تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۲
۰
plusresetminus
در تصادفات همیشه زیرساخت ها و خودرو را مقصر می دانیم در حالی که در بیشتر تصادفات که منجر به فوت و جرح می شود عدم رعایت مسائل ایمنی از سوی راننده خودرو و یا موتور سوار و عابر پیاده می باشد.
زیرساخت های ضعیف یا بی احتیاطی و فرهنگ غلط رانندگی/ رانندگانی که قوانین را زیر چرخ اتومبیل له می کنند
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب،اگر امروز به جامعه نگاه کنیم، بی‌شک در کنار همه پیشرفت‌ها و خصایص خوب مردم و موضوعات ارزشمند، ضعف‌ها و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف مشاهده خواهیم کرد.
 
در کنار همه مشکلات شهر زهکلوت مشکلات زیر ساخت جاده ای بیشتر از سایر حوزه ها خودنمایی می کند،بیشتر جاده های اين شهر از نظر زیر ساخت به سالیان خیلی دور بر می گردد که نیاز است مسئولان راهداری در این رابطه چاره ای بيانديشند.
 
اگر چه مشکلات زیر ساخت جاده ای نحوه رانندگی یکی از موضوعاتی است که در زهکلوت نیاز به بررسی دارد و مشکلات موجود در فرهنگ رانندگی اما باید با دقت و با هدف اصلاح مورد توجه قرار گیرد.
 
زیر ساخت جاده ای زهکلوت نیاز به تعمیرات اساسی دارد
 
حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه جازموریان با بیان اینکه جازموریان دچار مشکلات زیر ساخت جاده ای است،گفت: جازموریان در همه حوزه ها با مشکلات متعددی روبروست يکی از آنها مشکلات زیر ساخت جاده ای هست که از متصدیان راهداری خواستاریم که در رفع این مشکل اقدامات لازم انجام گیرد.
 
 وی ادامه داد: مشکل دوم فرهنگ رانندگی است ماهایی که معتقد به اسلام هستیم و يکی از توصیه ها حق الناس است که در رانندگی این را مدنظر قرار بدیم که حق الناسی بر گردن ما نباشد.
 
امام جمعه جازموریان خاطر نشان کرد: در حوزه اجرائی مشکلات زیر ساخت جاده ای و فرهنگ رانندگی مسئولین هم اقدامات جدی انجام دهند.
 
داغ نبود آموزش بر پیکر شهر
بامری يکی از شهروندان زهکلوتی نبود آموزش کافی در زمینه رانندگی را يکی از معضلات دانست و افزود: در تصادفات همیشه زیرساخت ها و خودرو را مقصر می دانیم در حالی که در بیشتر تصادفات که منجر به فوت و جرح می شود عدم رعایت مسائل ایمنی از سوی راننده خودرو و یا موتور سوار و عابر پیاده می باشد.
 
وی بیان کرد: استفاده از نور بالای اتومبیل و کاهش میدان دید راننده مقابل، سبقت غیرمجاز، تغییر مسیر ناگهانی، عدم استفاده از چراغ راهنما و دعوا پس از رخ دادن تصادف از دیگر موضوعاتی است که از برخی افراد سر می‌زند و چهره این شهر زیبا را مخدوش می‌کند.
 
این شهروند جازموریانی تصریح کرد: مشکلات موجود در رفتار برخی از رانندگان، ریشه در فقر فرهنگی دارد و حاکی از توجه کمتر به این موضوعات است.
 
وی افزود: تعارف و احترام به یکدیگر در فرهنگ و آداب و رسوم ما وجود دارد، اما این موضوع در رانندگی کمتر دیده می‌شود.
 
این شهروند جازموریانی دلیل بسیاری از تصادفات را عجله و شتاب عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید ورود پیدا کنند و آموزش‌ها از سنین پایه شروع شود.
 
بامری خاطر نشان کرد: ۱۶ دستگاه به‌صورت مستقیم با موضوع ترافیک در ارتباط هستند و برنامه‌ریزی برای انجام کارهای فرهنگی نقش زیادی در اصلاح نحوه رانندگی دارد.
 
گفتنی است،گاهی برخی رانندگان در اثر عجله و شتاب برای خودشان مشکل‌ساز می‌شوند و نتیجه کارشان موجب وقوع تصادف می‌شود.
 
همان‌قدر که زیر ساخت جاده ای مشکل دارد نوع حرکات رانندگان نیز عجیب است، شکل و نحوه تصادف در این جاده ها هم حیرت‌انگیز است که بی‌شک با کمی احترام به قانون می‌شود از وقوع چنین سوانحی کاست.
 
انتهای پیام/پ
https://armanekerman.ir/vdcjovevhuqetyz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما