد شد، ابراز کرد: سعی کرده ایم برای پروژه های نیمه تمام، تخصیص اعتبار ابتدایی تعریف کنیم و تلاش است در چهار سال فعالیت دولت، پروژه های ناتمام به اتمام برسد.

این مقام مسئول بیان کرد: اولویت دیگر ما توجه به ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان های استان است؛ پیش از این اعتبارات به شهرستان و به ویژه مناطق محروم، کم بوده است و مد نظر داریم که برای شهرستان میزان اعتبارات را دو برابر تخصیص دهیم.

روحی با اشاره به اینکه اولویت دیگر در زمینه برگزاری جشنواره های استانی است، تصریح کرد: در نظر داریم که جشنواره ها را در شهرستان ها برگزار کنیم همان گونه که جشنواره موسیقی نواحی استان را در شهرستان بافت برگزار کردیم و در نظر داریم که جشنواره آواها و نواها را در شهرستان راور برگزار شود.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: اقدام دیگر در اداره کل در زمینه آموزش رایگان هنر است که در این راستا در نه نقطه استان شامل بم، ریگان، فهرج، نرماشیر، بافت، ارزوییه، راور، کوهبنان، شهداد، گلباف و اندوهجر این آموزش ها
را در ۳۲ رشته پیشنهادی برگزار کرده ایم که دوره اول در تیر ماه برگزار شد و دوره دوم از نیمه آذر ماه برگزار می شود که گفتنی است در دوره اول بیش از دو هزار نفر برای دریافت آموزش رایگان هنر ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه توجه به مرجعیت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر اولویت های مد نظر است، افزود: اولویت دیگر سازمان توجه به صنایع فعال و خلاق فرهنگ و هنر است به عنوان مثال در حوزه انیمیشن استان حرف برای گفتن دارد و به زودی قطب انیمیشن کشور خواهد شد و همان گونه که هم اکنون شاهد اکران پنجمین فیلم انیمیشن تولیدی کشور توسط انیمیشن کاران کرمانی به نام «لوپتو» هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره کل، کارگروهی را برای صنایع فعال و خلاق فرهنگ و هنر تشکیل داده است تا پیوند بین حوزه اقتصاد و هنر برقرار شود

روحی با تأکید بر اینکه توجه به هنرستان های هنرهای زیبا با نگاه و رویکرد طرح تحولی، از اولویت های جدی ماست، اظهار کرد: علاوه بر شهر کرمان دو هنرستان در شهرستان های سیرجان و بم داریم که در تلاش برای رفع مشکلات این دو مرکز هستیم.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در زمینه سینماهای استان توجه به شهرستان هایی که فاقد سینما هستند، مد نظر اداره کل است؛ در شهرستان بم قبل از وقوع زلزله سه سینما وجود داشته اما هم اکنون سینمایی در این شهرستان وجود ندارد و مد نظر داریم تا پایان سال یک سینما، در این شهرستان افتتاح کنیم و امیدواریم تعداد سینماهای استان کرمان افزایش پیدا کند.

وی در خصوص جشنواره موسیقی نواحی خاطر نشان کرد: زمان برگزاری جشنواره با توجه به اینکه در آبان ماه بود، پیشنهاد شد که زمان برگزاری این جشنواره جا به جا و به اردیبهشت ماه منتقل شود.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdciuuazzt1apq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین