تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۸
۰
plusresetminus
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان:

گسترش حمل و نقل باعث توسعه مناطق می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: قبل از سال ۹۸ بزرگراهی در جنوب کرمان نبود و توسعه مناطق در اثر گسترش حمل و نقل خواهد بود.
گسترش حمل و نقل باعث توسعه مناطق می‌شود
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «آرمان کرمان» از جیرفت،‌ صبح امروز تور بازدید خبرنگاران از ۴ پروژه درحال ساخت نهضت ملی مسکن، پل دوم رودخانه شور، بزرگراه جیرفت سه‌راهی بم، بزرگراه جیرفت بافت و عصر امروز در پایان تور، نشست خبری با حضور مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در محل کارگاه بزرگراه جیرفت بافت برگزار شد.
 
محمد ساردویی با اشاره به اینکه حمل و نقل باعث توسعه هر منطقه‌ای می‌شود، گفت: قبل از تاسیس اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، بزرگراهی در جنوب کرمان ساخته نشده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: اکنون در جنوب کرمان ۳۷ کیلومتر بزرگ‌راه با هزینه ساخت ۳۷۰ میلیارد تومان آماده افتتاح توسط معاون وزیر همراه با ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت وجود دارد.
 
ساردویی پروژه بزرگراه ترانزیتی سه‌راهی بم جیرفت کهنوج بندرعباس را مهم ارزیابی کرد و گفت: طول این پروژه ۲۲۰ کیلومتر است که ۱۴۰ کیلومتر آن تکمیل شده و زیربار ترافیک قرار دارد و مابقی در حال اقدام است.
 
وی درخصوص جاده کمربندی شهر کهنوج، اظهار کرد: برای جاده کمربندی شهر کهنوج، مدارک مشاور در سامانه بارگذاری شده است و در مرحله مطالعه کیفی مشاور است که تا قبل از سال ۱۴۰۲ مطالعه طرح، شروع خواهد شد.
 
محمد ساردویی درباره آخرین وضعیت پل بهادرآباد بیان کرد: تمام شمع‌ها و ۵۴ تیر پل بهادرآباد تکمیل شده و طول این پل ۴۰۰ متر با ۱۹ دهانه ۲۰ متری است.


 
وی به افتتاح پل جنگل آباد جیرفت در بهار سال آینده اشاره کرد و گفت: تمام تیرهای آن نصب شده و دیافراگم‌های پل بسته شده است و به زودی بتن ریزی دال پل شروع خواهد شد و پل سرجاز در حال استفاده است و همچنین پیگیر معترضان هستیم.
 

کمربندی شهر جیرفت 

 
مدیر کل راه و شهرسازی درخصوص جاده‌های کمربندی شهر جیرفت گفت: پیشنهاد کمربندی جنوبی شهر جیرفت به وزارت‌خانه داده شده است که در صورت صدور مجوز، مطالعات آن شروع خواهد شد و مطالعات کمربند ۱۱ کیلومتری شمالی شهر جیرفت تکمیل شده و کارهای ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، هیدرولیک و هیدرولوژی پل‌ها انجام شده و درحال طراحی سازه است و درصورت تامین اعتبار، برای مناقصه خواهد رفت تا پلیس راه را به جاده سد وصل کند.
 
وی مسیر جیرفت تا سه‌راهی بم را ۴۷ کیلومتر اعلام کرد و بیان کرد: درصورت تامین اعتبار، جاده مواصلاتی جیرفت به سه‌راهی بم، در سال ۱۴۰۲ بایستی تکمیل شده باشد.
 
ساردویی درخصوص تونل‌های جیرفت به دهبکری اظهار کرد: بغیر از تونل اسفند، برای مابقی تونل‌ها بخاطر پدافند غیرعامل، کنارگذر زده شده است و برای تونل اسفند هم بخاطر اینکه در خط راس کوهستان قرار دارد، نمی‌توان کنارگذر زد، پس باید تونل زد که سال آینده با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان شروع خواهد شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی بزرگراه جیرفت بافت سیرجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ۱۱۰ کیلومتر از این بزرگراه در حوزه جنوب کرمان قرار دارد و از جیرفت تا پل کلدان با طول ۲۴ کیلومتر تکمیل و زیربار ترافیک قرار دارد و قطعه ۲۴ کیلومتی سربیژن تا شهر درب بهشت درحال کار ترانشه و پل سازی است و ۷ کیلومتر از این قطعه تا شهریور سال آینده تکمیل خواهد شد و برای مابقی بزرگراه، مشاور درحال طراحی است.


 
محمد ساردویی بیان کرد: ۱۶۵ کیلومتر از بزرگراه کهنوج رودبار ایرانشهر در حوزه جنوب کرمان قرار دارد که ۵ کیلومتر آسفالت شده است و ۷ کیلومتر درحال آسفالت است و سال آینده ۲۵ کیلومتر از این بزرگراه کامل می‌شود.
 
ساردویی گفت: ۱۳۵ کیلومتر از بزرگراه جیرفت فاریاب زیارت علی در حوزه جنوب کرمان قرار دارد که ۱۵ کیلومتر آن در دست اقدام است که تا الان ۴ کیلومتر آسفالت شده و ۳ کیلومتر آماده مناقصه است.
 
وی درخصوص پروژه بزرگراه کهنوج قلعه گنج اظهار کرد: تاکنون در شهرستان قلعه گنج بزرگراه ساخته نشده است و طول این بزرگراه ۷۵ کیلومتر است که کارهای اجرایی قطعه اول به طول ۱۰ کیلومتر شروع شده است.
 

ساخت جاده در استان هرمزگان

 
مدیرکل راه درباره بزرگراه بندر جاسک قلعه گنج رودبار محمدآباد ریگان اظهار کرد: طول این بزرگراه ۴۸۰ کیلومتر است که ۲۵۰ کیلومتر آن در حوزه جنوب کرمان قرار دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آسفالت و درحال استفاده است و ۲۷ کیلومتر آن آماده برای آسفالت است و به دلیل اهمیت این بزرگراه برای جنوب کرمان، ۴۵ کیلومتر هم در حوزه هرمزگان کار کردیم و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای این پروژه اختصاص داده شده است‌.
 
محمد ساردویی درخصوص راه مواصلاتی جیرفت به اسفندقه، تصریح کرد: پیگیری برای تصویب بزرگراه بیش از ۳۰۰ کیلومتری جیرفت اسفندقه ارزوئیه حاجی آباد هرمزگان درحال انجام هست تا راه جدیدی به استان فارس باز شود و واین بزرگ‌راه باعث تحول اسفندقه و ارزوئیه خواهد شد و مطالعات طرح توجیهی پروژه میناب به قلعه گنج هم انجام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای ساخت هر کیلومتر بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان و راه اصلی ۷ تا ۸ میلیارد تومان هزینه می‌شود.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdciyrazrt1apq2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما