تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
۰
plusresetminus
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان خبر داد:

برگزاری مراسم محوری ارتحال امام خمینی(ره) با حضور مشاور ارشد قوه قضائیه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مراسم محوری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) با سخنرانی مشاور ارشد قوه قضائیه برگزار می‌شود.
برگزاری مراسم محوری ارتحال امام خمینی(ره) با حضور مشاور ارشد قوه قضائیه
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ حسین انجم‌شعاع پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد برگزار شده بود با تأکید بر اسرار و رموز نیمه خرداد ماه از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) گفت: هیچ‌کس مانند امام راحل از این اسرار و رموز اطلاع ندارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این‌که این رموز را حضرت امام خمینی(ره) به خوبی می‌دانستند و سال‌ها به آن اشاره داشته‌اند، ادامه داد: قیام مردم شروع و آغاز آن از ۱۵ خرداد ماه و ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در نیمه خرداد رخ می‌دهد.

وی ابراز کرد: در مبارزات گذشته، فقط مبارزه با ظلم بود اما در قیام‌ ۱۵خرداد ماه علاوه بر مبارزه با ظلم و طاغوت به‌دنبال امامت و ولایت هم بودند و حضرت امام به عنوان‌ نائب امام زمان(عج) و مردم در پشت حضرت امام قرار می گیرند، نبوده است؛ بنابراین انتظار فرج از نیمه خرداد کشم به معنا این است این انقلاب به دست امام زمان(عج) سپرده شود.

انجم‌شعاع اظهار کرد: امام راحل یک شخصیت بی‌نظیر و جامع از نظر علمی و از طرفی دارای تفکر و اندیشه ناب و هم مقید به موازین شرعی دینی و اسلامی بودند، امام به مسئله تعقل کاملا توجه داشتند، یک فقیهی اسلام‌شناس و متبحر در فقه بودند و در کنار آن شخصیتی بسیار شجاع و به جز خدا از هیچ‌کس و هیچ‌چیز نمی ترسیدند؛ معنویت و ارتباط حضرت امام خمینی(ره) با خداوند باعث بزرگ‌ شدن ایشان بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: پس از امام راحل، مقام معظم رهبری به عنوان برجسته‌ترین شاگرد حضرت امام با همان‌ صلابت و اقتدار حضرت امام، رهبری را به عهده گرفتند و در طول این ۳۴ سال علی‌رغم تهدیدات و مشکلات نظام با صلابت و اقتدار توطئه‌ها و مشکلات را حل کرده‌اند و انقلاب پیش رفته است.

وی با اشاره به ایجاد ستاد بزرگداشت ارتحال امام در استان و شهرستان‌ها عنوان کرد: برنامه‌های زیادی در بعد آیینی و بعد فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است؛ مراسم محوری بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ۱۳ خرداد ساعت ۲۰ در مسجد امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ پور‌محمدی مشاور ارشد قوه قضائیه برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع افزود: برگزاری محفل انس با قرآن ۱۳ خرداد ساعت ۱۲ در قرارگاه جنوب‌شرق ارتش، برگزاری مراسم ویژه ارتحال امام ۱۳ خرداد ساعتهفت در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری بزرگداشت ارتحال حضرت امام ساعت ۱۶ در تاریخ ۱۶ خرداد در گلزار شهدا، برگزاری مراسم در تاریخ ۱۱ خرداد ساعت هفت صبح در دادگستری استان کرمان، برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام ۱۱ خرداد ساعت ۷ صبح در آموزش و پرورش، ۱۲ خرداد ساعت ۲۰ در آموزش و پرورش استان کرمان، برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام ۱۳ خرداد ساعت ۲۰ به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) که این برنامه عمومی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) همراه با قرائت دعای ندبه ۱۲ خرداد ساعت هفت صبح در مهدیه صاحب الزمان، برگزاری یادواره شهدای غیرت ۱۴ خرداد ساعت ۱۹ و سی دقیقه بلوار شهید عباسپور حرم مطهر شهد ای گمنام، اجتماع بزرگ دانشگاهیان امروز ساعت ۹ صبح گلزار شهدای کرمان، برگزاری دهمین سوگواری تعزیه در روستای ده زیار از امروز تا ۲۳ خرداد هرشب ساعت ۲۰ روستای ده‌زیار، قیام ۱۵ خرداد و با یک برنامه محوری تحت عنوان‌ قیام ۱۵ خرداد ساعت ۲۰ در تکیه میدان قلعه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که دو برنامه برای زعامت مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده‌ایم، ابراز کرد: برگزاری جشن زعامت مقام معظم رهبری ۱۶ خرداد ساعت ۲۰ مسجد مهدیه صاحب الزمان، برگزاری مراسم جشن زعامت مقام معظم رهبری ۱۶ خرداد با همکاری اداره ورزش جوانان استان کرمان در یکی از زورخانه‌های کرمان، برنامه مسابقه وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های مد نظر در این ایام است.

انجم‌شعاع با اشاره به این‌که اعزام سه هزار زائر از کل استان برای سالگرد ارتحال امام خواهیم داشت، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت در ایام ارتحال در تمام مساجد و هیئت‌های مذهبی، طراحی و ساخت اِلمان حضرت امام خمینی(ره) در حال ساخت است که در روز عید غدیر رونمایی خواهد شد و احتمالاً در خیابان امام نصب خواهد شد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcc10qse2bq148.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین