تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
۰
plusresetminus
در زمینه برودکست، آفکام اختیاراتی از جانب پارلمان دارد که به آن اجازه می‌دهد از بینندگان و شنوندگان محافظت کند.
حفاظت از مخاطبین در زمینه برودکست‌ها از اختیارات آفکام
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان؛ دغدغه دولت بریتانیا این است که تفاوت استانداردهای تنظیمی میان برودکست‌های داخلی که خدمات VOD ارائه می‌دهند و خدمات خارجی VOD، فضایی غیر رقابتی ایجاد کرده است و محیط بازار به نفع خدمات خارجی‌ای است که ملزم به رعایت قانون برودکست این کشور نیستند.
 
در این وایت‌پیپر دولت علاوه بر اینکه وجود استانداردهای مشابه یا یکسان میان VOD و برودکست را بررسی می‌کند، به دنبال بررسی گسترش شمول صلاحیت قضائی بریتانیا بر خدمات خارجی VOD (که مخاطب هدف بریتانیایی دارند اما توسط آفکام تنظیم‌گری نمی‌شوند مانند نتفلیکس) نیز است.
 
تنظیم‌گری حوزه ارتباطات در بریتانیا طبق قانون برعهده آفکام (اداره ارتباطات بریتانیا) است.

پیدایش آفکام به سخنرانی ملکه بریتانیا در سال ۲۰۰۱ برمی‌گردد که گفت تنظیم‌گران متعدد باید با یک تنظیم‌گر اصلی جایگزین شوند.

در سال ۲۰۰۲، «قانون آفکام» در پارلمان تصویب شد و مواردی مانند تعداد اعضاء، نحوه مدیریت، چگونگی همکاری با تنظیم‌گران دیگر و… بیان شد.

همچنین در این قانون، رایزنی برای ایجاد یک تنظیم‌گر از ادغام سایر نهادهای تنظیم‌گر حوزه ارتباطات مطرح شد.

دولت وایت‌پِیپِری با عنوان «آینده جدیدی برای ارتباطات» منتشر کرد و دیدگاه خود را درمورد آینده تنظیم‌گری در عصر دیجیتال و ایجاد یک تنظیم‌گر واحد از ادغام پنج تنظیم‌گر، مطرح ساخت.

در سال ۲۰۰۳ پارلمان با تصویب «قانون ارتباطات»، وظایف متنوعی برای آفکام تعیین کرد و تغییرات گسترده ای در تنظیم‌گری رسانه ایجاد شد.

با گذر زمان و تصویب قوانین جدید، دایره وظایف و اختیارات آفکام گسترش یافته است؛ به عنوان مثال از سال ۲۰۱۱، با تصویب «قانون خدمات پستی»، POSTCOMM (تنظیم‌گر خدمات پستی) نیز در آفکام ادغام شد و وظایفش به آفکام منتقل گشت.
 
در زمینه برودکست، آفکام اختیاراتی از جانب پارلمان دارد که به آن اجازه می‌دهد از بینندگان و شنوندگان محافظت کند.

آفکام درواقع قواعد مندرج در «قانون برودکست» را اجرا می‌کند.

این قواعد برای محافظت از افراد در برابر ضرر طراحی شده‌اند و بیشتر به خاطر واتر شد ساعت ۹ شب معروف هستند اما سخنان نفرت‌انگیز، بیان اهانت‌آمیز و قرار دادن محصول [تبلیغ یک محصول در محتوای رسانه‌ای] را نیز پوشش می‌دهند.

مطابق این قواعد، مردم بریتانیا اگر دلواپس چیزی باشند، می‌توانند شکایت خود را به آفکام ببرند.

این قواعد برای تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی و همچنین برنامه‌هایی که در بستر iPlayer بی‌بی‌سی پخش می‌شود نیز اِعمال می‌شود.

با این حال، این شکایات در وهله اول توسط بی‌بی‌سی رسیدگی می‌شود، سپس اگر مردم از نتیجه راضی نباشند، می‌توانند به آفکام مراجعه کنند.
 
آفکام در زمینه استریم و محتوای درخواستی (VOD) چگونه عمل می‌کند؟
 
به عنوان مقدمه لازم به ذکر است که طبق تحقیقاتِ آفکام، نتفلیکس در بریتانیا محبوب‌ترین خدمت استریم با مدل تجاری خرید اشتراک است.

حدود ۱۷ میلیون خانوار (۶۰٪) دارای اشتراک نتفلیکس هستند و پس از آن Amazon Prime Video (٪۴۶) و Disney+ (٪۲۳) قرار دارند. یک پنجم خانه‌ها (۵,۲ میلیون) مشترک هر سه هستند.

اما آفکام نتفلیکس را تنظیم‌گری نمی‌کند و توسط تنظیم‌گر هلندی رسانه (Commissariaat voor de Media) تنظیم‌گری می‌شود.

هر گونه شکایت در مورد نمایش‌های موجود در نتفلیکس باید به مقامات هلندی ارسال شود، نه آفکام.

منبع: وب سایت دولت بریتانیا و وب سایت افکام 
 


انتهای خبر/ تاج الدینی 
https://armanekerman.ir/vdcezx8zvjh8xzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما