تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
۰
plusresetminus
سازمان منافقین سلسله عملیات‌هایی در طول نوار مرزی ایران با حمایت و پشتیبانی لجستیکی، مالی و معنوی صدام علیه نیروهای ایران در مناطقی مانند سردشت، دهلران، مریوان، سرپل ذهاب، جنوب بانه و ارتفاعات کرمانشاه به انجام رساند.
اندیشه و تفکر سازمان منافقین
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی راه آرمان؛ در نظر و اندیشه منافقین این بود که: این احساس در همه‌ی ما مشترک بود که مذهب بدون آمیخته شدن با مارکسیسم و لنینیسم در متن آن حتی یک سانتی‌متر نمی‌تواند ما را جلو ببرد.

در واقع دین شناسی سازمان مشتمل بر یک هسته و پوسته بود. هسته آن مارکسیستی و پوسته آن اسلامی بود و برخی از اعتقادات آن‌ها با بیان فکری شیعه مغایرت داشت. به عنوان مثال آن‌ها عصمت پیامبر (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام را نفی می‌کردند و متعقد بودند که آنها نیز از اشتباه مصون نیستند.

آنها هچنین به مقوله معاد با استفاده از نظریات داروین جنبه مثالی دادند و در مسئله تقلید از مجتهد، آن را نمی‌پذیرفتند در واقع آنها تفسیری ارائه می‌کردند که سازمان در رهبری آن قرار می‌گرفت.

چیستی و چرایی فروغ جاویدان ؟!

رهبری سازمان با تصور اینکه سرنوشت جمهوری اسلامی ایران به نتیجه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گره خورده است. وبا توجه به اینکه ابرقدرت ها تمایل ندارند که ایران اسلامی در جنگ پیروز شود و بنابراین رژیم بعث عراق بازنده نخواهد بود .درچهارچوب طرح آمریکا و هم‌پیمانانش برای براندازی نظام نوپا و مقدس جمهوری اسلامی ایران ،رسما و علنا در کنار عراق قرار گرفت.

از این رو رجوی در پی امضای معاهده‌ای در پاریس با «طارق عزیز» معاون نخست وزیر وقت عراق و به بهانه تحت فشار قرار گرفتن از سوی دولت فرانسه در تاریخ ۱۷ خرداد سال ۶۵ وارد بغداد شد.

پس از ورود وی به عراق،نیروهای نظامی سازمان که سال ۶۱ به تدریج در کردستان عراق مستقر شده بودند و سایر نیروهای گردآوری از داخل ایران، ترکیه و پاکستان در داخل قرارگاه های تشکیلاتی «اشرف» سازماندهی شدند و سلسله عملیات هایی در طول نوار مرزی ایران با حمایت و پشتیبانی لجستیکی، مالی و معنوی صدام علیه نیرو های ایران در مناطقی مانند سردشت، دهلران، مریوان، سرپل ذهاب، جنوب بانه و ارتفاعات کرمانشاه به انجام رساندند.

دراین عملیات‌ها تلفات جانی و تسلیحاتی قابل توجهی به برخی یگان ها و پایگاه‌های پراکنده نیروهای نظامی ایران اسلامی وارد کردند.

در ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ جمهوری اسلامی ایران رسما قطعنامه ۵۹۸ را بدون قید شرط پذیرفت اما ارتش صدام در ۳۱ تیرماه به خاک ایران حمله کرد پس از ضد حملات موفق ایران،ارتش بعثی مجبور به عقب نشینی شدند و رژیم عراق در اول و سوم مردادماه رسما عقب نشینی خود را از جبهه‌های جنوبی و میانی و غرب کشور اعلام کرد اما همزمان عملیات مشترکی با سازمان مجاهدین آغاز نمود.

نکاتی چند در علل و زمینه‌های شکل گیری این عملیات فروغ جاویدان که قابل توجه و بررسی هستند.

۱. در تحلیل‌های درون سازمانی خود، منافقین فکر نمی‌کردند ایران قطعنامه رابپذیرد و اصلا امکان پذیرش را غیر ممکن می‌دانستند و به صراحت اعلام می‌کردند زمانی ایران قطعنامه را می‌پذیرد که از نظر سیاسی_نظامی و اقتصادی به بن بست رسیده باشد.

۲. دیگر اینکه پذیرش قطعنامه یعنی فرو پاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،با این شرایط در عصر روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ سه روز قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان نشستی برگزار می‌گردد که در آن یکباره مسعود رجوی سخنرانی خود را قطع می‌کند و این شعار را سرمی‌دهد «امروز مهران فردا تهران» که با تشویق،سوت و کف همراه می‌شود
سازمان به عللی که گفتیم این چنین استدلال کرد:

۱. جمهوری اسلامی ایران در حداقل‌ترین توان نظامی قرار گرفته است و روحیه و توان عملیاتی و تدافعی ضعیفی دارد.

۲. از نظر کمک های مردمی، حداکثر نارضایتی در بین مردم وجود دارد و نظام در مقابل سوالات مردم بی پاسخ مانده است.

با این استدلال‌ها سازمان دست به حماقت بزرگ خود یعنی فروغ جاویدان زد که در آن ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر شرکت داشتند با تمامی تجهیزات و ادوات که ۲۵ درصد از این افراد زنان و دختران تشکیل دادند.

با این تجهیزات و امکانات که هم از طرف رژیم بعث و هم امریکا و هم‌پیمانانش که نظام مقدس جمهوری اسلامی را خطری بزرگ برای منافع خود در غرب آسیا و در آینده‌ای نزدیک می‌دیدند و برای سقوط جمهوری اسلامی لحظه شماری می‌کردند این بار هم با سخنان حکیمانه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که با سخنانی حماسی که از جان برآمده بود روحیه دیگری به ملت داد و با سرانگشت تدبیر خود تمام پیش بینی‌های آنها را نقش بر آب کرد و به لطف خداوند باری تعالی و روحیه بالای رزمندگان و درایت فرماندهی صیاد شیرازی و همچنین لشکر۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی دراین عملیات پیروز گردید.

و بازهم انقلاب اسلامی برای آنان پر رمز وراز باقی ماند به طوری که هنوز هم از تحلیل این انقلاب و مقابله با آن عاجزند.


انتهای خبر/ مصطفی ابراهیم‌پور https://armanekerman.ir/vdcfxtdyew6dm0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما