تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۳
۰
plusresetminus
محمد رهبان گفت: جهت حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران محترم اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سطح شهرستان توسط اداره دامپزشکی اجرایی خواهد شد.
آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام های روستایی و عشایری منوجان
به گزارش راه آرمان؛ محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی منوجان گفت: جهت حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران محترم اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سطح شهرستان توسط اداره دامپزشکی اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود:طرح فوق در دام های روستایی و عشایری اعم از سبک (گوسفند و بز) و سنگین(گاو و گوساله) به صورت رایگان و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به مدت دو ماه از تاریخ ۰۱/۱۰/۱۴۰۱ لغایت ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ عملیاتی خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی منوجان تصریح کرد:واکسیناسیون گاوها  در دامداری های روستایی  و مایه کوبی گوسفند و بز در گوسفند و بز داشتی در کلیه مناطق شهرستان تحت پوشش مایه کوبی قرار می گیرند. پیش بینی می شود در این طرح تعداد یکصد و سی هزار رأس گوسفند و بز و تعداد یازده هزار رأس گاو و گوساله تحت پوشش مایه کوبی رایگان قرار گیرند.

رهبان بیان کرد: تب برفکی از جمله شایع ترین بیماری های ویروسی بین جمعیت دامی است که می‌تواند با کاهش تولید، کاهش وزن و تلفات گسترده آسیب‌های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند.

وی افزود:علاوه بر واکسیناسیون، رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای از قبیل ضدعفونی جایگاه، جلوگیری از تردد افراد متفرقه به محل دامداری، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در واحد و کنترل حمل و نقل دام‌ها، نقش موثری در جلوگیری از شیوع بیماری های دامی دارد.

رهبان در پایان خاطر نشان کرد: اداره دامپزشکی از دامداران در خواست می نماید با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را بعمل آورند تا واکسیناسیون کامل دام ها برعلیه بیماری تب برفکی صورت پذیرد.

انتهای پیام/محمدی https://armanekerman.ir/vdcdff0f9yt0so6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما